הכרטיס שמאפשר לצבור נקודות ולממש בכל רשת שתרצו

פיתוח של נאייקס, פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית, בשיתוף עם כאל, חברת האשראי ופתרונות התשלום, עשוי לאפשר לחברי מועדון שופרסל להשתמש בנקודות ברשת וולמארט, ובנקודות מסטימצקי בבארנס אנד נובל • אירועים ומינויים

רועי קציר, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בכאל / צילום: לילך ברייטמן
רועי קציר, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בכאל / צילום: לילך ברייטמן

תארו לעצמכם טיסה לארה"ב, שבמהלכה אתם פורקים את הנקודות שצברתם כחברי מועדון שופרסל דווקא ברשת וולמארט, ואת הנקודות מסטימצקי בבארנס אנד נובל. כיום זה בלתי אפשרי, אולם הפיתוח של נאייקס, פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית, בשיתוף עם כאל, חברת האשראי ופתרונות התשלום, עשוי לשנות את התמונה.

מועדוני הלקוחות הם אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לחברות קמעונאיות, שמעוניינות להרחיב את פעילות המועדונים על מנת להציע ערך מוסף וכדאיות - אך נתקלות כיום בחסמים טכנולוגיים ותפעוליים. שיתוף-הפעולה בין נאייקס לכאל מציע מימוש נקודות תוך אפליקציות המועדונים הקיימות, ללא צורך באינטגרציה מצד הקמעונאים עם קופות ומערכות של בתי עסק אחרים, באמצעות הזנת מספר ייחודי דמוי כרטיס אשראי.

למעשה, לכל לקוח יונפק כרטיס וירטואלי, והוא יוכל לשלם באמצעות הצמדת המכשיר הנייד למסופון בית העסק או באונליין באמצעות הזנת מספר. הלקוחות לא יידרשו להטעין את הכרטיסים בנקודות או בכסף, אלא המערכת תנהל עבורם את פעולות ההמרה, התשלום והתפעול הפיננסי באופן אוטומטי.

בנאייקס וכאל מסבירים כי באמצעות הפלטפורמה קמעונאים יוכלו להגדיל את מספר הביקורים החוזרים של לקוחות בסניפים, למקסם הכנסות מכל רכישה, ולהגדיל את הנאמנות למותג ואת הכדאיות להצטרף כחברים למועדון.

"מדובר בפריצת דרך בשוק ניהול מועדוני הלקוחות", אומר רועי קציר, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בכאל. "שיתוף-הפעולה יעבוד על גבי פלטפורמת התשלומים של כאל, שמאפשרת תהליך הנפקה מתקדם ומיידי של כרטיס וירטואלי חכם".

פלטפורמת CoinBridge מבוססת על הנפקת כרטיסים ווירטואליים ייעודיים לכל לקוח קצה. בשיטה זו יכולים לקוחות לשלם באמצעות הצמדת המכשיר הנייד שלהם למסופון בית העסק (Tap&Go) או לשלם אונליין (באמצעות הזנת מספר דמוי כרטיס אשראי) בכל חנות, עסק או אתר בעולם. לקוחות הקצה אינם נדרשים להטעין את הכרטיסים בנקודות ומערכת CoinBridge מנהלת את פעולות ההמרה, התשלום והתפעול הפיננסי באופן אוטומטי אל מול מערכות הקמעונאים.

לדברי גיא רוזנהויז, מנכ"ל CoinBridge, "המטרה היא לספק לשוק הקמעונאות ומועדוני הלקוחות פתרון משנה משחק, המסיר את כל החסמים בדרך ליישום שירותים מתקדמים למימוש נקודות וגיפט-קארדס, ומאפשר חופש פיננסי מלא לצרכנים".

גיא רוזנהויז, מנכ''ל CoinBridge / צילום: סלי בן-אריה
 גיא רוזנהויז, מנכ''ל CoinBridge / צילום: סלי בן-אריה

בכירי המשק ומחלוקת החמץ

מדי שנה מתנהלת מחלוקת על הכנסת חמץ לשטחים ציבוריים, ובעיקר בתי חולים, אך השנה היא מקבלת תשומת לב מבכירי המשק - אולי אחרי שנוכחו ביכולת ההשפעה שלהם בעת המחאה על הרפורמה המשפטית.

