יעקב שחר ומשפחת קז משקיעים בנדל"ן יזמי למגורים: יגישו הצעת רכש למניות בית וגג

בעלי קבוצת הרכב מאיר חברו ליזמי בית וגג בהצעה לרכישת כ–38% ממניותיה • המחיר בהצעתם גבוה ב–20% מהמחיר בהצעת רכש קודמת שהגיש ג'רמי בלנק

פרויקט רמז 14-16 ת''א / הדמיה: PITOM סטודיו
פרויקט רמז 14-16 ת''א / הדמיה: PITOM סטודיו

לקראת מאבק שליטה בחברת ההתחדשות העירונית? יומיים לפני המועד האחרון שבו יכולים בעלי המניות בחברת בית וגג להיענות להצעת רכש מטעם קרן קומיוניטי של ג'רמי בלנק, מתפרסמת הכוונה להגיש הצעת רכש אחרת, במחיר גבוה יותר, בצעד שעשוי לטרפד את המהלך של בלנק.

את הצעת הרכש צפויה להגיש "החזקות קשר", שותפות מוגבלת בבעלות משפחות שחר וקז (בעלי קבוצת הרכב מאיר), יחד עם מייסדי בית וגג - המנכ"ל רונן עקביה, שחר קליין, צביקה רובינשטיין, איתי הוז ורון שחר (סמנכ"לים), והדירקטורית אלונה בר און.

● ג'רמי בלנק ודיסני מזהים הזדמנות בהתחדשות עירונית בת"א 

מימשו מניות קב' מאיר בכ־820 מיליון שקל

בכוונת שחר-קז והמייסדים לפרסם הצעה לרכישת מניות המהוות כ-38.1% מהון בית וגג, אשר תותנה ברכישה מינימלית של 18.1% מהמניות. מחיר המניה בהצעה לא יפחת מ-7.2 שקלים - 20% מעל המחיר בהצעת הרכש של קרן קומיוניטי ( 6 שקלים למניה). בתגובה להצעה החדשה זינקה מניית בית וגג בשיעור דו ספרתי למחיר של 7.3 שקלים.

במסגרת הצעת הרכש החדשה, יזמי בית וגג, בצעד של הבעת אמון בחברה, ירכשו כ-18%-22% מכמות המניות שתירכש, והחזקות קשר של שחר וקז תרכוש את היתרה. רכישת מניות היזמים תמומן באמצעות הלוואות נושאות ריבית שתעמיד להם החזקות קשר, שיעמדו לפירעון בתשלום אחד בתום 5 שנים, וכל יזם יבטיח את מניותיו כשיעבוד להלוואה. בין החזקות קשר ליזמים ייחתם הסכם בעלי מניות. הצעת הרכש תפורסם בכפוף לחתימת הסכמים מפורטים בין הצדדים, עד ה-10 בינואר.

יעקב שחר ומשפחת קז הם כאמור בעלי קבוצת מאיר, יבואנית רכבי וולוו והונדה לישראל. לאחרונה חתמו שחר וקז על עסקה למכירת כ-6% ממניות הקבוצה לידי כלל ביטוח תמורת 245 מיליון שקל, פחות מחודשיים לאחר שמכרו לקבוצת הפניקס 14% מהמניות בתמורה ל-574 מיליון שקל. שתי העסקאות נעשו על פי שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל, והניבו לשחר וקז תמורה במזומן של כ-820 מיליון שקל, שכעת יופנה חלק קטנטן ממנה להשקעה בנדל"ן יזמי.

בעלת המניות הגדולה בבית וגג - הפניקס

עם בעלי המניות הקיימים בבית וגג נמנים קבוצת הפניקס , עם ההחזקה הגדולה ביותר - כ-34.5% (גמל, משתתפות ונוסטרו); ג'ואי שוובל עם 10%, פועלים אקוויטי עם 8.3%; ומבטחים עם 6.1%. המנכ"ל עקביה מחזיק בכ-1.2% ובר און מחזיקה ב-1.1%.

בית וגג  עוסקת בתכנון, ייזום וביצוע של פרויקטי נדל"ן, בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית. טרם הזינוק הנוכחי נסחרה החברה לפי שווי של כ-360 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-20% מהנפקתה בחודש מרץ האחרון.

קרן קומיוניטי של בלנק, שהגישה את הצעת הרכש שלה לפני כשבועיים, ביקשה לרכוש עד 7.5% ממניות בית וגג תמורת עד 24.8 מיליון שקל, והתנתה זאת ברכישה של לפחות 3% מהונה המונפק והנפרע של החברה.

הקרן רשומה באיי קיימן ופועלת מקליפורניה, והשותף הכללי שלה מוחזק במלואו בידי ג'רמי בלנק, לשעבר מראשי קרן הגידור האמריקאית יורק. הקרן רכשה לפני כמה חודשים 49% ממניות חברת יעז התחדשות עירונית, הפועלת בת"א, לפי שווי של מאות מיליוני שקלים.

גילוי מלא: אלונה בר און, מו"ל גלובס, היא ממייסדי בית וגג ודירקטורית בחברה