בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; Cardlytics טסה ביותר מ-80%

מספר המשרות החדשות שנפתחו בארה"ב בפברואר ירד מתחת ל-10 מיליון, משמעותית מתחת לצפיות האנליסטים • נעילה מעורבת באירופה • אילון מאסק החליט לשנות את הלוגו של טוויטר לתמונה של כלב השיבה אינו, שמופיע בסמל מטבע המם הקריפטוגרפי דוג'קוין, וגורם לו לזנק • הריבית באוסטרליה נותרה ללא שינוי

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. נאסד"ק נסוג ב-0.5%, S&P 500 ודאו ג'ונס ירדו ב-0.6%.

מניית סי.3.איי.איי.  התרסקה ב-26.3%, צים  הישראלית סיימה את יום המסחר בנפילה של 16.6% ורשת בתי הקולנוע AMC  צנחה ב-23.7%.

מניית Cardlytics (CDLX), פלטפורמה לפרסום דיגיטלי, טסה ביותר מ-80% לאחר שהחברה פרסמה תחזיות משופרות לרבעון הראשון של 2023.

21:48

נמשכת המגמה השלילית בוול סטריט. שלושת המדדים המובילים, נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים בכ-0.6% בממוצע.

מניית חברת השכרת הציוד יונייטד רנטלס  נופלת ב-8%, פירסט ריפבליק בנק  יורדת ב-6% וקאטרפילר  מוחקת יותר מ-5%.

מניית חברת התוכנה סי.3.איי.איי.  צוללת ביותר מ-26%.

20:32

נמשכות הירידות בארה"ב. S&P 500 ונאסד"ק נסוגים ב-0.5% בממוצע, דאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

תשואת האג"ח ל-10 שנים נחלשת ב-7 נקודות בסיס לרמת 3.359%.

הנפט הגולמי מתחזק ב-0.2% לרמת 80.66 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט נחלש ב-0.1% ל-84.86 דולר לחבית.

בגזרת המניות, חברת שידורי ההיאבקות וורלד וורסלינג אנטרטיינמנט  מזנקת ב-8.5%, לאחר שנפלה אתמול (ב') בכ-30%. אמש חברת אנדבור, בעלת ליגת הלחימה האולטימטיבית UFC, הודיעה כי תרכוש את WWE ב-9.3 מיליארד דולר ותאחד אותה עם UFC לגוף חדש.

חברת מחשוב הענן סנואופלייק  עולה במעל 4%.

מניית חברת צים  הישראלית צוללת ביותר מ-17%.

18:53

נעילה מעורבת בשוקי אירופה. מדד דאקס עלה בכ-0.2%, פוטסי ירד ב-0.5% וקאק נסוג מעט מתחת לקו האפס.

18:17

הירידות בוול סטריט מעמיקות, נאסד"ק ו-S&P 500 נסוגים ב-0.5% ודאו ג'ונס יורד בכ-0.6%.

מניות הבנקים הגדולים בולטות בירידות, ביניהן ג'י.פי מורגן , בנק אוף אמריקה  וגולדמן סאקס גרופ .

מניית טסלה  מרכזת עניין ויורדת ב-1.6% ואנבידיה  משילה 1.2%.

בבורסות אירופה המסחר עבר למגמה מעורבת - פוטסי בבריטניה יורד ב-0.3%, בעוד דאקס עולה ב-0.3% וקאק מתקדם ב-0.2%.

17:10

מספר המשרות שנפתחו בפברואר בארה"ב ירד מתחת ל-10 מיליון, כך לפי פרסום משרד העבודה האמריקאי. מספר המשרות לחודש פברואר עמד על 9.93 מיליון.

16:50

מגמת המסחר בוול סטריט עוברת לשלילת, שלושת המדדים העיקריים משילים כ-0.1% בממוצע.

מניית חברת התוכנה המבוססת בינה מלאכותית סי.3.איי.איי.  מתרסקת ביותר מ-10%, רשת בתי הקולנוע איי.אם.סי. אנטרטיינמנט הולדינגס  צונחת ב-20%.

16:30

פתיחה מעורבת בוול סטריט, דאו ג'ונס יורד קלות מתחת לקו האפס בעוד S&P 500 ונאסד"ק מתקדמים בכ-0.1%.

15:15

מניית אטסי  מטפסת בכ-4% במסחר המוקדם לאחר שזכתה לשידרוג ההמלצה ע"י פייפר סנדלר, מנייטרלי לעודף משקל. גם בורלינגטון סטורס  מתחזקת לאחר שלופ קפיטל שדרגה את ההמלצה על מניית קמעונאית ההלבשה מ"החזק" ל"קנייה". לעומתן, בואינג  רושמת ירידה של כ-1% לאחר ש-Northcoast Research הורידה את דירוג המניה ל"מכירה". 

