דיווח: חקירה פדרלית נגד חברת נוירולינק של אילון מאסק

עפ"י רויטרס, החקירה מתנהלת בגין חשד לאי-עמידה בתקנות של ניסויים בבעלי חיים, בשל לחץ שהפעיל מאסק על העובדים בחברה • עפ"י החשד, במהלך הניסויים, החברה הרגה לא פחות מ-1,500 חיות שונות, שבמקרים רבים המוות שלהן היה יכול להימנע

אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

רויטרס מדווחת כי חברת נוירולינק של אילון מאסק נמצאת תחת חקירה פדרלית בשל תלונות של עובדים בחברה שהניסויים שביצעו בבעלי חיים זורזו, תוך שהם גורמים להם לסבל מיותר ומוות.

ברויטרס טענו כי הם ראו עשרות מסמכים פנימיים של החברה ודיברו עם 20 עובדים שסיפרו על לחץ שהפעיל המנכ"ל מאסק להאיץ את הפיתוח, מה שהוביל לניסויים כושלים, חזרה עליהם ופגיעה מיותרת בבעלי חיים.

ביקשנו מהבינה המלאכותית לכתוב טקסט על יכולות הצ'אט שלה: כך זה נראה | ניתוח
לא רוצים לחזור לעבוד מהמשרד? תראו את הסקר הזה לבוס שלכם | מגזין הניהול של הרווארד
פיטורים "לא חוקיים" והסתה: טוויטר תחת מאסק על מסלול התנגשות עם אירופה 
פרויקט 40 הצעירים המבטיחים של גלובס: ההרשמה נפתחת 

על-פי הדיווח, החברה הרגה במהלך הניסויים שהחלו ב-2018 כ-1,500 בעלי חיים, כולל 280 כבשים, חזירים, קופים ועכברים. עם זאת, ברויטרס טענו כי מדובר בהערכה בלבד, מכיוון שהחברה לא שומרת תיעוד של מספר בעלי החיים שהרגה במהלך הניסויים. בדיווח נטען כי מספר החיות אינו מעיד בהכרח על חריגה מהנהלים המותרים, אלא שהסיבה שבגינה מתו - הלחץ של מאסק - היא הדבר הפסול.

להגנתו היחסית של מאסק, בדיווח מצוין כי עובדי נוירולינק טוענים כי היחס לבעלי החיים בחברה טוב יותר מאשר בהרבה חברות אחרות בתחום. הם תיארו כיצד מאסק טען מספר פעמים כי הוא לא אוהב את השימוש בבעלי חיים, וכי הוא מעוניין שהם "יהיו בעלי החיים המאושרים בעולם" - כל עוד הם חיים.

בדיווח צוין כי גורמי החקירה בארצות-הברית ובחברה לא הגיבו לפרסום.

בשבוע שעבר דווח כי נוירולינק קיבלה אישור להשתיל את השתלים שלה בבני אדם בתוך חצי שנה. החברה מפתחת שתל שיותקן במוח, ומקווה שתוכל לאפשר למי שלקו בשיתוק לחזור ללכת וכן טיפול במצבים נוירולוגיים אחרים. מאסק טען כי החברה קיבלה אישור מה-FDA להתקדם לניסויים המדוברים.