יבואן יינות כשרים: "מותגים מפורסמים צריכים לעבור במכון התקנים. זה גורר הוצאות מיותרות"

שלומי צור, תושב פתח תקווה, בן 34 • נשוי פלוס 4 • מנכ"ל צור עולם של יין • "בכל הקשור לשוק העבודה הישראלי, מאוד קשה היום להעסיק עובדים לטווח הארוך בתחום הלוגסיטיקה, שבו נדרשת עבודה פיזית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

שלומי צור, מנכ''ל צור עולם של יין / צילום: רפי דלויה
שלומי צור, מנכ''ל צור עולם של יין / צילום: רפי דלויה

"השוק הישראלי חושב מאוד על טובת הלקוח. הרשתות חוסמות את העלאות המחירים, וכלקוח זה דבר טוב", אומר שלומי צור, מנכ"ל צור עולם של יין. "אך יחד עם זאת, אנשים כאן לא מסתכלים מספיק על הספקים, שנמצאים בין הפטיש לסדן. לצורך העניין, כשספק שלנו שמייצר בכל מקרה מיליוני בקבוקים בכל העולם, בוחר להעלות את המחירים, לנו אין אפשרות לצמצם את הפער הזה. זו בעיה מהותית".

כך הצליח זוג מפרדס חנה לצבור שלושה בתים ומשרד עד גיל 40 
מיסוי מתנות בין קרובים: החמרה בעמדת רשות המסים  

'צור עולם של יין' היא חברה לייבוא ושיווק יינות ומשקאות אלכוהוליים כשרים במדינת ישראל, ממגוון מדינות בכל רחבי העולם. ביניהן: צרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה, ניו זילנד, ועוד. החברה מייבאת את מרבית היינות מחברת ROYAL WINE ששייכת לתאגיד מזון כשר מהגדולים בעולם.

"הרבה מהיינות שאנחנו מייבאים הם מותגים מפורסמים המיוצרים באירופה וארצות הברית ויש להם תו תקינה", הוא מציין. "אך במדינת ישראל ישנה דרישה לעבור שוב במכון התקנים.

"צריך לשלוח את המוצרים למעבדה ולשלם הרבה מאוד כסף - דבר שכמובן גורם לבירוקרטיה עודפת והוצאות כספיות נוספות. בנוסף, בכל הקשור לשוק העבודה הישראלי, מאוד קשה היום להעסיק עובדים לטווח הארוך בתחום הלוגסיטיקה, שבו נדרשת עבודה פיזית", מספר שלומי בדאגה.

ענף היין השולחני קיים בישראל פחות מארבעים שנה - מעט מאוד ביחס למדינות העולם המודרני. "כל התחום בארץ עוד בתהליך למידה: לפני 20 שנה הוקמו כאן הרבה מאוד יקבי בוטיק שהעלו את הרמה בישראל ואנשים החלו ללמוד לשתות ולהעריך יינות.

"אם בעבר היו מייבאים יינות במחיר זול יותר רק למטרת התחרות בשוק, היום אנשים מודעים לטיב ולאיכות היין. עצם זה שבן אדם בוחר לקנות יין ב־300 שקל מראה כי הוא מעריך את טיב היין. התופעה הזו גורמת למחיר הממוצע של בקבוק לעלות. יש לנו מגוון יינות שעולים מאות שקלים לבקבוק, אנשים כיום יותר מודעים ויותר קונים".

שלומי מסביר כי בענף קשה להיערך ולצפות מה יקרה בשנים הבאות. "היות ואת ייצור היין עושים שנתיים לפני השיווק, אין לנו דרך לדעת מה תהיה רמת הביקוש, ובשנה האחרונה יש לנו חוסרים במגוון סוגים. בשנתיים האחרונות המחיר הממוצע לבקבוק עלה ב־20%.

"אנחנו מייבאים למעלה מ־15 שנה מוצר שנקרא 'ברטנורא מוסקטו', כבקבוק בודד. זה הבקבוק הכשר הנמכר ביותר בעולם ומייצרים ממנו כ־11 מיליון בקבוקים בכל שנה. הוא נמצא כמעט בכל חנות אלכוהול/יינות שמכבדת את עצמה בישראל".

שלומי מציין כי בעשור האחרון הם גדלו פי 15, ומבחינתו זו רק ההתחלה. "אני מאחל לנו בעשור הבא לעשות בדיוק את אותו המספר. לענף ולמדינה, אני מאחל שיהיה פה את כל הסגנונות, גם מהעולם הכשר, בשפע ובמחירים נגישים. כשזה יקרה, הלקוח הישראלי ישלם הרבה פחות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il