לקראת מיזוג ענק בתעשיית התלת ממד הישראלית? ננו דיימנשן הגישה הצעת רכישה לסטרטסיס

יצרנית מדפסות תלת הממד עתירת המזומנים ננו דימיינשן מציעה לרכוש את סטרטסיס לפי 1.1 מיליארד דולר - פרמיה של 36% •  ננו דיימנשן עצמה נמצאת במוקד מאבק שליטה

מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן. בדרך למיזוג ענק / צילום: יח''צ
מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן. בדרך למיזוג ענק / צילום: יח''צ

ננו דיימנשן הגישה הצעת רכש רשמית בלתי מחייבת לרכישת מלוא המניות של סטרטסיס , תמורת 18 דולר למניה במזומן - פרמיה של 36%, המשקפת לסטרטסיס שווי של 1.1 מיליארד דולר.

מניית סטרטסיס זינקה במסחר המאוחר ב-13.5% ל-15.9 דולר. לפי ההודעה של ננו דיימנשן לא מדובר על ניסיון השתלטות עוינת - "החברה מנהלת שיחות עם סטרטסיס ותמשיך לפעול להשגת הסכם מקובל הדדית". עם זאת סטרטסיס פרסמה בתגובה כי הדירקטוריון שלה יבחן את הנושא לטובת בעלי המניות, ובשלב זה לא נדרשת פעולה כלשהי מבעלי המניות שלה.

ננו דיימנשן, המנוהלת על יד יואב שטרן, כבר מחזיקה 14.5% ממניות סטרטסיס והפכה השבוע לבעלת מניות אקטיביסטית, כלומר כזו הדורשת להשפיע על מהלך העסקים בחברה. כבר בקיץ שעבר הפכה ננו לבעלת מניות בסטרטסיס, ובתגובה אימצה סטרטסיס, המנוהלת על ידי ד"ר יואב זייף, מנגנון גלולת רעל,שימנע השתלטות.

המנגנון יופעל אם גוף מסוים יגיע להחזקה של 15% בחברה. בניסיון למנוע זאת, ננו מגישה כעת הצעת רכש למלוא המניות, כך שבעלי המניות הם אלה שיחליטו בסופו של דבר (בהנחה שההצעה תהפוך למחייבת).

ננו דיימנשן גייסה 1.5 מיליארד דולר בתקופת השיא של הטכנולוגיה בנאסד"ק, 2020-2021, ויש לה מעל מיליארד דולר בקופה שנועדו לרכישות, כאשר השווי שלה נמוך משווי המזומנים ועומד על כ-800 מיליון דולר.

במקביל ננו עצמה היא יעד למאבק שליטה מצד משקיע אקטיביסטי, קרן מרצ'ינסון הקנדית שדורשת להדיח דירקטורים ולמנות אחרים במקומם. ייתכן שמהלך של "ריקון" הקופה של ננו באמצעות רכישה גדולה גם יפחית את המוטיבציה של מרצ'ינסון לנסות להשתלט עליה.

אתמול (ה') הודיעה מרצ'ינסון שחברת הייעוץ האמריקאית הגדולה ISS ממליצה ללקוחותיה להצביע בעד הצעות מרצ'ינסון באסיפה הקרובה, כולל בעד הדחת יו"ר ננו דיימנשן.

להערכת ננו דיימנשן, רכישת סטרטסיס ייצר חברה מובילת שוק עם סל מוצרים מגוון ומשלים.

שתי החברות פועלות בשוק התלת ממד, סטרטסיס בעולם הפולימרים ונוער דיימנשן בחומרים מגוונים. בישראל, החברות הן כמעט שכנות - סטרטסיס פועלת מרחובות וננו דיימנשן מנס ציונה.