טראמפ הסגיר את עצמו והואשם ב-34 סעיפי זיוף מסמכים

לראשונה בהיסטוריית ארה"ב, נשיא הואשם בפלילים: כתב אישום בפרשת דמי השתיקה לסטורמי דניאלס הוקרא לדונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן • הנשיא לשעבר שוחרר ללא תנאים מגבילים ומתכנן לטוס לפלורידה

דונלד טראמפ נכנס לבית המשפט / צילום: Reuters, Brendan McDermid
דונלד טראמפ נכנס לבית המשפט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

כתב אישום פלילי באורך 34 סעיפים הקשור לזיוף מסמכים הוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן. הנשיא לשעבר יצא מדירתו במגדל טראמפ בניו יורק בליווי פמליה והסגיר את עצמו בבית המשפט. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ארה"ב שנשיא, מכהן או לשעבר, מואשם בפלילים.

התביעה נגד דונלד טראמפ: האם היא תתניע את חזרתו אל הבית הלבן? | פרשנות 
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מתחיל את הפרק הבא בחייו: נאשם פלילי במנהטן | פרשנות 
מנכ"ל ג'י.פי מורגן מזהיר: המשבר בבנקים עדיין לא הסתיים 

טראמפ תכנן לשאת נאום לפני הכניסה לבית המשפט, אך לבסוף הסתפק בהצהרה בבית המשפט בלבד: "אני כופר באשמה". הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים ונסע לשדה התעופה של ניו יורק, משם הוא מתכנן להמריא לפלורידה.

בית המשפט דחה את בקשת רשתות הטלוויזיה להעביר את הקראת כתב האישום בשידור חי, אך התיר לפני הדיון לכמה צלמים לצלם תמונות באולם.

דונלד טראמפ מתכנן לרוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024 ואמר בעבר כי מתכוון להתמודד גם עם אישום פלילי. הנשיא לשעבר מעורב בעוד כמה תיקים ותביעות, ביניהם פרשת המסמכים המסווגים שעל פי החשד הסתיר באחוזתו במאר א לאגו.

כתב האישום הוגש בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס. ב-2016, כחודש לפני הבחירות הכלליות בארה"ב, דניאלס יצרה קשר עם חברת עיתונות אמריקאית והציעה למכור לה הוכחות לרומן שהתרחש בינה לבין הנשיא לשעבר טראמפ ב-2006.

לפני שהסיפור פורסם, מייקל כהן, עורך דינו דאז של טראמפ, שילם לדניאלס 130 אלף דולר דמי שתיקה. בעוד שהתשלום עצמו אינו עבירה פלילית, טראמפ החזיר לעורך הדין את הסכום ששולם, ורשם את התשלום כ"הוצאות משפטיות" במסגרת רישום המס. לפי התביעה, הסיווג של התשלום כהוצאה משפטית היא זיוף רישומים עסקיים, ובמדינת ניו יורק, מדובר בעבירה פלילית.

דקות לפני שיצא לעבר בית המשפט, כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth Social: "זה סוריאליסטי, הם עומדים לעצור אותי, לא יאמן שזה קורה באמריקה".