רחובות מול נס ציונה: באיזה איזור תעשייה עדיף לרכוש נכס מסחרי

בפארק ת.מ.ר ברחובות נמצא במרחק הליכה מתחנת רכבת ומסוף אוטובוסים • בפארק המדע בנס ציונה כבר אושרה ומיושמת תוכנית הרחבה • ניתוח שוק

פארק ת.מ.ר. ברחובות / צילום: איל יצהר
פארק ת.מ.ר. ברחובות / צילום: איל יצהר

מבוסס על נתוני אתר "מדלן"

פארק ת.מ.ר (תעשיות מדע רחובות), הוא אזור תעסוקה שנמצא בצפון העיר רחובות, סמוך לתחנת הרכבת. הפארק נהנה מקרבה למכון ויצמן ולפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. באזור התעסוקה יש מסעדות, בתי קפה וברים, וכן חנויות שונות - מה שהופך אותו גם למוקד קניות ובילוי עבור תושבי העיר והסביבה.

פארק המדע קריית וייצמן. תוכנית הרחבה מיושמת בהדרגה / צילום: viepoin 1
 פארק המדע קריית וייצמן. תוכנית הרחבה מיושמת בהדרגה / צילום: viepoin 1

פארק המדע קריית ויצמן הוא אזור תעסוקה שנמצא בדרום נס ציונה. הוא נבנה בתחילת שנות ה־70 וכולל כיום 18 מבני משרדים בשטח של כ־100 אלף מ"ר שמאכלסים כמה מחברות ההייטק הגדולות והוותיקות במדינה, כולל אלביט. אזור התעסוקה נמצא בבעלות משותפת של אפריקה ישראל ומכון ויצמן למדע. בתחום אזור התעסוקה יש מעט מסעדות וחנויות, כך שהוא די נטוש בערבים ובלילות.

מחירים:

בפארק ת.מ.ר מושכרים שטחים ב־67 שקל למ"ר, ובנס ציונה ברמה דומה של 65 שקל למ"ר. בכל מקרה מדובר כמובן במחירים נמוכים בהרבה מהנהוג באזור תל אביב.

תחבורה:

בפארק ת.מ.ר שירות תחבורה ציבורית טוב בזכות תחנת רכבת ומסוף אוטובוסים במרחק הליכה. מהתחנה יוצאות רכבות כל כחצי שעה לכיוון צפון - כולל תחנות תל אביב, וכל כשעה לכיוון באר שבע. בשנים הקרובות צפויה הרחבה של המסילות לכיוון דרום. בשנים הקרובות צפוי לקום קו אוטובוסים מהיר בתדירות גבוהה לאורך ציר זה שיקשר בין צומת ביל"ו בדרום לבין צומת חולון בצפון.

תחנת הרכבת של רחובות נמצאת במרחק 10־20 דקות הליכה מפארק המדע, ומספר אוטובוסים מצומצם שעוברים באזור התעסוקה מגיע לתחנת הרכבת ולמספר יעדים מצומצם.

הרחבה:

לאחרונה אושרה תוכנית להרחבה משמעותית של פארק ת.מ.ר לכיוון מזרח וצפון, שצפויה לצאת לביצוע בשנים הקרובות. התוכנית משלשת את שטח אזור התעסוקה ותאפשר למעלה ממיליון מ"ר של מסחר ומשרדים בתחומו.

לפני מספר שנים אושרה תוכנית להרחבת פארק המדע צפונה, והתוכנית מיושמת בהדרגה.

בשורה התחתונה:

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "אף שהפארקים קרובים ומספקים בעיקרון את אותם התנאים, יש ביניהם הבדלים קטנים - כמו גישה לרכבת וכמות מסעדות - שיכולים להכריע את הכף בבחירת נכס מסחרי".