בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בניו יורק: אינטל טסה, בריינסטורם ורי הישראליות נסקו

לולולמון מזנקת בחדות אחרי הדוחות • נעילה ירוקה בבורסות אירופה • החוזים על הנפט הגולמי רושמים עליות קלות • באסיה, הנג סנג קפץ 2%, גם יתר המדדים המרכזיים טיפסו

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים, שהלכו והתחזקו לקראת צלצול הנעילה. S&P 500 עלה ב-1.4%, הנאסד"ק התקדם ב-1.8% והדאו ג'ונס טיפס ב-2%, מובל ע"י אינטל  שזינקה בקרוב ל-8% אחרי שהודיעה שהשבב החדש שלה Sierra Forest, שצפוי להיות חסכוני במיוחד בחשמל, ישוחרר במחצית הראשונה של 2024.

מלבד אינטל בלטו לטובה חברת ביגוד הספורט לולולמון וחברת השבבים מיקרון, שתיהן פרסמו דוחות ביממה האחרונה, ואפל  שטיפסה לאחר שהודיעה שכנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, יתחיל ב-5 ביוני ויימשך עד 9 ביוני. ביום הראשון של הכנס לרוב נערך אירוע השקה בראשות המנכ"ל טים קוק, שבו נחשפות תוכנות חדשות לאייפון, אייפד, אפל ווטש, אפל TV ו-Mac. בקרב המניות הישראליות בריינסטורם  המריאה ב-32% וגם סטרטסיס, למונייד, רי , מובילאיי , היפו ונייס  ריכזו עניין.

בגזרת האג"ח הממשלתיות לא נרשמו תנודות חדות. תשואת האג"ח ל-10 שנים כמעט ללא שינוי ועומדת על 3.57%, תשואת האג"ח לשנתיים עלתה בכ-3 נקודות ל-4.09%. במט"ח, הדולר טיפס בכ-0.3% בהשוואה לאינדקס המטבעות, אם כי מול האירו הוא נותר ללא שינוי הערב.

21:25

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת, לצד יציבות בתשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב.

גם הבנקים האזוריים בולטים לטובה במסחר, בהם פירסט ריפבליק שעולה ביותר מ-5%. תעודת הסל SPDR S&P Regional Banking ETF (KRE) מטפסת ביותר מ-1%. גם בנקים גדולים כמו סיטיגרופ וגולדמן זאקס מצטרפים למגמה ומתקדמים. בתחום השבבים,
תעודות הסל VanEck Semiconductor (SMH) ו-iShares Semiconductor ETF (SOXX) עולות ביותר מ-2%, במה שנראה כמו היום החיובי הראשון שלהן זה 4 ימים.

סקטור מגזר טכנולוגיית המידע של מדד S&P 500 מטפס ב-1.6%, שירותי התקשורת עולים בכ-1%.

20:20

מניות הטכנולוגיה ממשיכות לרכז עניין בוול סטריט, בהן אינטל  שקופצת ביותר מ-6% בראש הדאו ג'ונס.

מיקרון  כאמור מטפסת ביותר מ-5% אחרי הדוחות שפרסמה אמש. החברה אמנם החמיצה את התחזיות אך הודיעה שהיא מתכננת צמצום עובדים גדול מהצפוי. חברת השבבים דיווחה על הפסד של 1.91 דולר למניה (הצפי היה הפסד של 86 סנט למניה) על הכנסות של 3.69 מיליארד דולר, מעט נמוך מהצפי ל-3.71 מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות אייסקיור  בולטת לרעה בירידה חדה של יותר מ-9%, וגם סייברוואן, אנלייט , סטיקספיי, גמידה סל ואבן קיסר  מאבדות גובה. בצד החיובי בריינסטורם  ממריאה ב-25%, סטרטסיס  קופצת בקרוב ל-13% אחרי שיפור הצעת הרכש של ננו דיימנשן (ראו בעדכונים קודמים) ולמונייד מטפסת ב-6%.

