"לא תהיה התאוששות לפני 2024": מה צפוי בדוחות אינטל?

האנליסטים של סיטיגרופ צופים כי הכנסותיה ורווחי המניה של אינטל לא יפתיעו לטובה בדוח שצפוי להתפרסם ביום חמישי הקרוב • "זאת לאור החולשה המתמשכת בשווקי הקצה של מחשבים אישיים ומרכזי נתונים"

משרדי אינטל / צילום: אינטל
משרדי אינטל / צילום: אינטל

ענקית הטכנולוגיה אינטל  ממשיכה להתמודד עם השלכותיה של השנה הקשה שעברה. האנליסטים של סיטיגרופ צופים כי הכנסותיה ורווחי המניה של אינטל ברבעון האחרון של 2022 לא יעברו את הטווח העונתי הרגיל בדוח שצפוי להתפרסם ביום חמישי הקרוב. "לאור החולשה מתמשכת בשווקי הקצה של מחשבים אישיים ומרכזי נתונים", כתב היום (ג') אנליסט השבבים של סיטי, כריס דנליי, בהערת לקוח. "אנחנו מצפים מאינטל לספק תחזיות לשנה שלמה ולדבר על התאוששות בחצי השני שלה, אבל אנחנו לא מאמינים שזה יקרה עד 2024, וההערכות שלנו משקפות את זה". 

מלחמת סחר חדשה מתפתחת בין אירופה לארה"ב. במוקד: המכוניות החשמליות 
זמן אג"ח: האפיק הסולידי שמציע תשואה שנתית של 6% בסיכון נמוך 
● מה אמורים המשקיעים להסיק ממצב הרוח המשופר של באי הכנס בדאבוס 

אנליסטים צופים לאינטל רווחים של 0.26 דולר למנייה ברבעון ו-1.81 דולר לשנה כולה, כך פורסם ביאהו פייננס. אנליסטים הורידו את תחזיותיהם ב-7 סנט לעומת החודש הקודם, בעוד דנליי שמר על דירוג ניטרלי.

במהלך השנה האחרונה אינטל נאלצה להתמודד עם ביקוש יורד. שיעור המשלוחים העולמיים של מחשבים אישיים צנח ב-28.1% ברבעון הרביעי של 2022, כך לפי חברת המחקר IDC, המעריכה כי משלוחי המחשבים העולמיים יירדו ב-5.6% במהלך 2023. החולשה בשוק הוסיפה אתגר נוסף עבור אינטל ויריבותיה ברבעון השלישי לשנה.

באוקטובר האחרון אינטל קיצצה את תחזית הרווח לשנה כולה ל-1.95 דולר למניה, לעומת 2.30 דולר קודם לכן. החברה הבטיחה קיצוץ של 10 מיליארד דולר עד שנת 2025.

דנליי הוסיף כי ככל הנראה, אינטל צפויה לקצץ משמעותית בעלויות ב-2023, כדי להחזיר את האמינות מול וול סטריט - צעד שכבר נתן אותותיו ועזר להזניק את המניה בשיעור של למעלה מ-13% מאז תחילת השנה עד כה.