המאבק על ישראכרט עולה שלב: מנורה מבטחים משפרת את הצעתה

מנורה מבטחים מציעה כעת לרכוש את גרעין השליטה בישראכרט לפי מחיר מניה של 15.98 שקל, שיפור של 4.2% לעומת ההצעה הקודמת ופרמיה של 19% על מחיר השוק • ההצעה משקפת לחברת כרטיסי האשראי שווי של 3.2 מיליארד שקל

בן המבורגר, סגן יו''ר הראל השקעות, ארי קלמן, מנכ''ל מנורה מבטחים החזקות / צילום: יח''צ, יעל צור
בן המבורגר, סגן יו''ר הראל השקעות, ארי קלמן, מנכ''ל מנורה מבטחים החזקות / צילום: יח''צ, יעל צור

חברת הביטוח מנורה מבטחים דיווחה לפני זמן קצר לבורסה כי היא משפרת את הצעת הרכש שלה לישראכרט. מנורה מעלה את מחיר המניה ל-15.98 שקל בהצעה לרכישת 32% מהחברה - פרמיה של 19% על מחיר השוק. השווי המגולם בהצעה לחברת כרטיסי האשראי עומד על 3.2 מיליארד שקל. 

ההצעה הקודמת של מנורה מבטחים שפורסמה ב-5 בפברואר נקבה במחיר של 15.34 שקל למניית ישראכרט. כלומר, ההצעה הנוכחית מגלמת שיפור של כ-4.2%. 

ההצעה הקודמת של מנורה מבטחים לרכישת גרעין השליטה (כ-32%) בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט שיקפה לחברת ישראכרט שווי של כ-3.072 מיליארד שקל.

ההצעה הנוכחית באה לאחר שבתחילת השבוע חתמה חברת הביטוח הראל על עסקת מיזוג מחייבת, לפיה תרכוש את 100% המניות של ישראכרט בתמורה לשווי של 2.934 מיליארד שקל. העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של ישראכרט . מכיוון שמדובר במיזוג משולש הופכי, הראל תצטרך לקבל את תמיכתם של 50.01% מבעלי המניות של ישראכרט. 

הראל, בניגוד למנורה מבטחים, מציעה לרכוש את כל המניות ולמחוק את ישראכרט מהמסחר בבורסה.

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים, ציין כי "קבוצת מנורה מבטחים עדכנה את הצעת המחיר לרכישת גרעין השליטה לחברת ישראכרט למחיר המשקף לחברה שווי של 3.2 מיליארד שקל וגבוה בכ-300 מיליון שקל מההצעה המתחרה. בנוסף, התחייבה קבוצת מנורה מבטחים להאריך את ההצעה לתקופה של עד 60 יום נוספים המסתיימת ביום 11 ביוני 2023. הצעת מנורה מבטחים טובה ונכונה יותר, עם שווי גבוה משמעותית לבעלי המניות של ישראכרט ותוך מתן אפשרות להיות שותפים להצלחתה בעתיד. ההצעה שומרת את ישראכרט כחברה ציבורית ואינה כופה על בעל מניות למכור את מניותיו (כולן או חלקן)".