בלי עסקה: הסתיימו המגעים של פלייטיקה לרכישת יצרנית אנגרי בירדס

רוביו, יצרנית המשחק "אנגרי בירדס" הודיעה כי המגעים עם פלייטיקה, במסגרתם החברה הישראלית הציעה לרכוש לרכוש את החברה מפינלנד בעסקה של 690 מיליון אירו, הסתיימו ללא תוצאות • דירקטוריון רוביו ימשיך בבחינה האסטרטגית שלו, כולל דיונים ראשוניים על הצעות מגורמים אחרים

הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק. המגעים עם רוביו הסתיימו / צילום: יח''צ
הנפקת פלייטיקה בנאסד''ק. המגעים עם רוביו הסתיימו / צילום: יח''צ

חודשים לאחר שחברת הגיימינג פלייטיקה  הציעה לרכוש את Rovio, יצרנית המשחק "אנגרי בירדס", בעסקה של 690 מיליון אירו - החברה הפינית הודיעה כי המגעים בין הצדדים הסתיימו ללא עסקה.

הוא היה אחד האנליסטים האופטימיים בשנה שעברה, עכשיו הוא מזהיר מ״טירוף״ בשוק 
האסטרטג של מורגן סטנלי: "השוק הדובי כמעט ונגמר, והסוף יהיה כואב"
האוצר: "החקיקה עלולה להביא לאובדן של 100 מיליארד ש' בשנה"

פלייטיקה, בניהולו של רוברט אנטוקול, הגישה לדירקטוריון רוביו את ההצעה הלא-מחייבת בינואר. לפי ההצעה, פלייטיקה הייתה משלמת 9.05 אירו למניית רוביו, מחיר שהיווה פרמיה של כ-60% על מחיר המניה באותה עת, אך היא כבר נסחרה במחירים גבוהים יותר רק בשנה האחרונה. דירקטוריון רוביו החליט בתחילת פברואר להיכנס לדיונים ראשוניים על הצעות לא מחייבות "עם מספר צדדים", ביניהם פלייטיקה. היום (ד') מדווחת רוביו כי הדיונים עם פלייטיקה הסתיימו, וכי הדירקטוריון שלה ימשיך בבחינה האסטרטגית שלו, כולל דיונים ראשוניים על הצעות מגורמים אחרים. בתגובה יורדת מניית רוביו בבורסה בהלסינקי ב-2.2% למחיר של 7.68 אירו.

פלייטיקה נסחרת בנאסד"ק בשווי 4 מיליארד דולר, כשנתיים לאחר שהונפקה לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר. בסוף 2022 היו לה בקופה כ-769 מיליון דולר. החברה הציעה לרכוש את רוביו על רקע האטה בצמיחת ההכנסות ב-2022: פלייטיקה צמחה בשנה זו ב-1.3% בלבד (לעומת 8.9% ב-2021) והציגה הכנסות של 2.6 מיליארד דולר, כאשר ברבעון הרביעי נרשמה ירידה של 2.7% בהכנסות לעומת רבעון מקביל, ל-631 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי ירד ב-10.8% ל-275 מיליון דולר, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-10.5% ל-633 מיליון דולר.

ב-2022 דווח שקרן הפרייבט אקוויטי Joffre Capital רוכשת 25.7% ממניות פלייטיקה ב-2.2 מיליארד דולר, מידי אחד הגופים המשתייכים לקונסורציום הסיני ששולט בחברה. בעסקה זו תומחרה מניית פלייטיקה ב-21 דולר, לעומת כ-10.9 דולר כיום. בהמשך הודיעה הקרן על כוונתה לבטל את העסקה והעלתה טענות נגד הנהלת פלייטיקה.