החוזים בוול סטריט ממשיכים לרשום עליות קלות. החוזים על הדאו ג'ונס עולים בכ-0.1%, חוזי ה-S&P 500 מטפסים ב-0.3% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.4%. גם באירופה נמשכת המגמה החיובית בקרב הבורסות המרכזיות.

14:05

המגמה החיובית בבורסות אירופה נמשכת. מדד דאקס עולה בכ-1%, קאק הצרפתי מוסיף 0.7% ויורוסטוקס 50 עולה ב-0.8%. מדד פוטסי הבריטי נסחר ללא שינוי של ממש.

בזירת המסחר בחוזים העתידיים על מדדי ארה"ב השתנה הכיוון והם מטפסים עתה בשיעורים של 0.2% עד 0.5%.

בשוק הסחורות מתחזקות שוב עליות החוזים של הנפט הגולמי ליותר מ-1%. נפט מסוג ברנט נסחר סביב 85.8 דולר לחבית ונפט אמריקאי תמורת 81.3 דולר. 

בשוק הקריפטו הביטקוין יציב ברמה של 28.2 אלף דולר והאת'ריום עולה ב-2% ל-1,841 דולר. הדוג'קוין ממשיך לזנק בחדות אחרי שסמל המטבע, כלב השיבה אינו, הפך לסמל החדש של טוויטר, והמטבע נוסק עכשיו ב-29%.

12:10

אפל  יוצאת במהלך של פיטורים, אם כי בקנה-מידה קטן הרבה יותר משל כל קודמותיה. לפי דיווחים בבלומברג ובביזנס אינסיידר, היא צפויה להתחיל בפיטורי עובדים בחטיבת הקמעונאות, ככל הנראה במספר לא גבוה. אפל תנסה לקצץ ככל האפשר בעלויות עוד בטרם תחליט על היקף הפיטורים.

הקיצוצים והפיטורים צפויים להתמקד בחטיבת הבינוי והתחזוקה של חנויות אפל בארה״ב. כמה מהעובדים קיבלו הודעה כי עליהם להגיש מועמדות למשרה אחרת בחברה עד סוף השבוע, וכי אלה שלא יתקבלו ובפועל יפוטרו, יקבלו פיצויים בהיקף של ארבע משכורות חודשיות. 

11:50

ענקית הטכנולוגיה אלפאבית (גוגל)  שוב עולה לכותרות לאחר שמייל פנימי של מנהלת הכספים בחברה, שפורסם ב-CNBC, חושף כי החברה מתכוונת לקצץ גם בשירותים שמקבלים העובדים מהחברה. לפי המייל, החברה תפחית את תדירות ריענון המוצרים הטכנולוגיים שמקבלים העובדים כמו סמארטפונים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים ומסכים. כמו כן מתכוונת החברה לקצץ ציוד שולחני כמו מהדקים, והטבות ושירותים תרבותיים ובידוריים שניתנו עד כה לעובדים בחברה. על פי התכתובת, מדובר באחד היעדים החשובים של החברה ל-2023, והוא מוגדר כ"חיסכון עמיד באמצעות שיפורי מהירות ויעילות".

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות: מדד דאקס עולה ב-0.5%, פוטסי מטפס ב-0.6%, וקאק ב-0.4%. יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי עולה בכ-0.3%.

בוול סטריט החוזים יציבים או נוטים לירידות מזעריות. גם תשואות האג"ח הממשלתיות ללא שינויים של ממש.

באסיה, מדד ניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של 0.1%, והקוספי טיפס ב-0.3% בסיאול. בהונג קונג, שם עוד מתקיים מסחר, יורד ההנג סנג ב-0.3%.

09:00

פחות מיממה לאחר שדירקטוריון סטרטסיס  דחה את ההצעה המעודכנת של ננו דיימנשן  לרכישת החברה, ננו דיימנשן העלתה שוב את המחיר בהצעה, מ-19.55 דולר למניה ל-20.05 דולר למניה ובסה"כ כ-1.22 מיליארד דולר בדילול מלא. לטענת ננו דיימנשן, זו ההצעה הטובה ביותר והסופית שהיא מציעה, ואם גם להצעה זו יתנגד דירקטוריון סטרטסיס, היא תשקול לפנות בהצעת רכש ישירה לבעלי המניות.

אתמול (ב') סטרטסיס פרסמה את הדיווח על דחיית ההצעה הקודמת פה אחד, וציינה שהיא משקפת הערכת חסר משמעותית לחברה. סטרטסיס גם "העמידה על דיוקן הצהרות מטעות רבות" שנתן מנכ"ל ננו דיימנשן, והדגישה כי מנכ"ל סטרטסיס מסכים לחלוטין עם החלטת הדירקטוריון. שתי החברות הישראליות עוסקות בתחום הדפסות התלת ממד ונסחרות בנאסד"ק.

08:00

באסיה המגמה מעורבת בשעה זו: מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-0.2%, וגם בסידני, בשנגחאי ובסיאול נרשמות עליות מתונות. לעומת זאת, מדד הנג סנג בהונג קונג יורד ב-0.7%, וגם בבורסת שנזן הסינית המגמה שלילית.

