הפגנות המחאה הובילו לצניחה בפרסום השבוע, אבל חג הפסח סייע לשיפור המצב

שלוש הפרסומות המושקעות ביותר השבוע שייכות לקניוני עופר, ג'יימס ריצ'רדסון ושופרסל, שבעזרת אירנה גם מובילה באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • החג שמתאפיין בסדר וניקיון מסייע גם לפתרונות האחסון של איקאה להתברג במדד

ליאת הר־לב (אירנה) בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
ליאת הר־לב (אירנה) בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

הפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית השפיעו על סדר היום התקשורתי והובילו השבוע לריבוי משדרי חדשות חיים בערוצי הטלוויזיה - מה שכצפוי הקטין את זמן הפרסומות. ועם זאת, חג הפסח בפתח, וגם רשת הקמעונאות הצרפתית קרפור עומדת להיכנס לישראל בעוד פחות מחודשיים, כך שקמעונאית המזון החזקה ביותר בארץ לא יכולה להרשות לעצמה להוריד את הרגל מהגז.

מדובר בשופרסל, שלפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת שלה היא המושקעת ביותר השבוע, עם 900 אלף שקל (עם זאת, בשנה שעברה, עמדה השקעת הרשת בשבוע שלפני הפסח על פי שניים מזה - 1.8 מיליון שקל). 

הביצועים הגרועים של עדיקה העבירו את גולף להפסד. איך זה ישפיע על מכירתה לדלתא? 
בצל יוקר המחיה: כך הגדילו מועדוני הצרכנות את כוחם בשוק 

זו גם הפרסומת האהובה ביותר השבוע, בפער עצום (26.7% לעומת 10.9% למקום השני), הודות לאירנה (ליאת הר־לב) שמוזמנת לפסח ולא מתחשק לה להגיע. התשובה של אירנה, שכוללת מטאפורה מתוחכמת ובו־זמנית עממית עם שפת רחוב לא תקנית, היא ברמה של קאלט: "חמודה, בואי תקפלי מגש, תיישרי גב מושב, למה את צריכה לנחות דחוף". יותר מזה היא לא צריכה להגיד, המסר ברור. זה התור של הקריין להציג את המבצעים לכל מי שנשאר בארץ.

הרשתות המתחרות בחרו לוותר על נוכחות, ועל הרקע הזה בולט רמי לוי, שמוביל את הקמפיין של הרשת בבעלותו. מדובר במהלך חכם, בהתחשב בפרסונה הציבורית שביסס לעצמו, אך הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

פסח הוא גם חג של סדר וניקיון, כלומר טיימינג טוב לקמפיין החדש של איקאה שעוסק בפתרונות אחסון. זה לקח כמעט שבועיים ושני סרטונים, אבל המסר שבלגן זה לא משתלם מצליח בסופו של דבר להתברג בדירוג - מקום חמישי הן בזכירות והן באהדה.

קמפיין איקאה / צילום: צילום מסך
 קמפיין איקאה / צילום: צילום מסך

החיבור המקומי לאיקאה מבוסס על הפונקציונליות שמתאימה לדירות הישראליות הקטנות, שבהן מתקיים מאבק על כל סנטימטר פנוי. כאשר מוסיפים לזה סיטואציות מחיי היומיום פלוס קריצה הומוריסטית - מי לא דיבר באנגלית ליד הילדים, מי לא חיפש נעליים וצעצועים מתחת למיטה, מי כבר קנה שלוש פעמים אותו דינוזאור (טוב, זה כנראה פחות) - מתקבלת הזדהות בקרב הצופים.

שלוש הפרסומות הזכורות ביותר שייכות לבנקים לאומי, מזרחי טפחות ודיסקונט, אך גם ONE ZERO מתברג בדירוג, ועבורו מדובר בהישג משמעותי ביותר.

משקיעים הרבה פחות

ההשקעה בפרסום צונחת, מ־37 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־26.5 מיליון שקל בלבד השבוע. המשרדים האהובים

המשרדים האהובים

גיתם, מקאן תל אביב ואדלר־חומסקי & ורשבסקי אחראים לפרסומות האהובות ביותר: שופרסל, בנק לאומי, פרטנר ודיסקונט.

קניות לפסח

לפי נתוני בקרת יפעת פרסום, במקום השני מבחינת השקעה כספית נמצאת חברת קניוני עופר עם כ־800 אלף שקל, ובמקום השלישי נמצא קמפיין ג'יימס ריצ'רדסון עם כ־700 אלף שקל.

קמפיין ג'יימס ריצ'רדסון / צילום: צילום מסך
 קמפיין ג'יימס ריצ'רדסון / צילום: צילום מסך