אמזון מתכוונת לפטר 9,000 עובדים נוספים

לפי דיווח ב-CNBC, ענקית המסחר המקוון תפטר אלפי עובדים נוספים - כך עולה ממזכר ששלח היום המנכ"ל אנדי ג'סי • רק לפני כחודשיים הודיעה אמזון כי תפטר מעל ל-18 אלף מעובדיה • הסבב הנוכחי ישפיע בעיקר על אנשי מחשוב ענן, משאבי אנוש, פרסום ושידורים חיים של Twitch

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

ענקית המסחר המקוון  אמזון  תפטר 9,000 עובדים נוספים בשבועות הקרובים - כך כתב היום (ב') המנכ"ל אנדי ג'סי בתזכיר לעובדים ופורסם ב-CNBC. 

ההפסד הגדול של הסעודים בעסקת קרדיט סוויס והמרוויח מהבנק המתחרה 
במקום העלאת שכר: צ'ק פוינט תעניק לעובדיה מענק של מניות חסומות 

הקיצוצים מגיעים לאחר סבב פיטורים אחר של החברה שהחלו בנובמבר והתרחשו עד ינואר, סבב שהשפיע על יותר מ-18 אלף עובדים. לפי הודעתו של ג'סי, הסבב הנוכחי ישפיע בעיקר על אנשי מחשוב ענן, משאבי אנוש, פרסום ושידורים חיים של Twitch.

אמזון קיבלה את ההחלטה לפטר עובדים כיוון שהיא מנסה לייעל את העלויות ולקחת בחשבון את המצב הכלכלי בעולם. ג'סי כתב כי בעתיד הקרוב קיימת אי-ודאות. החברה בדיוק סיימה את השלב השני של תהליך התקצוב השנתי שלה, המכונה באופן פנימי "OP2", כך עולה מהדיווח.

הקורונה יצרה תקופה מאוד רווחית לאמזון. צרכנים רבים היו בבתים ובחרו לקנות יותר באינטרנט בכללי, ודרך אמזון בפרט. בתוך שנתיים אמזון הכפילה את כוח העבודה שלה והשקיעה משאבים רבים בפיתוח ומחקר. היא הודתה כי שכרה יותר עובדים מהנדרש בזמן הקורונה, בעיקר עובדי מחסנים.

כוח-האדם העולמי של אמזון צמח ליותר מ-1.6 מיליון עד סוף 2021, לעומת 798,000 ברבעון הרביעי של 2019.  

"להיות רזים יותר"

לפי הודעתו של ג'סי, אמזון הקפיאה גיוס עובדים בכוח העבודה הארגוני שלה, ביטלה כמה פרויקטים ניסיוניים והאטה של הרחבת המחסנים. למרות שמהודעתו של ג'סי עולה כי החברה שואפת להיות צנועה ורזה יותר, הוא אומר שהוא נשאר אופטימי לגבי העסקים הגדולים של החברה, מהקמעונאות ועד AWS, שירותי הענן שלה. 

"כחלק מתהליך התכנון השנתי שלנו, מנהלים ברחבי החברה עובדים עם הצוותים שלהם כדי להחליט אילו השקעות הם רוצים לעשות לעתיד, תוך מתן עדיפות למה שהכי חשוב ללקוחות ולבריאות ארוכת-הטווח של העסקים שלנו", נכתב בהודעתו שפורסמה ב-CNBC.

ג'סי כתב כי לאור חוסר הוודאות הנוכחית ואי-הוודאות בעתיד הקרוב, הם בחרו להתייעל בעלויות ובמספר העובדים. "העיקרון המכריע של התכנון השנתי שלנו השנה יהיה להיות 'רזים' יותר, כדי שיתאפשר לנו עדיין להשקיע במיוחד בחוויות מפתח ארוכות-טווח של לקוחות שאנו מאמינים שיכולות לשפר באופן משמעותי את חיי הלקוחות ואת אמזון כולה".

נזכיר כי באחרונה דווח כי גם מטא (פייסבוק) הולכת לסבב פיטורים נוסף של כ-10 אלף עובדים ולסגור כ-5 אלף משרות פתוחות. גם כאן, מטא עושה זאת כדי להפוך ליעילה יותר ולעבוד הרבה יותר טוב.