הריבית באוסטרליה נותרה ללא שינוי, בהתאם לתחזיות בשוק, ברמה של 3.60%. מאז מאי 2022 עלתה הריבית במדינה מ-0.1% בעקביות ב-10 החלטות רצופות, ונראה כי הפעם החליט הבנק המרכזי האוסטרלי שאין מקום להעלותה שוב.

הנעלם הגדול: מה יעשה בנק ישראל אם תרחיש האימים יתממש | פרשנות
המשקיעים בתל אביב מתעניינים בחברות של יצחק תשובה, ברק רוזן וחיים כצמן 
הישראלים משנים הרגלי חיסכון: פחות כסף בעו"ש ובפקדונות הקצרים 

בוול סטריט החוזים רושמים ירידות קלות, לאחר נעילה מעורבת אמש: הדאו ג'ונס עלה ב-1%, ה-S&P 500 התקדם בכ-0.4%, ואילו הנאסד"ק ירד בכ-0.3%, כאשר את הירידות הובילה בעיקר טסלה שצנחה ביותר מ-6%, לאחר שסיפקה נתוני מסירות רכב מאכזבים והדאיגה את המשקיעים שמא הורדת מחירים נוספת בדרך.

באג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמות תנודות קלות הבוקר, לאחר שאתמול ירדו התשואות בחדות. תשואת האג"ח ל-10 שנים עומדת על 3.42%, ותשואת האג"ח לשנתיים עומדת על 3.98%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות מתונות במטבעות הגדולים, כאשר את מרבית העניין מרכז מטבע הדוג'קוין שטס בכ-24%. כמעט כמו תמיד, האחראי לתנודות החדות במטבע הוא אילון מאסק - שהפעם החליט לשנות את הלוגו של טוויטר לכלב השיבה אינו, שנמצא על גבי מטבע המם הקריפטוגרפי, "כמובטח", כך צייץ אמש. זו לא הפעם הראשונה כאמור שמאסק, מנכ"ל טסלה וטוויטר, מקפיץ את המטבע.

כלב השיבה אינו במקום לוגו טוויטר באתר / צילום: צילום מסך, טוויטר
 כלב השיבה אינו במקום לוגו טוויטר באתר / צילום: צילום מסך, טוויטר

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט הגולמי יציבים בשעה זו - לאחר שהמריאו אתמול ביותר מ-6% בעקבות הודעת אופ"ק+ על קיצוץ התפוקה הגלובלית ב־1.16 מיליון חביות ליום. חוזה למאי על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 85.1 דולר לחבית, וחוזה על נפט אמריקאי מסוג WTI נסחר סביב 80.6 דולר לחבית. הזהב נחלש קלות ל-1,978 דולר לאונקיה.

על רקע הזינוק במחירי הנפט כותב ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, כי "מחיר הנפט בטווח הקרוב צפוי להיות מושפע בעיקר מעליית מידת חוסר הוודאות בסקטור הפיננסי ומהחששות מפני התפתחות משבר ריאלי. אם ההתפתחויות בסקטור הפיננסי יהיו זמניות ולא יובילו למשבר ריאלי, אזי התאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית צפויה להימשך, בפרט בסין, ולתמוך בביקושים לנפט".

מחר יתפרסם נתון סקר ה־ADP המצביע על תוספת המשרות בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש שעבר, שצפוי לעמוד על 242 אלף. ביום שישי יתפרסמו נתוני שוק העבודה בארה"ב, כשהצפי הוא לתוספת של 310 אלף משרות במרץ ושיעור אבטלה יציב של 3.6%. באותו יום, אגב, לא יתקיים מסחר באירופה ובוול סטריט לרגל הפסחא. 

לאחר פרסום נתוני המאקרו האחרונים בארה"ב כותב רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, כי "מדד המחירים של הוצאות משקי הבית, PCE, המשמש את הפד לצורך בחינת קצב האינפלציה, עלה ב־5.0% ב-12 החודשים עד פברואר 2023, האטה מ־5.3% ב־12 החודשים ינואר 2023 ודצמבר 2022. אולם, המדד ללא סעיפי המזון והאנרגיה רשם ירידה מזערית בלבד (מ־4.7% ל־4.6%). זאת ועוד, בהשוואה לחודש ינואר 2023 עלו שני המדדים 0.3%. קרי, לא נרשמה האטה של עליית מחירי המוצרים והשירותים המקומיים ביחס למחירי המזון והאנרגיה.

"המבחן הגדול יהיה כיצד תתנהג האינפלציה הליבתית בחודשים הקרובים, שכן זו האינפלציה שהבנקים המרכזיים מכוונים ואותה הם רוצים לראות יורדת מדרגה ומתכנסת לרמת היעד. כל עוד זה לא קורה, הריביות תישארנה גבוהות ובמידת הצורך אין לשלול העלאות נוספות שלהן", כותב מנחם.