סבב פיטורים נוסף: בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב תקצץ 20% מהעובדים

בורסת הקריפטו קוינבייס תפטר כ-950 עובדים, אחרי שרק ביוני צמצמה את כוח העבודה שלה ב-18% • המנכ"ל בריאן ארמסטרונג הצביע על אירוע קריסת הבורסה FTX, המוסיף לחץ על מגזר הקריפטו, הודות ל"שחקנים חסרי מצפון בתעשייה"

בורסת הקריפטו קוינבייס, סבב פיטורים נוסף / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו קוינבייס, סבב פיטורים נוסף / צילום: Shutterstock

קוינבייס , בורסת הקריפטו המובילה בארה"ב, מקצצת כחמישית מכוח העבודה שלה, תוך שהיא מבקשת לשמור על נזילות במהלך השפל בשוק הקריפטו. הבורסה מתכננת לקצץ 950 משרות, כך על פי פרסום ב- CNBC. קוינבייס, שבה היו כ-5,000 עובדים נכון לסוף ספטמבר שנה שעברה, כבר קיצצה 18% מכוח העבודה שלה ביוני, תוך ציון צורך בניהול עלויות וצמיחה "מהירה מדי" במהלך השוק השורי.

הפד מזהיר מהסיכון של הקריפטו למערכת הבנקאית
לקראת פשיטת רגל? חברת הקריפטו ג'נסיס מפטרת 30% מהעובדים
תומכי קריפטו שהיו נלהבים בעבר עוזבים את התחום לאחר קריסת FTX

"במבט לאחור, היינו צריכים לעשות יותר", אמר המנכ"ל בריאן ארמסטרונג ל-CNBC. "הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא להגיב במהירות ברגע שמידע הופך זמין, וזה מה שאנחנו עושים כעת".

קוינבייס מסרה כי המהלך יביא להפחתה בהוצאות בשיעור של בין 149 מיליון דולר ל-163 מיליון דולר ברבעון הראשון. הפיטורים, יחד עם צעדי ארגון מחדש אחרים, יורידו את הוצאות התפעול של Coinbase ב-25% ברבעון שיסתיים במרץ. לאחר בחינת ההכנסות השנתיות של קוינבייס, אמר ארמסטרונג, "התברר שנצטרך לצמצם את ההוצאות כדי להגדיל את הסיכויים שלנו להצליח בכל תרחיש, ואין דרך לעשות זאת מבלי להפחית את מספר העובדים. החברה גם תסגור מספר פרויקטים עם "סבירות נמוכה יותר להצלחה".

במהלך זה מצטרפת קוינבייס לשורה של חברות טכנולוגיה אחרות שמבצעות צעדי פיטורים לאחר בולמוס גיוס העובדים שהתרחש במהלך המגיפה. בשבוע שעבר, אמזון הודיעה על כוונתה לקצת כ-18 אלף משרות, יותר ממה שהעריכה בתחילה בשנה שעברה, בעוד סיילספורס הפחיתה את מספר העובדים שלה ביותר מ-7,000, שהם 10% מסך כל העובדים. גם אילון מאסק קיצץ כמחצית מכוח העבודה של טוויטר לאחר שלקח את ההגה כמנכ"ל בשנה שעברה, ומטא קיצצצה יותר מ-11 אלף משרות, 13% מכח האדם.

"כל חברה בעמק הסיליקון הרגישה כאילו ההתמקדות היא רק בצמיחה, צמיחה, צמיחה, ואנשים כמעט השתמשו במספר העובדים שלהם כמדד להתקדמות שלהם", אמר ארמסטרונג. "ההתמקדות כעת היא ביעילות תפעולית - צעד בריא עבור המערכת האקולוגית והתעשייה".

לא נעלמת

התקופה המטלטלת שעוברת על מגזר הקריפטו, שקיבלה את הכינוי "חורף הקריפטו", הובילה לתגובת שרשרת של פשיטות רגל בתעשייה. למרות אפקט וירידה ניכרת בנפח המסחר, ארמסטרונג היה איתן בטענתו שהתעשייה לא נעלמת. לדבריו, קריסתה של FTX תועיל בסופו של דבר לקוינבייס, שכן המתחרה הגדולה ביותר שלה נמחקה כעת. המנכ"ל השווה את הסביבה הנוכחית לפריחה והפריצה של הדוט-קום, והביע תקוות כי התעשייה תזכה לבהירות רגולטורית שתטיב איתה.