הארנק שייך למבוגרים: כך התחזק גל הפרסומות לגיל השלישי

לא רק תרופות ודיור מוגן, גם בנקים וחברות מזון פונים לדור המבוגר יותר, ואלה שעושים זאת היטב מתברגים בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של תנובה שמבוססת על הזדהות ההורים מתמקמת גבוה בטבלה, אחרי שקודמתה נעדרה ממנו

אסי ישראלוף בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך
אסי ישראלוף בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך

בחודשים האחרונים מתגבר גל של פרסומות לגיל השלישי, ולא כאלה שמציעות תרופות ודיור מוגן, אלא של בנקים וחברות מזון שזיהו שגם אם העולם שייך לצעירים, פעמים רבות הארנק שייך למבוגרים.

זה האיש עם העבודה הכי גרועה באמריקה, והוא נהנה מכל רגע 
התאגידים יודעים עלינו הכול, אז איך זה שאנחנו עדיין מקבלים פרסומות לא רלוונטיות? 

הפרסומות הטובות מבין אלה התברגו גבוה במדדי הזכירות והאהדה, וכך קורה גם השבוע עם הפרסומת של דנונה שטראוס (באמצעות באומן-בר-ריבנאי), בכיכובם של נועה קולר, אורי לייזרוביץ' ואוולין הגואל עם מונולוג המולטי, אשר מתמקמת במקום השני מבחינת אהדה.

הפרסומת של תנובה שפנתה לקהל יעד זה לא הצליחה להתברג בדירוג, אך הפרסומת החדשה בקמפיין (באמצעות מקאן תל אביב), שבה מככבים אסי ישראלוף ובתו ירדנה, מתברגת במקום השני בזכירות והשלישי באהדה. הפעם אין התחכמויות אלא סיפור טוב, שמבוסס על תחושות שקל להזדהות עמן, ועל השיח הפנימי שאנשים מנהלים עם עצמם - במקרה הזה הורים, עם נפש קצת ילדותית ("האמת, לא הייתי כזה רעב").

 

בבנק לאומי (גם כן באמצעות מקאן תל אביב) אומנם לא פונים כעת לגיל השלישי, אך מציעים פרסומת המבוססת על סיפור שכתבה לאה גולדברג לפני 80 שנה - "המפוזר מכפר אזר". הפרסומת נועדה להציע שירות חדש (שאגב, אינו ייחודי לה) במסגרת רפורמת הבנקאות הפתוחה, ומתנהלת "בתוך" איורים שמזכירים ספרי ילדים מהעבר. גם השפה המדוברת דומה לזו שבספר, אך סופו של הסיפור אופטימי יותר, עם הפיכתו של המפוזר למסודר. הפרסומת מתברגת במקום השלישי בדירוג הזכירות, והחמישי באהדה.

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

לפני קצת יותר משנתיים השיקה קינדר בישראל את אפליקציית אפליידו - זירת משחקים לימודית שפותחה בשיתוף עם מומחים מאוניברסיטת אוקספורד, ומתממשקת עם הצעצועים שנמצאים בביצי השוקולד. כעת מגיעה היוזמה הזו למדד הזכורות והאהובות, ומציעה "לחלוק רגע מפתיע יחד". הפרסומת מתברגת במקום החמישי בזכירות, אך האחרון באהדה.

קמפיין קינדר / צילום: צילום מסך
 קמפיין קינדר / צילום: צילום מסך

הן בזכירות והן באהדה נרשמת יציבות בת מספר שבועות במקומות הראשונים: הפרסומת של בנק דיסקונט עם רותם סלע היא הזכורה ביותר (אדלר-חומסקי & ורשבסקי), והפרסומת של ביטוח 9 עם אודי כגן היא האהובה ביותר (גליקמן-שמיר-סמסונוב).

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, גם השבוע הפרסומת המושקעת ביותר שייכת להוט, עם 1.2 מיליון שקל. הפרסומת (ראובני-פרידן), בכיכובה של גל גדות, מתברגת במקום השישי בזכירות והשמיני באהדה.