דיווח: פייסבוק תפטר כבר השבוע עוד אלפי עובדים

לפי דיווח בבלומברג, ענקית הטכנולוגיה מתכננת לפטר אלפי עובדים עוד השבוע • זאת לאחר שבנובמבר האחרון קיצצה החברה 13% ממצבת העובדים שלה

מטא. גל פיטורים שני / צילום: Shutterstock
מטא. גל פיטורים שני / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה מטא (לשעבר פייסבוק)  מתכננת סבב פיטורים נוסף ותקצץ אלפי עובדים כבר השבוע - ככה לפי דיווח בבלומברג. 

לפי אנשים המכירים את הפרטים , שלב הפיטורים הנ"ל אמור להסתיים עד שבוע הבא. אנשי משאבי האנוש שעובדים בתוך החברה על תוכנית הפיטורים מקווים שהיא תהיה מוכנה לפני שמנכ"ל החברה מארק צוקרברג ייצא לחופשת הורות.

אחרי שיותר מחצי מהעובדים עזבו: גל פיטורים נוסף בטוויטר
צוקרברג בעקבות מאסק: ענקית המדיה החברתית שוקלת לגבות דמי מנוי | ניתוח
דיווח בוול סטריט ג'ורנל: המהלך של פייסבוק שצפוי להוביל לגל פיטורי ענק נוסף

באחרונה אף דווח כי פייסבוק נתנה לאלפי עובדים דירוגים נמוכים בסבב של ביקורות ביצועים שהסתיימה לאחרונה. לפי הדיווח מדובר בכ-10% מהעובדים שקיבלו דירוגים נמוכים בביקורות. מהלך כזה מצד החברה מרמז על כך שמתוכננים קיצוצים נוספים בדרך, או ממש לסבב פיטורי ענק שני.

לפי דיווחים אחרים מהתקופה האחרונה, מטא צפויה לקצץ בשכבות מנהלי הביניים ותחסוך מיליארד דולר עד סוף השנה. בבלומברג דווח כי במטא דורשים ממנהלים ודירקטורים רבים לעבוד בתפקידים ביצועיים שתורמים לפיתוח, או שהם יידרשו לעזוב את החברה. הרעיון הוא לייעל את החברה בכך שלוקחים את המנהלים האלו, מעבירים את האחריות הניהולית שלהם לאחרים, ובמקום זאת מתמקדים במשימות כמו קידוד, עיצוב ומחקר.

במהלך זה הארגון יעבור מתיחות פנים, ושכבת מנהלי הביניים תצומצם. במטא נבדלת שכבת מנהלי הביניים מחברות אחרות בריבוי תפקידים מטריציוניים, אדמיניסטרטיביים וחלקם ללא יכולת קבלת החלטות מהותית - בשל המבנה השטוח של החברה.

לפי הדיווח כעת בבלומברג, סבב הקיצוצים השבוע לא קשור לתוכניות החברה לפטר את המנהלים הללו, אלא נפרד. החברה ביקשה מהדירקטורים וסגני הנשיא להכין רשימות של עובדים שניתן לפטר. דובר מטא לא הגיב לדיווח.

בשיחת המשקיעים האחרונה סביב פרסום הדוחות הכספיים של החברה בחודש שעבר, המנכ"ל מארק צוקרברג רמז שזה לא הסוף. הוא קרא לשנה הזו "Year of efficiency", ואף אמר: "אמרתי בבירור שזו הייתה ההתחלה של המיקוד שלנו ביעילות , ולא הסוף שלו".

בנובמבר האחרון פיטרה החברה 11 אלף עובדים שהיו כ-13% מכוח העבודה העולמי שלה, זאת במסגרת סבב פיטורים משמעותי. הקיצוצים הללו היו הגדולים ביותר בהיסטוריה של החברה והשפיעו על המבנה הארגוני של חברה. מאז הפיטורים האלו, בחודשים שעברו, דווח כי עובדים במטא התמודדו עם חששות וחרדות לגבי פוטנציאל לקיצוצים עתידיים. צוקרברג התבטא ואמר שהוא חש שהארגון איטי מדי ומנופח, ולכן רמז שיהיו עוד המשך.

צריך להזכיר, מספר העובדים במטא כמעט הוכפל מ-2019 ל-2022, ל-86 אלף עובדים. מתחילת השנה, המניה של מטא עלתה בכ-50%.