מועמד מוביל נוסף ליו"ר דיסקונט: אריק פינטו הגיש מועמדות לתפקיד דירקטור

פינטו מכיר את עולם הבנקאות היטב, והוביל בין היתר את הטיפול בחקירה של משרד המשפטים האמריקאי והנפקת ישראכרט, שהופכת לרלוונטית בשל החובה של דיסקונט להיפרד מכאל • יתמודד בין היתר מול הממונה לשעבר על רשות שוק ההון, משה ברקת

אריק פינטו / צילום: תמר מצפי
אריק פינטו / צילום: תמר מצפי

רשימת המועמדים לדירקטוריון בנק דיסקונט  הולכת ונחשפת, ולגלובס נודע כי גם מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, אריק פינטו, הגיש מועמדות לוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה. פינטו, שעמד בראש בנק הפועלים בין השנים 2016 ל-2019, אישר לגלובס את הגשת המועמדות, אך לא פירט מעבר לכך. הרשימה הסופית של המועמדים צפויה להתפרסם בימים הקרובים.

משה ברקת הגיש מועמדות לדירקטוריון דיסקונט. יהיה היו"ר הבא?
דוחות דיסקונט: ההכנסות מריבית זינקו ב-50% ברבעון, הרווח הנקי קפץ

הפעם, לזהות הדירקטורים שייבחרו יש חשיבות גדולה אף יותר מאשר בדרך כלל, מאחר יו"ר דירקטוריון הבנק, שאול קוברינסקי, מסיים את כהונתו בסוף שנת 2023, ולכן הודיעה הוועדה כי יינתן משקל למועמדים בעלי כישורים וניסיון המתאימים לשמש גם כיו"ר הדירקטוריון. בנוסף, לזהות הדירקטוריון החדש בדיסקונט בתקופה כזו חשיבות מיוחדת, לאחר שמנכ"ל הבנק, אורי לוין, הודיע לאחרונה על עזיבת הבנק ומעבר לנהל את חברת הנדל"ן תדהר.

פינטו אכן מכיר היטב את האתגרים וההתנהלות בתוך בנק, לאחר שמילא שורה של תפקידים בכירים בבנק הפועלים, עד שהגיע לתפקיד המנכ"ל, אליו נכנס עוד לפני המינוי הרשמי, בשל ההסתבכות של הבנק בפרשת המס אל מול משרד המשפטים האמריקאי. למעשה, פינטו היה זה שהוביל את ההסדר מול הרשויות בארה"ב שהוביל לסיום החקירה ואף קיבל בשל כך ביקורת חיובית מהוועדה החיצונית שבחנה את התנהלות הבנק, בראשות השופט בדימוס יורם דנציגר. פרסום המועמדות שלו מגיע לאחר שאמש (שני) הודיע משרד המשפטים האמריקאי שהוא מוחק את האישום הפלילי נגד הבנק, עוד צעד לקראת השארת הנושא מאחורי הפועלים.

אירוע משמעותי אחר שהתרחש במהלך כהונתו כמנכ"ל הפועלים, ויכול לשחק לטובתו של פינטו, הוא הנפקת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שהוביל כמנכ"ל הפועלים. כזכור, בתחילת השנה הנוכחית החליט שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', כי הוא מאמץ את מסקנות הוועדה שהקים קודמו בתפקיד, אביגדור ליברמן, לפיהן יש להפריד את חברת כרטיסי האשראי כאל מדיסקונט, המחזיק ב-72% ממנה. זה יהיה אחד האתגרים המשמעותיים של דירקטוריון והנהלת דיסקונט בשנים הקרובות.