פסגות | בלעדי

בדרך לסיום: הפניקס תרכוש נכסים מפסגות בעסקה ששוויה 310 מיליון שקל

המהלך יאפשר לרני צים להפחית את המינוף שלקח כדי לממן את רכישת פעילות פסגות • מדובר בפעילות ניהול תיקים וקרנות סל, כשהפניקס תיקח גם את ההלוואה שנטל צים ממזרחי טפחות, בנוסף ל-55 מיליון שקל במזומן

רני צים, בעל השליטה ויו"ר פסגות / צילום: רמי זרנגר
רני צים, בעל השליטה ויו"ר פסגות / צילום: רמי זרנגר

אחרי שנראה היה כי עסקת הפניקס-פסגות ירדה מהפרק, שתי החברות צפויות לחתום עוד השבוע על עסקה בשווי של 310 מיליון. לגלובס נודע כי כחלק מהעסקה תרכוש הפניקס  פעילות בתחום ניהול התיקים וקרנות סל. בתמורה לעסקה תקבל פסגות  שבשליטת רני צים 55 מיליון שקל במזומן ובנוסף הפניקס תיקח על עצמה את ההלוואה שנטל צים מבנק מזרחי טפחות על מנת לרכוש את פעילות פסגות מידי אלטשולר שחם במאי 2021.

רני צים חשוד שהעביר מידע פנים לבכירה ברשות שדות התעופה: פרטים חדשים על החקירה שמטלטלת את פסגות | בלעדי
מהפניקס ועד ישראכרט: מה מסתתר מאחורי מבול העסקאות שנרקמות בבורסה
רני צים מחפש שותפים כדי להקטין את המינוף שנטל לרכישת פסגות 

פרטי העסקה אושרו אתמול (ב') בדירקטוריון הפניקס והיום בדירקטוריון פסגות. מי שהובילו את המהלך מצד פסגות היו צים יחד עם המנכ"ל יניב בנדר. נזכיר כי השניים נחקרו בשבוע שעבר במשרדי רשות ני"ע בחשד לשימוש במידע פנים וכן צים חשוד בעבירות ניירות ערך וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת תרמית. ממידע שהגיע לידי גלובס עולה כי היו"ר רני צים חשוד כי העביר מידע פנים לבכירה ברשות שדות התעופה, ששמה עדיין אסור בפרסום, והיא ביצעה רכישות לפני דיווחים מהותיים.

נדגיש כי לא מדובר בכל עסקי פסגות, אלא רק בחלק מהפעילות ובית ההשקעות, כמו פעילויות פיננסיות אחרות שמתנהלות תחת חברת פסגות פיננסים הציבוריים, ימשיכו לפעול. העסקה נועדה לאפשר לצים להקטין את המינוף שלקח על מנת לרכוש את אותה פעילות. סביבת הריבית המטפסת גורמת לצים לנסות להוריד את המינוף שנטל, כאשר מאזן פסגות פיננסים לספטמבר האחרון כלל התחייבויות של יותר ממיליארד שקל לעומת הון של 231 מיליון שקל. בין היתר יש לפסגות פיננסים שלוש סדרות אג"ח בהיקף כולל של קרוב ל-300 מיליון שקל.

לפני כעשרה ימים, בתגובה לפרסום בתקשורת, אישרה פסגות כי קיבלה הצעה מחברת הביטוח הפניקס לרכוש את מלוא פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים שלה, ששיקפה לפעילות זו שווי של כ-480-550 מיליון שקל. בפסגות טענו בדיווח כי דחו את ההצעה, והבהירו כי היא ניתנה לפני בחינה כלכלית ראשונית של הפעילות נשוא ההצעה. "הצעה זו נפסלה על-ידי החברה משיקולים אסטרטגיים, מסחריים ורגולטוריים. בהמשך לכך הצדדים מנהלים מגעים על מתווה עסקה שונה", הסבירו אז בפסגות.