הישג כפול לשופרסל: כבר לא מזוהה עם עליות מחירים, ורושמת שיעור אהדה יוצא דופן

הפרסומת החדשה בכיכובה של אירנה המתייחסת ל"נעילת מחירים" היא האהובה ביותר השבוע עם כ־40% - כמעט כפול מהממוצע החצי שנתי, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין דיסקונט הוא הזכור ביותר, הפועלים הכי פחות אהוד מבין הבנקים

הפרסומת החדשה של שופרסל בכיכובה של אירנה / צילום: צילום מסך
הפרסומת החדשה של שופרסל בכיכובה של אירנה / צילום: צילום מסך

אחד ההישגים המשמעותיים של קמעונאיות המזון במאבק שמתחולל מול הספקיות בחודשים האחרונים, הוא הצלחתן להתנתק ממעמד ה"אשמות" בעליות המחירים. כפי שפרסמנו השבוע בגלובס, רוב הציבור משייך כיום את ההתייקרויות ליבואנים וליצרנים, בין היתר בזכות תליית שלטי הנייר הפשוטים על מדפי הסופרמרקטים, וקריאות הקמעונאים בתקשורת לחפש תחליפים זולים יותר.

"חברים עושים לנו קניות בסופר": כך התרסק הזוג שהבטיח תשואות ענק למשקיעים 
עתיד התאגיד שוב בסימן שאלה: האם הכנסת תשנה את חוק השידור הציבורי? | ניתוח 

במסגרת זו, בשופרסל בחרו לצאת במהלך של "נעילת מחירים" למשך חצי שנה למאות מוצרים של חברות שונות (כולל כאלה שהעלו מחירי מוצרים אחרים). במקביל עלו ברשת בסרטון חדש בקמפיין - בכיכובם של ליאת הר לב בדמותה של אירנה מ"ארץ נהדרת", אוראל צברי ואושרית סרוסי.

הפרסומת, שמדגישה את נושא נעילת המחירים, מתבססת בעיקר על חיבת הצופים לדמותה של אירנה, ובתוספת שיבושי הלשון של סרוסי ("אנחנו קאוור פאפל") היא הופכת לאהודה ביותר השבוע עם שיעור יוצא דופן של 38.9% - כמעט פי שניים מהממוצע החצי שנתי, שעומד על 20.8%. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם 1.8 מיליון שקל.

 
  

הפרסומת הזכורה ביותר, גם השבוע, שייכת לדיסקונט. מדובר במעין סרטון המשך לסרטון הקודם עם אותן ארבע דמויות, כשבראשן כמובן הפרזנטורית רותם סלע. הסיפור העכשווי עוסק בסלע שמאזינה לשכנים כדי לגלות היכן כדאי להשקיע את הכסף, ומפעילה את השכנה ברכה שתרשום את המידע. העוקץ אמור להיות ה"ריגול" אחרי השכנים, אבל התוצאה פחות משעשעת מסרטון המקרר.

בסך הכול מככבים השבוע בדירוג חמישה בנקים, ובאופן מפתיע מי שזוכה לאהדה הנמוכה ביותר הוא הפועלים. עד כה הפרסומות בכיכובו של עמוס תמם היו אהובות על הצופים, ומעניין יהיה לעקוב האם מדובר ב"תקלה" חד פעמית, או שה"פרידה" ממרקו לא מוכיחה את עצמה.

קמפיין בנק הפועלים עם תמם / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק הפועלים עם תמם / צילום: צילום מסך

בזק עלו בקמפיין חדש, ושוב גייסו לעזרתם את הצעירים שיככבו לצד גידי גוב - הפעם אלה כוכבי הפופ אגם בוחבוט ושחר סאול. ההפקה מהוקצעת כרגיל, אבל השימוש בשיר "אהבה בסוף הקיץ" של צביקה פיק מרגיש כמו מיחזור של תקופת "פרסומות המחזמר" שכיכבו בשנה שעברה. הפרסומת מתברגת במקום החמישי הן מבחינת הזכירות והן מבחינת האהדה, בעוד שבעבר הפרסומות של בזק התברגו גבוה יותר.

אגם בוחבוט ושחר סאול עם גידי גוב בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 אגם בוחבוט ושחר סאול עם גידי גוב בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

שתי פרסומות מאוירות שמככבות בהפסקת הפרסומות לא נכנסו השבוע לדירוג: זו המלאה בהומור שיצרו ניר וגלי למשקאות החלב של יטבתה, וזו שנראה כי היא פונה לאוהדים של מאיה ויהודה, עבור חברת הביטוח הפניקס.

שלושה דאבלים

המשרדים גליקמן שמיר סמסונוב, אדלר חומסקי & ורשבסקי ומקאן ת"א משגרים לדירוג שתי פרסומות כל אחד.

מבוגרים בעד אירנה

שיעורי האהדה לפרסומת של שופרסל גדלים עם העלייה בגיל, ומגיעים ל־47% בקרב בני 55 ומעלה.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום צונחת, מ־38 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־34 מיליון שקל השבוע.