הרווח הנקי של דיפלומט ברבעון השלישי: 26.6 מיליון שקל

יבואנית המזון והטואליטקה דיווחה כי הכנסותיה בישראל ברבעון השלישי של השנה עמדו על 453 מיליון שקל, בהשוואה ל-389 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-26.6 מיליון שקל • ברבעון הקודם הייתה דיפלומט במוקד מחאה ציבורית לאחר הודעה על העלאות מחירים, והדוחות דאז הראו תמונה שונה מהיום, כשהרווח הנקי ירד ב-41%

שלטים של ההסתדרות נגד מוצרי דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות
שלטים של ההסתדרות נגד מוצרי דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות

יבואנית מוצרי המזון והטואלטיקה דיפלומט פרסמה הערב (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה ודיווחה על עלייה בהכנסות וברווחים. הכנסות החברה בישראל עמדו על 453 מיליון שקל, בהשוואה ל-389 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; והרווח הנקי הסתכם ב-26.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.

השיח השלילי על תנובה ויוניליוור שבר שיאים ברשתות החברתיות

גם הרווח התפעולי עלה, והוא עומד על 36 מיליון שקל בהשוואה ל-31 מיליון שקל ברבעון המקביל - שיעור של 4.8% לעומת 4.6%. בחברה מסבירים את הגידול במכירות כתוצאה מצמיחה אורגנית במכירות מותגי החברה ובנוסף מאיחוד לראשונה של חברת מדיטרנד, יבואנית מוצרי פארם שדיפלומט מחזיקה ב-60% ממנה.

ברבעון הקודם הייתה דיפלומט במקום בו נמצאת היום יוניליוור - במוקד מחאה ציבורית לאחר הודעה על העלאות מחירים - והדוחות דאז הראו תמונה שונה מהיום, כשהרווח הנקי ירד ב-41%, ושיעור הרווחיות התפעולית נחתך גם הוא. היבואנית, שמוקדם יותר החודש ייקרה את מוצרי קטשופ ומיונז היינץ לשוק המוסדי, ציינה בדוחות כי חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים בשנה הבאה, ולכן היא "תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".

בינואר השנה הודיעה דיפלומט על העלאת מחירי חלק ממוצריה, אולם החליטה בסופו של דבר לדחות את הצעד. בקיץ החברה הודיעה פעם נוספת על התייקרות צפויה בחלק מהמותגים שהיא מייבאת כמו טונה סטארקיסט, עוגיות אוראו ומוצרי הטיפוח של פנטן, אולם גם הפעם גרמו חיצי הביקורת שהופנו כלפיה לדחות את ההתייקרויות עד אחרי חגי תשרי. ב-1 בנובמבר היו אמורות להיכנס לתוקף התייקרויות החברה, ובדוח מציינת דיפלומט כי הן נמצאות "בשלבי יישום שונים".