שותף-מייסד ב-WIZ: "אנחנו שווים היום אפילו יותר מ-6 מיליארד דולר"

ינון קוסטיקה, שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצר בסטארט-אפ WIZ, אמר בכנס Hi&Hire של גלובס ו-Start-Up Nation Central כי "אנחנו מכינים את עצמנו להנפקה ולא למכירה" • על המצב בשוק הסייבר אמר קוסטיקה כי "מוגזם להגיד שאנחנו נמצאים במשבר"

ינון קוסטיקה, מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר, Wiz וכתב גלובס אסף גלעד / צילום: גלובס
ינון קוסטיקה, מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר, Wiz וכתב גלובס אסף גלעד / צילום: גלובס

"אנחנו מכינים את עצמנו להנפקה. זה המסלול שלנו, ואנחנו לא למכירה" - כך אמר היום (ב') ינון קוסטיקה, שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצר בסטארט-אפ וויז (WIZ). וויז, העוסקת באבטחת ענן, קמה ב-2020 והיא אחד הסטארט-אפים המדוברים בישראל. אשתקד וויז קיבלה שווי של 6 מיליארד דולר בגיוס ממשקיעים. קוסטיקה דיבר בראיון עם עורך ההייטק של גלובס אסף גלעד בכנס "Hi&Hire, מרחיבים את התעסוקה בהייטק" של גלובס ו-Start-Up Nation Central. 

יו"ר רשות החדשנות למפוטרי ההייטק: "המשיכו ללמוד ולהתפתח" 
שותף בקרן PSG: "לא נותרו גברים חילונים שפנויים לעבוד בהייטק"
מנכ"ל SNPI: "אנו מתקרבים לתקרת הפוטנציאל הטכנולוגי שיש לישראל"  

"מוגזם להגיד שאנחנו במשבר" 

קוסטיקה התייחס למצב הנוכחי בשוק הסייבר, לאחר ששורת חברות ישראליות בתחום פיטרו בחודשים האחרונים עובדים. רשימת המפטרים כוללת סטארט-אפים כמו סניק וסייבריזן לצד חברות ציבוריות דוגמת ורוניס

"אני חושב שמוגזם להגיד שאנחנו נמצאים במשבר", אמר קוסטיקה. "לצד הפיטורים, יש הרבה חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר שקמות ומגייסות עובדים. הפיטורים הם תוצאה של חברות מהדור הקודם שאולי לא עמדו ביעדים או שמתאימות עצמן לעידן החדש של ריבית ואינפלציה גבוהה. הייתה הנחה בשוק שכסף תמיד יהיה זמין, ותמיד אפשר יהיה לגייס מימון, אבל היום חברות עוברות להתנהלות תקציבית אחראית ורוצות לדעת שהן יוכלו להסתדר עוד 2-3 שנים עם המימון הקיים". 

לדעת קוסטיקה, שוק הסייבר הישראלי אינו צפוף מדי. "זה נכון שיש חברות סייבר רבות בישראל, וחלקן עושות דברים דומים, אבל יש גם ביקוש לתחום, והתוקפים לא יצאו לחופש. זה טוב שמקימים סטארט-אפים, שחלקם ילכו להנפקה, כמונו, ואחרים יימכרו. חברת המחקר גרטנר עדיין חוזה צמיחה של 26% בהוצאה על הגנת ענן ושל 25% על הגנת אפליקציות, כי אבטחה זה צורך חיוני. יש הרבה סטארט-אפים בתחום הסייבר שתורמים ליעילות בארגון, ואנחנו בוויז מחליפים 4-5 מוצרים ישנים עבור ארגונים".

האם אתם עדיין שווים 6 מיליארד דולר גם בשוק הנוכחי?
קוסטיקה: "לדעתי אם היינו יוצאים לגיוס היום, היינו שווים יותר מזה. המכירות של וויז עברו את רף ה-100 מיליון דולר, ואנחנו ממשיכים להאיץ. בנוסף, שוק היעד שלנו בעולם גדל, כשיותר חברות עוברות לענן".

אילו עצות יש לך לחברות צומחות?
"קודם כל צריך להסתכל על כוח-אדם והון אנושי. חברה נמדדת באיכות כוח-אדם, וגיוס כוח-אדם איכותי עומד מעל הכול. צריך לשמור על טרייד-אוף בין קצב גידול לרווחיות, שזה מדד שמסתכלים עליו היום יותר מאשר בעבר. לחברה כמונו אין היגיון לעצור את הצמיחה כדי להיות רווחיים, אנחנו צריכים דווקא להאיץ, אבל במקביל להראות שאנחנו יכולים להגיע לרווחיות". 

"האוכלוסייה הנשית היא הכי לא מיוצגת בהייטק"

לדברי קוסטיקה, וויז בוחנת רכישה של חברות. "אנחנו כל הזמן פוגשים צוותים שיש לנו איתם התאמה ברמת החזון והמוצר, ונשמח לפגוש עוד", הוא אמר. "אנחנו מתעניינים בעיקר בתחום של אבטחה בזמן הפיתוח והיצירה של המוצר. אין טעם היום להוציא מוצר ואז לדאוג לאבטחה".

בכל הנוגע לגיוון תעסוקתי, קוסטיקה אמר כי "האוכלוסייה הנשית היא הכי לא מיוצגת בהייטק. אצלנו יש יותר משליש נשים, שזה יפה עבור חברת סייבר, ואנחנו כל הזמן מנסים להעלות את זה".

גילוי מלא: הכנס בשיתוף Start-Up Nation Central ובהשתתפות רשות החדשנות וחברת החשמל