משקיעי פרשת "מיידוף הישראלי": ישראל מעכבת את הליך הסגרת מייק בן ארי

משקיעי בן ארי פנו ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לקדם את הסגרתו, לאחר שלא כל המסמכים הנדרשים נשלחו • החשש: החוק בבוסניה מאפשר להחזיק אדם במעצר לצורך הסגרה במשך חצי שנה, שתסתיים בדצמבר • מהפרקליטות נמסר: "הבקשה נמסרה למחלקה הבינלאומית לפני מספר ימים באיחור ניכר"

מייק בן ארי / צילום: אחד מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה
מייק בן ארי / צילום: אחד מאירועי החברה - מתוך כתב התביעה

הליך הסגרתו של מייק בן ארי, החשוד בהונאת כאלף משקיעים במאות מיליוני שקלים, מתעכב בשל המתנה למסמכים מישראל. בן ארי נעצר ביוני בבוסניה הרצגובינה בעקבות בקשת הסגרה של ישראל. באוגוסט קבע בית המשפט הבוסני כי מדינת ישראל צריכה להמציא מסמכים נוספים, אך אלה לא הועברו עד היום. בפרקליטות אומרים כי החלטה של בית המשפט הבוסני התקבלה בישראל באיחור ניכר רק בימים האחרונים. לאחר העברת המסמכים צפויה להתקבל החלטה אם להסגיר את בן ארי לישראל.

פרשת "מיידוף הישראלי": איך הכול התחיל ומה קורה עכשיו | ניתוח גלובס
במסגרת הסכם טיעון: עונש מקל למשקיע שסייע למייק בן ארי להימלט

735 משקיעיו של בן ארי, שהתאגדו לעמותה, פנו לאחרונה ליועצת המשפטית לממשלה גלי מיארה-בהרב ולפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה לקדם את הליך הסגרתו. במכתב שנשלח על-ידי עורכי הדין של העמותה, איתן ארז ומור בן שושן ממשרד איתן ארז, נטען כי ישראל לא מעבירה מסמכים נוספים שהתבקשו, באופן המעכב את הליך ההסגרה.

יוחזק במעצר בבוסניה עד דצמבר - אם לא תושלם ההסגרה לישראל

לטענת המשקיעים, לעיכוב יש משמעות מכרעת, מאחר שלפי הדין המקומי בבוסניה, כפי שנמסר על-ידי עורכת דיו בוסנית המייצגת אותם, לא ניתן להחזיק עצור לצורך הסגרה מעבר לחצי שנה. בסוף דצמבר תחלוף חצי שנה ממעצרו של בן ארי.

המשקיעים טוענים כי העיכוב עלול לטרפד את הסגרתו של בן ארי. לדבריהם, "אי-השלמת המסמכים עלולה להוביל חלילה לשחרורו של בן ארי ממעצר, לדחיית בקשת ההסגרה ולגרימת נזקים כבדים נוספים לנפגעי העבירה".

בן ארי חשוד בהונאת פונזי בהיקף של כ-600 מיליון שקל על פני 15 שנים. בן ארי נעצר באפריל 2021, שוחרר בתנאים מגבילים ונמלט מישראל כחודש לאחר מכן באמצעות דרכון מזויף של אחד המשקיעים. הוא שהה בסרביה ובמונטנגרו. בתקופה זו פעלה המדינה להסגרתו. ב-24 ליוני השנה הוא נעצר על-ידי משטרת בוסניה הרצגובינה, ומאז הוא מצוי במעצר בסרייבו.

מהפרקליטות נמסר כי "החלטת בית המשפט בבוסניה נמסרה למחלקה הבינלאומית לפני ימים אחדים, באיחור ניכר. ישראל משלימה את הכנת תשובתה, וזו תועבר לידי רשויות בוסניה בימים הקרובים".

עו"ד ד"ר איתן פינקלשטיין, המייצג את בן ארי, מסר בתגובה: "מייק בן ארי פעל ויפעל על-מנת להשיב את כל הכספים שהושקעו לכל לקוחותיו. העובדה שהתגלתה כעת, לפיה החלטה מחודש אוגוסט לא טופלה עד כה על-ידי הרשויות, מלמדת על ההתנהלות הלא מסודרת של הרשויות בעניינו, התנהלות אשר הובילה אותן גם לתפיסה המוטעית כאילו מדובר באדם שהתכוון שלא להשיב את כספי ההשקעה ללקוחות - טענות שהן הפוכות מהמציאות".

*** חזקת חפות: מייק בן ארי לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.