מצרך נדיר: כמה עלתה קרקע לבנייה של יותר מחצי דונם ברחוב גאולה בתל אביב?

קרקע בת 572 מ"ר ברחוב גאולה 32 בתל אביב, שעליה בניין בעל שתי קומות, נמכרה באחרונה לבעלי חברת בניין העיר ולשותף פרטי נוסף, אשר בכוונתם לבנות בשטח פרויקט מגורים של כ-1,600 מ"ר

הקרקע ברחוב גאולה 32 בתל אביב / צילום: מישר גרינברג
הקרקע ברחוב גאולה 32 בתל אביב / צילום: מישר גרינברג

קרקע בת 572 מ"ר, הנמצאת ברחוב גאולה 32 בתל אביב, נמכרה באחרונה תמורת 56.85 מיליון שקל. הקרקע, שעליה בניין בעל שתי קומות, נמכרה לבעלי חברת בניין העיר ולשותף פרטי נוסף, אשר בכוונתם לבנות בשטח פרויקט מגורים של כ-1,600 מ"ר. 

השבוע בנדל"ן: רוצים לקנות דירה? אלו הנתונים שכדאי לכם להכיר 
ג'ודי ניר-מוזס-שלום מציעה למכירה וילה ברמת גן ב-18.5 מיליון שקל 

חברת בניין העיר היא חברה יזמית הבונה פרויקטים בעיקר בתל אביב, אשר בנתה 5 פרויקטים בתל אביב ומתכננת חמישה נוספים, ובסך-הכול מעורבת בבנייתם של כ-140 יחידות דיור בעיר, לרבות שטחי מסחר.

יצוין כי בנסח הטאבו לא הוזכרו שמותי הרוכשים, אולם כפי שנודע לגלובס, מי שעומד מאחורי העסקה, שנסגרה באוגוסט האחרון, היא שותפות בין בעלי חברת בניין העיר, נעם ריכטר ודודו מקייס, ושותף פרטי נוסף. מקייס, ששוחח עם גלובס, מספר כי בכוונת החברה לבנות במקום פרויקט של 6.5 קומות הכולל 1,600 מ"ר מגורים - 250 מ"ר בכל קומה.

הנכס שנרכש הוא כאמור מבנה בעל שתי קומות הממוקם במרחק כמה מטרים מרחוב אלנבי פינת רחוב ביאליק ובמרחק קצר מהים - 350 מטר. עד כה הוא שימש את השגרירות הרוסית, שהפעילה בו בית ספר לטובת ילדי הקונסולרים בתל אביב.

המתווך פסח יעקב, שתיווך בעסקה אך לא היה אחראי על סגירתה, מספר כי הנכס היה בשוק כשנה, וכי השיווק עלה הילוך בחודש יוני האחרון, לאחר שאחד מבעלי הנכס חזר לארץ. לדבריו, "בנכס התעניינו מספר לקוחות דרך משא-ומתן מקביל באמצעות שני מתווכים לפחות, והזוכה היא החברה התל אביבית הידועה בניין העיר". 

עסקאות יקרות 

לפני כשנה דיווחנו בגלובס על עסקת קומבינציה על מגרש בשטח 846 מ"ר שנרכש ברחוב שינקין התל אביב, ותמורתו יקבלו בעלי הנכס המקוריים זכויות בשווי 80 מיליון שקל, והחברה צפויה להניב רווח של כ-140 מיליון שקל.

כמו כן, העיר תל אביב זוכה ללא מעט עניין בעקבות העסקאות היקרות שהיא רושמת בתקופה האחרונה. לפני מספר שבועות דווח בבלעדיות בגלובס על כך שבני הזוג רוני ויפעת אירני, בעלי קבוצת אירני שמחזיקה ברשת פקטורי 54, רכשו פנטהאוז בן שלוש קומות שמשתרע על שטח בהיקף 1,200 מ"ר במגדל שלום הוותיק, תמורת 145 מיליון שקל. מדובר בעסקה השלישית בגובהה שבוצעה בשנים האחרונות בארץ.

מחברת בניין העיר נמסר בתגובה: "חברת הבניין העיר מתמחה ברכישת קרקעות הנמצאות במקומות ייחודיים, עם הרבה שטח ונוף לים. העסקה הזו נסגרה יחסית מהר, המוכרים רצו לעשות עסקה מהירה, ורכשנו את המגרש תוך שבועיים. מה שמייחד את העסקה זה שהיא עונה על כל הדרישות של לקוחותינו, קרי, קרבה לים ובאזורים ייחודיים".

חברת התיווך MyPlace ועמירם בן עזרא תיווכו בעסקה וליוו את המו״מ.