הפיטורים מגיעים גם לאפל: תקצץ בפעילות החנויות

אפל, שעד כה נמנעה מכל מראית-עין של קיצוצים, החליטה שהגיעה העת להתייעל - ולפי דיווחים בבלומברג ובביזנס אינסיידר, היא צפויה להתחיל בפיטורי עובדים בחטיבת הקמעונאות, ככל הנראה במספר לא גבוה • החברה תנסה לקצץ ככל האפשר בעלויות עוד בטרם תחליט על היקף הפיטורים

מנכ''ל אפל, טים קוק / צילום: Shutterstock
מנכ''ל אפל, טים קוק / צילום: Shutterstock

חברת אפל  היא אחרונת ענקיות עמק הסיליקון לצאת במהלך של פיטורים, אם כי בקנה-מידה קטן הרבה יותר. יצרנית הטלפונים והמחשבים, שעד כה נמנעה מכל מראית-עין של קיצוצים, החליטה שהגיעה העת להתייעל - ולפי דיווחים בבלומברג ובביזנס אינסיידר, היא צפויה להתחיל בפיטורי עובדים בחטיבת הקמעונאות, ככל הנראה במספר לא גבוה. אפל תנסה לקצץ ככל האפשר בעלויות, ככל הנראה, עוד בטרם תחליט על היקף הפיטורים. 

גוגל לא עוצרת בפיטורים: זו הדרך החדשה שלה לחסוך על חשבון העובדים 
אמנון שעשוע בשיחות סגורות: מובילאיי עשויה לצאת מישראל
האופציות של עובדי ההייטק שוות הרבה פחות: מה מגלים הדוחות של Wix

הקיצוצים והפיטורים צפויים להתמקד בחטיבת הבינוי והתחזוקה של חנויות אפל בארה"ב - כמה מהעובדים קיבלו הודעה כי עליהם להגיש מועמדות למשרה אחרת בחברה עד סוף השבוע, וכי אלה שלא יתקבלו ובפועל יפוטרו, יקבלו פיצויים בהיקף של ארבע משכורות חודשיות.

למרות שאפל טרם יצאה בגלי פיטורים גדולים, הקיצוצים אינם זרים לה: בחודשים האחרונים החברה קיצצה במעט בהיקף פעילות הגיוסים הקבלנית שלה והפסיקה את עבודתה עם כמה מגייסי עובדים חיצוניים. היא גם הורידה בכמות המשרות, הקטינה את תקציב הנסיעות לעובדיה ועיכבה כמה מהפרויקטים עליהם היא עובדת.

למרות שאפל היא ענקית הטכנולוגיה היחידה שכמעט ולא פיטרה עד כה, היא לא שונה משאר חברות השבבים כמו אנבידיה ו-TSMC שלא ביצעו פיטורים או אפילו אינטל שעד כה פיטרה עובדים בשוליים בלבד, למרות תוכניות קיצוץ כבדות המונחות על השולחן. 

חשיפה לחולשת השוק הסיני

למרות הרווחיות הגדולה שהיא נוטה להפגין, אפל עדיין חשופה באופן ניכר לחולשת השוק הסיני ולהשבתות של פסי ייצור המצויים בו, והיא משקיעה מאמצים ניכרים בהעברת מפעלים להודו. אפל גם חשופה לשוק המחשבים האישיים שהצטמק בשנה האחרונה, וגם חברות אחרות הפעילות בו דוגמת דל ו-HP יצאו למהלכי פיטורים.

אפל התפרסמה במודל ייחודי שבו היא מפעילה את החנויות שלה בארה״ב בעצמה, שלא דרך קבלנים כפי שהדבר נעשה בישראל - מודל שנחשב ליקר יותר ולא שגרתי, ומטבע הדברים הוא גם הראשון להיות מקוצץ.