הגופים הפיננסיים מובילים את הפסקת הפרסומות, אך המסר של דיסקונט נחרט יותר

בבנק הרביעי בגודלו בישראל בחרו להעביר מסר למניעת אלימות נגד נשים, וזה השתלם - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אפליקציית "כאן BOX" ונועה קולר מביאות תוצאות לתאגיד השידור, וגם השבוע הפרסומת האהודה ביותר שייכת לביטוח 9 ואודי כגן

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום מסך מתוך הקמפיין
רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום מסך מתוך הקמפיין

בשבוע שבו המונדיאל מגיע להכרעות של שלב הבתים, ורובו משודר בערוץ כאן 11 נטול הפרסומות, קשה יותר לבלוט על המסך. עם זאת, בבנק דיסקונט בחרו לעלות בשני סרטונים חדשים. הראשון ערכי ובעל מסר חשוב: כחלק מהמאבק למניעת אלימות נגד נשים, באתר הבנק הוטמע כפתור הפרפר שמאפשר לנשים פנייה דיסקרטית ומוביל אותן לנציגי עמותת "ל.א לאלימות".

שווי הנקודות יוכפל פי 50, התוקף יוארך: אל על משיקה תוכנית נוסע מתמיד חדשה  
המאבק מחריף: שלטים בשופרסל מודיעים על מחסור במוצרי תנובה  

בסרטון נראית הפרזנטורית רותם סלע מנסה לקשור שיחה עם בני זוג, לכאורה כדי לקדם עוד שירות של הבנק. היא מתחילה את המשפט ב"תגידו", הגבר אומר לאישה "אל תגידי כלום", והם יוצאים מהתמונה, וסלע פונה לנשים נפגעות אלימות כשברקע מוזיקה דרמטית ורצינית. המסר לא הותיר את הצופים אדישים, וזוהי הפרסומת הזכורה ביותר השבוע עם 8.3% (הממוצע החצי־שנתי עומד על 11.1%). מבחינת אהדה היא ממוקמת במקום השלישי (12.5%).

 
  

בסרטון השני מקודמת ההלוואה החכמה Smart Loan (אולי מתוך מחשבה שבאנגלית זה יישמע טוב יותר) של דיסקונט, שבו סלע מדרדרת את המקרר החדש של השכנים במדרגות. בינתיים הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

לפני כשבועיים השיקו בתאגיד השידור הציבורי את אפליקציית "כאן BOX", המאפשרת לצפות בסדרות ובתכנים שונים לצד שידורים חיים. זמן קצר אחר כך עלה קמפיין קידום עצמי, ששודר הן בערוץ 11 והן בערוץ רשת 13 וכלל מספר סרטונים בכיכובה של נועה קולר - שכבר מזמן מזוהה כטאלנטית של תאגיד  השידור.

נועה קולר מקדמת את כאן / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 נועה קולר מקדמת את כאן / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

בסרטונים מגלמת קולר מספר דמויות סטראוטיפיות, מטינאייג'רית אדישה ועד דמות מתלהבת בת 60, ובכל אחד מהם הצופה גם "נחשף" לאחורי הקלעים המדומים ולתלונותיה על הדמויות השונות. למרות שהפרסומת זכתה כאמור לחשיפה חלקית (לא הופיעה בקשת 12), היא מצליחה להתברג במקום העשירי בזכירות והשני באהדה.

גם השבוע הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9, אודי כגן ומכון האפילציה, למרות שהיא אינה חדשה בלשון המעטה (עלתה לאוויר בספטמבר). הבדיחה על האב המאותגר טכנולוגית רושמת הפעם שיעור אהדה של 17.8%.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לאאודי, עם 1.1 מיליון שקל, אך היא אינה מצליחה להתברג בדירוג.

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום עולה, מ־33 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־35 מיליון שקל השבוע.

בזכות דיסקונט ודלתא

אדלר־חומסקי הוא המשרד היחיד שמצליח לשגר השבוע שתי פרסומות לדירוג.

סיבה למסיבה

המסיבה של סופר־פארם מתברגת בדירוג שבוע אחר שבוע, למרות שאינה משתמשת בפרזנטורים או מעוררת שיח רחב.