איל וולדמן, דב מורן, מייקל אייזנברג, ריצ'י האנטר, אימי עירון, חנה רדו, הרב דוד סתיו ועוד כ-90 חותמים קוראים ל"רגישות והתחשבות הדדיים במרחב הציבורי בישראל בימי הפסח ושאר ימות השנה".

לדבריהם, "בשבועות האחרונים אנו עוסקים רבות בפעילות לשינוי השיח בישראל, ובקיומה של חברה עשירה בדעות ומאוחדת ביסודות הקיום שלה... אחד הנושאים הרגישים ביותר מיום הקמת המדינה הינו הזהות היהודית והזהות הדתית שלנו.

"בשל כך אנו קוראים לפתור מחלוקות חברתיות באמצעות שיח, ולא באמצעות חקיקה ופסיקות, אשר באופן ישיר או עקיף מביאים לכפייה דתית או אנטי דתית. אנו קוראים לכל חלקי החברה שלא להפוך את חוק החמץ למוקד שסע נוסף, ולנהוג בתבונה, ברגישות והתחשבות הדדית - בלי אכיפה של ההלכה הדתית במרחב הציבורי מחד גיסא, ובלי התרסה של מעשי 'דווקא' הפוגעים ברגשות הציבור המסורתי".

מצנח הזהב

עודד נגל מונה למנכ"ל סיטרה, העוסקת באחסון קבצים מבוזר בסביבת ענן. מיכאל אמסלם מונה למנהל המכירות העולמי, וסיימון מיכלסון לסמנכ"ל השותפויות.

עודד נגל / צילום: אהרון ברנד
 עודד נגל / צילום: אהרון ברנד

שלמה יעקובוביץ מונה למנכ"ל Maxsoft, המספקת שירותי IT ו-ERP (מערכת לתכנון משאבי ארגון).

שלמה יעקבוביץ / צילום: תמונה פרטית
 שלמה יעקבוביץ / צילום: תמונה פרטית

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, מצטרף לדירקטוריון נובה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מדידה אופטיות.

הילה לביא יתים ושושי בירזון מונו לשותפות במשרד עורכי הדין שוב ושות', המתמחה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה וההתחדשות העירונית.

הילה לביא יתים / צילום: יח''צ
 הילה לביא יתים / צילום: יח''צ

ליאת נוימן מונתה לסמנכ"לית השיווק של אופטיקנה.

גיא טויבין, 52, מונה למוביל תחום Oracle בפירמת דלויט ישראל.

גיא טויבין / צילום: שיווק דלויט
 גיא טויבין / צילום: שיווק דלויט

חדשות טובות

תרומות וסיוע לחג: כלל ביטוח ופיננסים משיקה לקראת פסח קמפיין למרכז החוסן שהקימה, בכיכובו של איל קיציס. המרכז מעניק מידע וסיוע ברגעי מצוקה, בתחומים רגשיים, פיננסיים ובריאותיים.

אלפי עובדי ומתנדבי מד"א התגייסו למבצע איסוף מוצרי מזון למשפחות מעוטות יכולת, בתיאום עם מחלקת הרווחה ברשויות המקומיות. במהלך המבצע, שנפרס על פני כשבועיים, צפויות להיאסף כ-20 אלף חבילות מזון המכילות כ-700 אלף פריטי מזון.

עובדי חברת ההסעדה סודקסו השתתפו במבצע אריזה של 500 סלי מזון עבור ניצולי שואה ומשפחות נזקקות של עמותת חסד יד ביד. עובדי תדיראן ארזו סלי מזון במתחם החלוקה של פתחון לב, ואימצו כיתה מבית ספר בנוף הגליל כחלק מתוכנית העצמה של הארגון לחיבור הדור הצעיר לתעשייה הישראלית ושיפור היכולות האישיות כהכנה לחיים.

עובדי חברת טבע, בשיתוף-פעולה עם ארגון לתת, חילקו סלי מזון וארוחות חמות לשורדות ולשורדי שואה, וכן ערכו עבורם ארוחת חג רבת משתתפים בשלושה מרכזי החברה בתל אביב, בנתניה ובכפר סבא.