יעזוב השבוע, יקבל שכר עד דצמבר: דודו זבידה נפרד בהסכמה ממבנה

המנכ"ל הוותיק מסיים את תפקידו "בעקבות פערים בתפיסה הניהולית והארגונית ובציפיות התגמול" • חברת הנדל"ן תזמן בימים הקרובים אסיפת בעלי מניות שבה תפרט את עיקרי הסכם ההיפרדות מזבידה

דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ''ל מבנה / צילום: איל יצהר

דירקטוריון חברת הנדל"ן מבנה והמנכ"ל דודו זבידה סיכמו על תנאי ההיפרדות ביניהם. זבידה, עולה מהודעת החברה, יחדל לכהן בתפקידו בחברה החל מיום ד' השבוע כאשר "הסכם ההיפרדות מסדיר את תנאי ההתקשרות עם המנכ"ל במהלך תקופת ההודעה המוקדמת ולאחר סיומה . בכוונת החברה לפרסם בהקדם זימון לאסיפה הכללית של החברה, במסגרתו יפורטו עיקרי הסכם ההיפרדות ויובאו לאישור התנאים הדורשים את אישור האסיפה הכללית על פי דין".

מומחים מנתחים: איפה כדאי להשקיע היום 100 אלף שקל? | בדיקת גלובס 
חלופה קיימת ב"חליפה" חדשה: הוצגה "חלופת גולדקנופף לתמ"א 38" 
העזרה הראשונה לא הספיקה, מי יציל את המערכת הבנקאית ואיך? | פרשנות

המנכ"ל הוותיק שמכהן בתפקידו מעל לתשע שנים, מסיים את תפקידו "בעקבות פערים בתפיסה הניהולית והארגונית ובציפיות התגמול בין הדירקטוריון החברה לבין זבידה". ההסכמות בין הצדדים כוללות תקופת הודעה מוקדמת של תשעה חודשים, שבמהלכה יקבל זבידה שכר עד -20 בדצמבר השנה. מדובר בשיפור ביחס לתנאי הסכם ההעסקה המקורי של זבידה לפיו ניתנה לו תקופה של חצי שנה הודעה מוקדמת. לזבידה יש גם זכאות למענק התמדה המהווה מכפלה של דמי הניהול החודשיים שלו במספר השנים שכיהן כמנכ"ל החברה - תקופה של עשר שנים בתפקיד. בשנת 2021 עמדה עלות העסקתו של זבידה, מהמנהלים המתוגמלים במשק, על כ-10 מיליון שקל.

בשבוע שעבר חשף גלובס כי לאחר שכבר זומן לשימוע לפני פיטוריו, החלו זבידה ודירקטוריון מבנה לנהל הליך של גישור לצורך הגעה להסדר פרישה מוסכם שייתר את פיטוריו - מה שהתרחש בפועל. בלב המגעים, כך נחשף, עמדה מחלוקת שנוגעת לדרך מימוש חבילת האופציות הגדולה שמחזיק זבידה במבנה, אשר הוענקה לו לאורך שנותיו כמנכ"ל חברת הנדל"ן ששווייה מוערך על ידו ביותר מ-100 מיליון שקל. ככל הידוע מעוניין זבידה להמשיך ולהחזיק חלק מהאופציות ולא לממש את כולן עם פרישתו, כמקובל. על פי ההערכות זבידה מאמין שמניית מבנה  נסחרת כיום במחיר נמוך משווייה הכלכלי, לאחר שצנחה בשנה האחרונה ביותר מ-20%. שווי השוק הנוכחי של מבנה עומד על 7.2 מיליארד שקל.

היחסים בין זבידה למשפחת פורר התערערו לאחרונה

זבידה נחשב למנהל מוערך שהצליח לייצב את החברה לאחר סחרור פיננסי באליו נקלעה בשנים 2015-2016, בעת פשיטת הרגל של בעליה הקודמים - אליעזר פישמן באמצעות שורה של מהלכים שהוביל, שכללו בין היתר גיוסי הון וחוב, לצד צעדי מיזוג והתייעלות. מבנה היא כיום חברה ללא גרעין שליטה, שבעל המניות הגדול בה הוא המיליארדר דוד פורר, שמחזיק 18.6% ממניות החברה. יו"ר דירקטוריון מבנה הוא בנו, טל פורר.

על פי ההערכות, היחסים בין זבידה למשפחת פורר התערערו לאחרונה, כששתי סיבות מרכזיות לדרישה לפיטורי המנכ"ל. הראשונה היא מחלוקת על תנאי שכרו, לאחר שזבידה דרש ככל הידוע חבילת תגמולים יוצאת דופן, והשנייה - מהלך שהוביל המנכ"ל למיזוג מבנה עם חברת ההחזקות דסק"ש - שנתפס כצעד מסוכן על ידי חלק מהדירקטורים בחברה, ושבסופו של דבר לא יצא לפועל.

**גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה בגלובס, מניות מיעוט בחברה הציבורית "מבנה". כמו כן גלובס שוכר מחברת מבנה משרדים במרכז בר און