הגל השני של הקיצוצים במטא הגיע לישראל: 90 עובדים פוטרו

10% מכוח-האדם של מטא בישראל הולכים הביתה, לאחר שסבב הפיטורים השני בחברה הגיע לישראל • 10,000 עובדי ענקית הטכנולוגיה יפוטרו בסך-הכול במסגרת גל הקיצוצים

מטא. גל פיטורים שני / צילום: Shutterstock
מטא. גל פיטורים שני / צילום: Shutterstock

סבב הפיטורים השני הגדול של מטא  מאז הקמתה יוצא לדרך, הפעם הוא ייערך בין החודשים אפריל למאי השנה, במסגרתו יפוטרו מהחברה סך-הכול 10,000 עובדים. מדובר בכ-11% מכלל עובדי החברה - שמנתה בסוף 2022 כ-86 אלף עובדים. בישראל פוטרו כ-90 עובדים, 10% ממצבת העובדים של החברה בישראל.

מרכז הפיתוח של EA בישראל נסגר, עשרות עובדים יפוטרו | בלעדי
מניית נטפליקס צנחה מיד עם פרסום הדוחות, ואז הגיעה שיחת המשקיעים | ניתוח 
סבב פיטורים שני ב-Walkme הישראלית: 10% מהעובדים יעזבו

עיקר הפיטורים נערכו בפלטפורמת המחקר של מטא (למשל Growth) שעוסק בדרכים חדשות להגדיל את מספר המשתמשים באפליקציות של החברה - פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, וככל הנראה המשקל הסגולי שלו בחברה כולה נמוך. גם צוותי וויופוינט (Facebook Viewpoit), מוצר שמעודד משתמשים לענות על סקרים ושאלונים ולמלא משימות קצרות בתמורה לטובין וירטואלי, נפגעה. מנגד, צוותי המוצרים הפיננסים - שעמדו במוקד תשומת הלב בחודשים האחרונים - כמו גם צוותי המסחר האלקטרוני, הבינה המלאכותית, מעבדות המציאות והממשקים הקלים לא נסגרו אלא ממשיכים כהרגלם.

מטרה נוספת של גל הפיטורים הנה לצמצם את השורות בקרב מנהלי ביניים במטא, חברה שבנויה באופן שטוח יותר ביחס לחברות גדולות אחרות. לפיכך - אלה נחשבים בדרך-כלל לבעלי מעמד אדמיניסטרטיבי יותר מאשר תפעולי, למרות שלהם בדרך-כלל רקע טכני. מנהלים רבים דיווחו בתקשורת העולמית על כך שהתבקשו לחזור ולבצע מטלות טכניות יותר כמו קידוד או עיצוב מוצר.

המנכ"ל מארק צוקרברג כינה את 2023 כ"שנת ההתייעלות" - וביום רביעי הבא יציג את נתוני החברה לרבעון הראשון. ככל הנראה, המתינו בחברה לסיכום הרבעון לפני התחלת מהלך של קיצוצים, שהחל כעת, וצפוי להשפיע לטובה על נתוני החברה לרבעון השני ועל מנייתה לאחר מכן.