18:55

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות. מדד דאקס הגרמני טיפס ב-1.2%, קאק הצרפתי ויורוסטוקס 50 הכלל אירופי עלו ב-1.4% ופוטסי הבריטי התקדם בכ-1.1%.

בוול סטריט מתחזקת המגמה החיובית ומדד הנאסד"ק קופץ ב-1.4%, S&P 500 עולה ב-1% והדאו ג'ונס ב-0.6%. בשוק האג"ח נרשמת התייצבות בתשואות: תשואת האיגרת ל-10 שנים 3.55% ותשואת האיגרת לשנתיים 4.06%. בשוק המט"ח, הדולר מטפס בכ-0.3% בהשוואה לאינדקס המטבעות המרכזיים.

17:50

העליות בוול סטריט נמשכות בהובלת מדד הנאסד"ק שמטפס ב-1%. בראש המדד לולולמון ומיקרון, שתיהן עולות בחדות אחרי הדוחות, וגם ענקיות הטכנולוגיה תורמות עליות למדד - בהן אפל, מיקרוסופט, אמזון ומטא. גם עליבאבא ממשיכה לרכז עניין ועולה בכ-1.5% במחזור גבוה.

עוד עליות בולטות נרשמות בשוק הקריפטו - שם מזנק הביטקוין ב-5% ל-28.3 אלף דולר, והאת'ריום קופץ ב-3.2% ונסחר סביב קרוב ל-1,800 דולר.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של עד 0.7% בחוזים על הנפט הגולמי, בעוד שהזהב רושם ירידה קלה ל-1,971 דולר לאונקיה.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, לצד העליות שנרשמות גם בבורסות אירופה המרכזיות. מדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.8%, S&P 500 עולה בכ-1% והנאסד"ק ב-1.2%.

עליות נרשמות גם באג"ח של ממשלת ארה"ב, בדומה למגמה בימי המסחר האחרונים. תשואת האג"ח ל-10 שנים קופצת ב-4 נקודות ל-3.60% ותשואת האג"ח לשנתיים מזנקת בכ-7 נקודות ל-4.12%.

יצרנית ביגוד הספורט והיוגה היוקרתית לולולמון  ממריאה ב-16% לאחר דוחות טובים מהתחזיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 4.40 דולר למניה (הצפי היה 4.26 דולר) וההכנסות הסתכמו ב-2.77 מיליארד דולר, מעל התחזיות שעמדו על 2.7 מיליארד דולר.

בתוך כך, אמש נודע כי התובעים הפדרליים בארה"ב הוסיפו לראש בורסת הקריפטו הקורסת FTX, סם בנקמן פריד, אישום נוסף - שוחד. על פי החשד, הוא שילם לפחות 40 מיליון דולר בשוחד ל"פקיד סיני אחד או יותר" בניסיון לשחרר כמה חשבונות השייכים ל-Alameda Research של SBF.

14:33

ננו דיימנשן  משפרת את ההצעה לרכישת מניות סטרטסיס  ל-19.55 דולר למניה במזומן, לעומת 18 דולר בהצעה הקודמת. על פי תנאי ההצעה המשופרת, ננו דיימנשן תרכוש את יתרת המניות של סטרטסיס תמורת סך של 1.2 מיליארד דולר. בחברה אומרים שעל סטרטסיס להסיר את "גלולת הרעל" ולאפשר לבעלי המניות להביע את עמדתם לגבי העסקה המוצעת ולהציף ערך ניכר על השקעתם.

"ההצעה המשופרת שלנו, לרכישה במזומן של מניות סטרטסיס, ממחישה את המחוייבות שלנו להשלמת השילוב האסטרטגי עם סטרטסיס, שיספק ערך מיידי וודאי לבעלי המניות שזוכים לפרמיה נאה על השקעתם, ויאפשר לנו ליצור חברה מובילת השוק בתחום הדפסות ה- AM הצומח במהירות", כך אמר יואב שטרן, יו"ר ומנכ"ל ננו דיימנשן. "אנו מוכנים לבצע בדיקת נאותות מיידית ולפעול במהירות מול סטרטסיס על מנת להגיע לעסקה מוסכמת באופן מהיר".

