במושב קטן בשרון מסתתר מפעל סודי שמייצר פסטה חלומית

עגלת הקפה הטובה ביותר שנתקלנו בה, סדנאות מודעות נשית עם קלפים, רקפות וגן עדן של בצקים • ביקרנו ביישובי השרון מתן, חגור וירחיב וחזרנו עם שלל • חגית אברון תופרת יום

נינה עגלת קפה בחגור / צילום: אסף קרלה
נינה עגלת קפה בחגור / צילום: אסף קרלה

חורשות רחוצות, רקפות חיוורות, עגלת קפה מצטיינת במיוחד וסדנאות להעצמה נשית מחכות לכם ביישובי דרום השרון. ושום מילה על מפעל הפסטה הסודי שהתגלה במקרה.

כל מה שכדאי לעשות מול הטבע המתפרץ של מטה יהודה
בעיר אחת במרכז הארץ, בצריף רעוע, מסתתרת הסברינה הטובה בעולם
היישוב הגלילי שוויתר על פיסת נדל"ן רווחית בשביל נוף גן עדן
מסע קולינרי מפתיע אל השכונות הסודיות של העיר הדרומית בישראל

10:00 | כולם מחכים בתור לפרעצל בריוש

"איזה יופי!", אנחנו נושפות קריאה נרגשת עת מתקרבות לעגלת הקפה ההדורה נינה במושב חגור. "התכוונתן לאיזה נופי", מכבדת אותנו מאיה אלהרר, בעלת העגלה, בקרואסון בייגלה ושוקולד לבן, פרעצל בריוש חמים וקפה, ומושיבה אותנו לצד שולחנות המפוזרים בינות ערוגות מטופחות. שמה של נינה יצא למרחקים בזכות מעשי כשפים שאלהרר עורכת במיני בצקים, שמולידים מאפים מגונדרים, מדי שחר.

נינה עגלת קפה בחגור / צילום: אסף קרלה
 נינה עגלת קפה בחגור / צילום: אסף קרלה

ואכן, אחרי שבדקנו על מה המהומה, חזרנו עם התובנה שיש הרבה עגלות קפה חמודות בישראל, אבל זו של אלהרר מצטיינת במיוחד. כך, בכל בוקר משתרך לו לצד העגלה תור ארוך של בני אנוש החומדים לעצמם מטעמים ונוף לשזוף בו את העיניים.
נינה עגלת קפה. חגור. פתוחה בכל יום מלבד שבת.

11:00 | סדנאות קלפים ובגדי יד שנייה

שתי פסיעות מהעגלה פנינו לקבלת מנת מוזה לקראת השנה החדשה ב"מקום למחשבה", מרחב נשי לאירועים וסדנאות שהקימו נילי שחר ושירן נאורי, בנות המושב. התיישבנו מול חפיסת קלפי מודעות (עצמית) ושלפנו, כל אחת בתורה, את הקלף שחיכה לה. אף שקצת חששנו מקלישאות, הופתענו לקבל פרשנות מנומקת ופרקטית, חפה מכל מיסטיות בקולה הרגוע והשלו של שירן.

עוד במושב: מרקדה, מיזם חברתי שיזמה בת חגור לירון צבר. מדובר במחסן בגדים משומשים, שלא יופי ולא הדר לו, ועדיין קיומו חשוב מאין כמותו. הרעיון פשוט - תורמים בגדים וחפצים, לירון ממיינת ומוכרת, והכסף נתרם למען פעילות תרבות לוותיקי וקשישי המושב. המקום עדיין זקוק ליד טובה שתהפוך את החנות על פרטיה לנחשקים לקנייה, אבל המיזם ראוי ושווה הצצה, ולו רק בשביל לשמוע את סיפור הקמת המושב מפיה.
מקום למחשבה. מושב חגור, סדנאות ומפגשי קלפים בתיאום מראש.
מרקדה. מושב חגור. 054-4530317.

12:00 | כתרים ורודים ביער הפיות

זוהי שעתן היפה של הרקפות, עוד בטרם יתנפלו על המרבצים העדינים המוני בית ישראל החומדים לבלוע מראות צפופים של פריחה יפהפה. דווקא עכשיו, לחשו לי תושבי מתן וחגור, זה הזמן לפסוע בינות השבילים האינסופיים של יער חורשים, יער פיות ירוק עד,

יער חורשים / צילום: שלומית ארד
 יער חורשים / צילום: שלומית ארד

מרובה מסלולים עצים ומטעים. אחרי כמה מנות גשם נדיבות כבר מבצבצות הנסיכות הוורודות, מתחילות לזקוף כתרים בפינות רבות ברחבי היער. ההמלצה היא כמובן להגיע באמצע השבוע, עת שקטים השבילים והמראות צלולים וירוקים במיוחד. הדרך עבירה לכל רכב, וכמובן מומלץ לעקוב ברגל אחר שביל הרקפות המטפס עד לחורבת זכור.
יער חורשים. מומלץ לא להגיע בשבת.

13:00 | סדנאות יצירה בצבעוניות מתפרצת

מיופי וצבע של הטבע חטפנו מנה נוספת של צבעוניות מתפרצת מסוג אחר. "את לי ארט" הוא מפעל צבעוני ושוקק חיים של אישה נפלאה אחת, ליאת קירס. הבית שבו שוכן הסטודיו, במושב מתן, אף הוא צבוע בצבעי שמחה, ועת פוסעים בין כתליו נטענים במנת אנרגיה בלתי מוסברת. אולי זהו אופייה של ליאת, אמנית ילידת ארגנטינה, או שמא מדובר במראות הבדים, החוטים ולוכדי החלומות הצבעוניים היוצרים מרבד צפוץ של שמחה בעיניים.

סדנאות בסטודיו את לי ארט של ליאת קירס / צילום: חגית אברון
 סדנאות בסטודיו את לי ארט של ליאת קירס / צילום: חגית אברון

הסטודיו משמש את ליאת לסדנאות יצירה בבדים, אותם היא הופכת עם המשתתפות לצעיפים, מחרוזות, מטפחות קשירה בסגנון בוהו שיק ואפילו עציצי פרחים מתוקים, כולם מבדים שהיא אוצרת בקפידה מהארץ והעולם. לא חייבים להשתתף בסדנה כדי לבקר בסטודיו, אפשר לשוטט, לשמוע את סיפור החיים המפיץ אופטימיות של ליאת ולרכוש מה שהלב חפץ.
סטודיו את לי ארט - ליאת קירס. מושב מתן. בתיאום מראש, 054-2462400.

15:00 | קפלצ'ו ערמונים שמכינים בחצר

לא שבענו מהמראות ומהאנשים שפגשנו, ועוד המשכנו לשוטט ולטייל ללא מטרה מוגדרת, עד שנתקלו עינינו המורעבות בשלט תמים המבשר על מפעל פסטה. ככה פתאום באמצע שום מקום, או יותר נכון, בישוב ירחיב הצמוד למתן. ושיקום מי שמכיר.

פסענו בהיסוס בעקבות השלט, ונכנסנו לחצר בית פרטי. כבר עמדנו לסוב על עקבותינו עד שנפתחה דלת סתרים ועינינו לכדה מגשי עץ שעליהם נערמה פסטה טרייה. התקרבנו עוד יותר כדי לגלות מה שהתברר כסוד שמור של המקומיים - מפעל שהוא גן עדן של מיני בצקים ממולאים, פסטות טריות ומיני רטבים שרוקחים בני משפחה אחת, שכמו נראו שיצאו מסרט איטלקי משובב.
פסטה די'אורו. משק 25, מושב ירחיב. 054-9745656.