זינוק של 32% בשלושה ימי מסחר: מה הקפיץ את מניית טאבולה?

טאבולה, המספקת המלצות תוכן באינטרנט, עקפה את תחזית האנליסטים ברבעון והעלתה מעט את התחזית השנתית • המנכ"ל סינגולדה: "לאחר השלמת האינטגרציה עם Yahoo נציג קצב הכנסות שנתי של 2.5 מיליארד דולר"

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ''ל טאבולה / צילום: טאבולה
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ''ל טאבולה / צילום: טאבולה

עם פרסום הדוחות לרבעון האחרון לשנת 2022 בסוף פברואר ומסירת התחזית קדימה, מניית טאבולה  צנחה ב-25% בתוך יומיים. כשפרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון הראשון של 2023, הכיוון היה הפוך - המניה זינקה בכ-32% בשלושה ימי מסחר. ועדיין, המניה לא חזרה לרמות של תחילת שנה, ובוודאי לא לשווי שלפיו מוזגה ל-SPAC ב-2021 שעמד על כ-2.6 מיליארד דולר. שווי השוק הנוכחי של טאבולה הוא כשליש מכך -  894 מיליון דולר.

עסקת Yahoo השתלמה: מנהלי טאבולה יקבלו מיליוני דולרים
אופס האופציות התכווצו: הרווחים של ההייטקיסטים נחשפים, ואלו החברות המובילות בתגמול | בדיקת גלובס

טאבולה, בניהולו של המייסד אדם סינגולדה, מספקת המלצות תוכן באינטרנט. ביום רביעי שעבר פרסמה החברה את הדוחות בהם עקפה את תחזית האנליסטים, והעלתה מעט את התחזית השנתית. ההכנסות ברבעון היו 328 מיליון דולר, ירידה של 7.6% מהרבעון המקביל ב-2022, וההכנסות נטו (Ex-TAC, בנטרול עלויות רכישת טראפיק) ירדו ב-16.3% ל-116 מיליון דולר. למרות הירידות בהשוואה לשנה הקודמת, בשני הפרמטרים טאבולה עקפה את התחזית המקורית שמסרה.

טאבולה עברה להפסד נקי של 31.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך הציגה EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גבוה משמעותית מהצפוי - 10.1 מיליון דולר. במקביל הכריזה על רכישה עצמית של מניות ב-40 מיליון דולר ב-2023.

צופה הכנסות של 1.46 מיליארד דולר ב-2023

נזכיר שלאחרונה הפכה חברת האינטרנט Yahoo לבעלת המניות הגדולה בטאבולה, עם כרבע מהמניות, במסגרת עסקה אסטרטגית ל-30 שנה שצפויה לייצר לשתי החברות הכנסות של כמיליארד דולר בשנה. במסגרת העסקה יוטמע הפרסום משולב התוכן (Native Advertising) של טאבולה בכל נכסיה הדיגיטליים של יאהו. 

סינגולדה אמר כי הביצועים החזקים נבעו בעיקר מעסקי הליבה שהיו חזקים מהצפוי ברבעון, כמו גם המשך החוזקה בתחום המסחר המקוון. לדבריו החברה ממוקדת מאוד במה שהיא צריכה לעשות וברגע שהאינטגרציה עם Yahoo תושלם במלואה, טאבולה תציג קצב הכנסות שנתי של 2.5 מיליארד דולר.

ב-2023 טאבולה צופה הכנסות של 1.427-1.469 מיליארד דולר, הכנסות נטו של 418-436 מיליון דולר, EBITDA של 65-80 מיליון דולר ובשורה התחתונה הפסד נקי של 5 מיליון דולר עד רווח נקי של 10 מיליון דולר, על בסיס Non-GAAP.

שני בנקי השקעות שמסקרים את טאבולה הגיבו לדוחות בשינוי מחיר היעד: אופנהיימר הפחית את המחיר מ-4 דולר ל-3.5 דולר (לעומת מחיר שוק נוכחי של 3 דולר) ואילו קרדיט סוויס העלה אותו מ-5 ל-5.5 דולר, כששניהם ממליצים על המניה ב"תשואת יתר". באופנהיימר ציינו שהתחזית לרבעון השני נמוכה והעריכו שעסקת Yahoo תתרום לרווח מהרבעון הרביעי. בקרדיו סוויס ציינו את תרומת חברת קונקסיטי שנרכשה ב-2021 להגדלת השוק אליו טאבולה פונה ואת העובדה שעסקת Yahoo נמצאת כיום בשלב הראשון של האינטגרציה.

* גילוי מלא: לגלובס יש מערכת יחסים מסחרית עם חברת טאבולה