בין ההצעות הגבוהות השנה: נסגר מכרז בהרצליה ב-1.12 מיליארד שקל

חברת אביב ייזום זכתה במכרז לבניית 733 יחידות דיור בקריית שחקים בהרצליה • מדובר ב"מכרז המריבה", שבמשך זמן רב התנגדה העירייה לשיווקו • ההצעה הזוכה גבוהה כמעט פי שניים ממחיר השומה, ופי חמישה ממחיר המינימום

הרצליה. אחת הצעות הייזום הגבוהות ביותר השנה / צילום: Shutterstock
הרצליה. אחת הצעות הייזום הגבוהות ביותר השנה / צילום: Shutterstock

תוכנית קריית שחקים בהרצליה מוסיפה למשוך הצעות גובהות מיזמים - והפעם זו אחת ההצעות הגבוהות ביותר השנה: חברת אביב ייזום, שבשליטת מליסרון וקבוצת אביב, זכתה במכרז לבניית 733 יחידות דיור, בתוספת שטחי מסחר ומוסדות ציבור, תמורת סכום של כ־916 מיליון שקל. בתוספת הוצאות הפיתוח, המסתכמות בכ־206 מיליון שקל, הסכום הכולל הוא 1.12 מיליארד שקל.

רחובות חסומים ובור בכניסה לבית הספר: כך משפיעה הבנייה בתל אביב על התושבים
אין זמן לימי חסד: נושאי הנדל"ן הדחופים שעל הפרק | ניתוח
את הנתון הזה לא ראינו בשוק הנדל"ן כבר 25 שנה. האם מחירי הדירות יירדו? | ניתוח

המכרז הוא לשטח של כ־5,288 מ"ר, ונחשב ל"מכרז המריבה" בין עיריית הרצליה לרשות מקרקעי ישראל: ראש העיר, משה פדלון, התנגד זמן רב לשיווק המכרז, בטענה שהסכם הגג מו העירייה לא נאכף, וביולי השנה אף הגישה העירייה תביעה נגד רמ"י בעניין. לאחרונה הסתיימו ההליכים המשפטיים בהסכם בין הצדדים, שאפשר את שיווק הקרקעות ללא התנגדות העירייה - וכך אכן קרה בימים האחרונים.

תוכנית קריית שחקים מתוכננת לקום בשטח של כ־204 דונם מצפון למחלף שבעת הכוכבים ובסמוך לרכבת הרצליה. היא תכלול 1,670 יחידות דיור בשבעה מגדלים, שיהיו בני 22 עד 60 קומות. היא אושרה בוותמ"ל בנובמבר 2019.

שיווק יחידות הדיור בתוכנית למעשה הושלם

בתחילת השבוע דיווחנו על שיווק מוצלח של 897 יחידות דיור בשטח התוכנית, במחירים גבוהים ב־50%-60 ממחירי השומה. כעת, המכרז הנוסף בקריית שחקים משלים למעשה את שיווק יחידות הדיור בתוכנית - ושובר שיאים מבחינת קריית שחקים. הוא עומד על סכום גבוה כמעט פי שניים מהשומה, שעמדה על 585,342,261 שקל, ופי חמישה ממחיר המינימום, שעמד על 186,431,510 שקל. אגב, גם ממוצע ההצעות, כ־495 מיליון שקל, גבוה מאוד ממחיר המינימום. למכרז הוגשו 11 הצעות בסך הכול.

נזכיר בהקשר זה כי במאי האחרון רכשה חברת מליסרון, העוסקת בעיקר בנדל"ן מניב, 50% מחברת אביב ייזום, כך שזו תהפוך לחברה משותפת שלה ושל קבוצת אביב. על פי ההסכם, תשקיע מליסרון בעסקה כ־600 מיליון שקל.