● ננו דיימנשן הגישה הצעת רכישה לסטרטסיס 

13:00

העליות בבורסות אירופה מתחזקות, בהובלת מדד קאק 40 בפריז שעולה 1.4%. מניית בנק UBS עולה 2% לאחר ההודעה כי סרג'יו ארמוטי ישוב לתפקיד המנכ"ל, אותו מילא במהלך כמעט כל העשור הקודם, בעקבות רכישת בנק קרדיט סוויס.

בזירת הסחורות, נפט ברנט מתחזק 0.8% ונסחר סביב 79.3 דולר לחבית, נפט מסוג WTI עולה ב-1% ונסחר סביב 74 דולר לחבית. הזהב נחלש 0.3% ומחירו נע סביב 1,985 דולר לאונקיה.

11:10

בהונג קונג מדד הנג סנג ננעל בקפיצה של 2%, בהובלת מניית עליבאבא שזינקה 12.4% לאחר ההודעה על פיצול ענקית הסחר המקוון הסינית לשש חברות.

בחוזים העתיידים בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית, החוזים על הנאסד"ק ועל מדד S&P 500 נסחרים בעלייה של כ-0.8% והחוזים על הדאו מתחזקים ב-0.5%.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. בפרנקפורט מדד דאקס מוסיף 0.5%, בלונדון פוטסי 100 מתקדם 0.3%, בפריז קאק 40 מתחזק 0.6% ומדד AEX באמסטרדם עולה 0.9%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי התחזק בפתיחה ב-0.4%, בהובלת מגזר הבנקאות שעולה 1%, מניות הפיננסים מתחזקות בשיעור דומה ומניות הטכנולוגיה קופצות 1.7%.

במסחר באסיה, בהונג קונג מדד הנג סנג קופץ 2%. בטוקיו מדד ניקיי ננעל בעלייה של 1.3%, מדד שנגחאי קומפוזיט התקדם 0.2% ובסאול מדד קוספי התחזק 0.4%.

במסחר בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נרשמות עליות של עד 0.8%.

08:10

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת: מדד הנג סנג בהונג קונג מזנק בכ-2% בהובלת מניית עליבאבא שקופצת בכ-15%, בטוקיו הניקיי מטפס ב-0.7%, ובסיאול ושנחאי נרשמת מגמה מעורבת. 

בבנק אוף אמריקה מזהירים: זו הבועה הבאה שעלולה להתפתח

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, ה-S&P 500 השיל כ-0.2%, והנאסד"ק נסוג ב-0.45%.

עליבאבא, ענקית המסחר המקוון הסינית, הודיעה אתמול כי תפצל את פעילותה ל-6 חברות נפרדות. "המהלך מבוצע כדי לשחרר ערך מוסף לבעלי המניות ולשפר את תחרותיות הקבוצה", ציינה בהודעה. 

בשוק הפורקס הדולר נסחר ביציבות מול האירו והליש"ט ומתחזק בכ-0.6% מול הין היפני. בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט הגולמי רושמים עליות קלות. הזהב נסחר בירידה קלה סביב 1,967 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות קלות: הביטקוין נסחר סביב 27,500 דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,790 דולר.

בתחום המאקרו לא צפויים להתפרסם היום נתונים משמעותיים. ביום חמישי יפורסם בארה"ב נתון הצמיחה לרבעון האחרון של 2022, כשההערכות הן שהתמ"ג יעלה ב־2.7% בסיכום שנתי, וכי שיעור האינפלציה הרבעוני שנגזר מהתמ"ג יסתכם ב-3.9%. ביום שישי יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפד, והתחזיות הן לעלייה חודשית של 0.4% בפברואר ולקצב שנתי של 4.7%, ללא שינוי מינואר.