לחברת ורביט של תום ליבנה חשיפה של 100 מיליון דולר לבנק שקרס

לגלובס נודע כי ליבנה החליט להשאיר את הכסף בבנק הקורס גם כשהתחילו לצוץ הידיעות על ההסתבכות, על רקע התנגדותו לרפורמה המשפטית • מקורבים לחברה לא מתרגשים: "זה מחיר ששווה לשלם עבור הסולידריות"

תום ליבנה, מייסד ומנכ''ל ורביט / צילום: שלומי יוסף
תום ליבנה, מייסד ומנכ''ל ורביט / צילום: שלומי יוסף

בסוף השבוע קרס בנק SVB האמריקאי, הידוע בשירות שנתן לאלפי חברות הייטק, ובכללם מאות חברות ישראליות.

איזה בונוס קיבלו עובדי הבנק שקרס שעות לפני שהולאם ע"י הרשויות | סיקור מיוחד 
"תוציא מהר את הכסף, הדבר הזה עומד לקרוס": מאחורי הקלעים של נפילת בנק ההייטקיסטים | סיקור מיוחד
כל מה שצריך לדעת על הקריסה הדרמטית של בנק ההייטקיסטים

לגלובס נודע כי לחברת "ורביט" הישראלית יש יתרה בסך 100 מיליון דולר בבנק שקרס. כאשר החלה המפולת, העלו בכירים בחברה את האפשרות למשוך את הכסף ולהחזירו לחשבון בנק ישראלי אך המנכ"ל תום ליבנה סירב.

מקורבים לחברה אומרים כי "ליבנה סירב למשוך את הכסף כשהתחילה הנפילה וכשזה עוד היה אפשרי, מתוך אמון בבנק ומתוך סולידריות עם המצב שלו ועל רקע ההתנגדות למהפכה המשפטית בישראל".

מקורבים לחברה טוענים שאין מה להתרגש מהקריסה והמנכ"ל ליבנה פעל כמו מנהיג. "מנהיג צריך שיהיה לו אומץ, נחישות וסבלנות. יש לנו שם 100 מיליון דולר אבל גייסנו 600 מיליון דולר. מבחינתנו, זו מכה קלה בכנף, כשהבנק כבר הבהיר שיש לו יכולת החזר של לפחות 87 אחוז. גם אם נפסיד 15 מיליון דולר, זה מחיר ששווה לשלם עבור הסולידריות. הממשל האמריקאי כבר אמר שיסייע לבנק. המנכ"ל ליבנה הוא אילון מאסק הישראלי, וכעת הוא החל בגישושים לקנות את הבנק במיליארדי דולרים יחד עם קבוצת משקיעים".

עוד טוענים המקורבים לחברה כי "הביביסטים סתם עושים רעש ומחפשים איפה לתקוף. לא הוצאנו שום כסף מהארץ לאחר הראיון של ליבנה. הכסף מלכתחילה לא היה בארץ, והוא מפוזר בין בנקים שונים בחו"ל".

כזכור, ליבנה הודיע בעקבות הכוונה לקדם את הרפורמה המשפטית, כי הוא החליט להעתיק את פעילות החברה לחו״ל ולהפסיק לשלם מיסים בישראל. זאת כמחאה נגד הרפורמה. לדבריו, אם עוד יעבירו את כספיהם לחו " ל, המנהיגים בישראל יקחו אותם ברצינות.