החשד להונאת משקיעים הסתיים בפרסום ללא תשקיף: בעלי השליטה ב-CITYR יודו בהסדר טיעון

כתב אישום במסגרת הסדר טיעון הוגש נגד בעלי השליטה בחברת ההשקעות CITYR GROUP, אורי פריש ורועי מרציאנו, כמעט שש שנים לאחר פתיחת החקירה של רשות ני"ע בחשד להונאת משקיעים • השניים יודו רק בעבירה של הצעת נייר ערך ללא פרסום תשקיף ב-12 מיזמים שלא על-מנת להטעות משקיע סביר • העונש: קנסות ועבודות שירות

אורי פריש, מבעלי השליטה ב-CITYR GROUP / צילום: אלין
אורי פריש, מבעלי השליטה ב-CITYR GROUP / צילום: אלין

קרוב לשש שנים חלפו מאז רשות נירות ערך פתחה בחקירה בחשד להונאת משקיעים נגד בעלי השליטה בחברת ההשקעות CITYR GROUP - אורי פריש, בנה של השופטת בדימוס שרה פריש, ורועי מרציאנו. היום (ד') הוגש כתב אישום במסגרת הסדר טיעון לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפי ההסדר, שנערך עם פרקליטות מיסוי וכלכלה, השניים יודו רק בעבירה של הצעת נייר ערך ללא פרסום תשקיף ב-12 מיזמים שלא על-מנת להטעות משקיע סביר.

בהתאם להסדר יוטל קנס כספי בסך 200 אלף שקל על החברה, קנס כספי של 60 אלף שקל ושישה חודשי עבודות שירות על פריש. על מרציאנו יוטל קנס של 40 אלף שקל ו-4 חודשי עבודות שירות.

עוד לפני החתימה על הסדר הטיעון, הפרקליטות גנזה את החשדות לעבירות החמורות - חשד להונאת משקיעים בהיקף של 100 מיליון דולר, מרמה והלבנת הון, לאחר שלא נמצאו ראיות לכך. העבירה בה יודו הנאשמים היא הצעת ניירות ערך ללא תשקיף.

לפי חוק ניירות ערך, הצעה ומכירה של ניירות ערך לכמות של 35 משקיעים ומעלה, מחייבת פרסום תשקיף. התשקיף נועד לצמצם את פער המידע בין החברה למשקיעים ולאפשר למשקיעים לקבל החלטה מושכלת לגבי כספם. בנוסף, עם פרסום התשקיף חלות על החברה חובות של חברה ציבורית, כמו חובות דיווח, שמטרתן להגן על המשקיעים, והיא נתונה לפיקוח של רשות ניירות ערך.

פרקליטם של פריש ומרציאנו, עו"ד ירון קוסטליץ המייצג יחד עם ד"ר אייל גבע, מסר בתגובה: "לאחר שש שנים לא פשוטות שעברו על אורי ורועי בשל הטענות הקשות שהופרחו לחלל האוויר על לא עוול בכפם, אני שמח כי הפרקליטות, ביושרתה, הגיעה למסקנה, אחרי בדיקה יסודית, כי אין בחשדות להטעיית והונאת משקיעים דבר, והחליטה לגנוז את החשדות הללו שהועלו נגד החברה ובעלי השליטה.

"אורי ורועי, בסופו של דבר, מקבלים עליהם אחריות בעבירה שעניינה ביצוע עסקאות ללא פרסום תשקיף, שלא על-מנת להטעות משקיע סביר. הדבר בוצע בתחילת דרכם המקצועית, ומובן כי מאז הם מקפידים שהדבר לא יישנה".