בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בנעילה בוול סטריט; מאנדיי קפצה בכ-16% לאחר הדוחות

נעילה מעורבת באירופה • מניית ניאוגיימס טסה ב-111%, לאחר שחברת המשחקים וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט הגישה הצעת רכש לחברת משחקי הלוטו הדיגיטליים לפי מחיר של 29.5 דולר למניה • מגמה מעורבת במסחר באג"ח הממשלתיות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות קלות: מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.6%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.3%, והדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.1%.

עליות בולטות רשמו בין השאר אנבידיה , AMD ומטא ובקרב המניות הישראליות נייס , ווקמי, מאנדיי , וויקס, סנטינל וואן  ואיי.סי.אל .

מניית ניאוגיימס טסה ב-111% לאחר שחברת המשחקים וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט הגישה הצעת רכש לחברת משחקי הלוטו הדיגיטליים לפי מחיר של 29.5 דולר למניה.

בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלתה ל-3.50%, ותשואת האג"ח לשנתיים יציבה סביב 4%.

21:35

שוב מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.5%, מדד S&P 500 עולה ב-0.1% ואילו הדאו ג'ונס עבר לירידה מזערית.

בשוק הסחורות נרשם שינוי מגמה ועליות של יותר מ-1% במחירי החוזים על הנפט הגולמי. מחירה של חבית נפט אמריקאי עולה לכ-71 דולר לאחר שבבוקר ירד מתחת לרף ה-70 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט מטפס ל-75.3 דולר לחבית. מחיר הזהב יציב סביב 2,015 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות של עד 2% בשערי המטבעות הגדולים. הביטקוין נסחר ברמה של 27.4 אלף דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,830 דולר.

20:25

עליות בוול סטריט כעת. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.6%, מדד S&P 500 עולה ב-0.3%  ואילו הדאו ג'ונס עבר לעלייה של כ-0.1%.

עליות בולטות רושמות בין השאר אנבידיה , מטא  ו-AMD .

כלכלני אופנהיימר מציינים לאחר פרסום דוחות נובה  כי החברה "פרסמה תוצאות מעל הצפי, על רקע הכנסות גבוהות ממוצרי תוכנה, אך סיפקה תחזית זהירה לרבעון הבא, נוכח חולשה ממושכת בשוק הציוד לשבבים. אנו סבורים כי תחזית זו משקפת את גישתה השמרנית של הנהלת נובה ועשוייה להשאיר מקום להפתעה חיובית בהמשך השנה, במידת התאוששות מהירה מהמצופה בהשקעות בתעשיית השבבים. בראיה ארוכת טווח ממוצבת נובה, להערכתנו, בעמדה חזקה במיוחד על מנת ליהנות מהתחדשות מחזור ההשקעות, כולל הקמת מפעלי ייצור שבבים בארה"ב וחזרת השקעות בפלח שבבי הזכרון. בכך, אנו משמרים את המלצת Outperform על מניית נובה תוך העלאת מחיר היעד מ-109 ל-116 דולר, בהתבסס על מכפיל 20 לתחזית רווח 2024 בתוספת מזומנים".

18:45

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.3% ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.1%.

באירופה ננעל יום המסחר במגמה מעורבת, כשמדד הדאקס ומדד הקאק שומרים על יציבות ואילו הפוטסי רושם עלייה קלה.

הנציבות האירופית, הזרוע הביצועית של האיחוד האירופי, אישרה היום (ב') את עסקת הרכישה הגדולה בהייטק, מיקרוסופט  רוכשת את חברת המשחקים Activision Blizzard, חברת המשחקים המוכרת, שפיתחה את Call Of Duty ,Candy Crush ו-Warcraft, ב-68.7 מיליארד דולר. הרגולטורים השתכנעו כי מיקרוסופט אכן מוכנה להגביל את עצמה כדי להוריד את החשש שצף ביחס לרכישה - לוודא כי משחקי אקטיביז'ן הפופולריים ימשיכו להיות זמינים בכל פלטפורמות המשחקים. לכן, האישור מותנה בעמידה מלאה בהתחייבויות שמציעה מיקרוסופט. 

בשוק האג"ח הממשלתיות המגמה מעורבת. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ל-3.50%, ותשואת האג"ח לשנתיים יציבה סביב 4%.

17:42

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.2%.

מניות הבנקים האזוריים ווסטרן אליאנס בנקורפ , זיונס בנקורפוריישן  ו-פאק-ווסט בנקורפ  רושמות עליות.

עליות בולטות רושמות בקרב המניות הישראליות נייס , מאנדיי, סנטינל וואן  וקורנית דיגיטל .

חברת המכשור הרפואי אינספייר MD  שנסחרה היום בנאסד"ק לפי שווי של 12 מיליון דולר אחרי שנים של דשדוש בשוויים דומים, הודיעה על גיוס פרטי בהיקף של 42 מיליון דולר עם אופציה ל-71.4 מיליון דולר נוספים. את הגיוס הובילה קרן Marshal Wace והשתתפו בו הקרנות Orbimed, Rosalind, Nantahala, Soleus ו- Velan .

אינספייר פיתחה סטנט מצופה ברשת, למניעת שבץ מוחי. החברה החלה להיסחר בבורסה שמעבר לדלפק בתחילת העשור הקודם. המוצר שלה למניעת שבץ אינו מאושר לשיווק בארה"ב, אך נמכר באירופה ןמדינות נוספות ובשנת 2022 רשמה החברה הכנסות של 5.1 מיליון דולר, גידול של 18% לעומת 2021. החברה מקווה כי הגיוס יאפשר לה לקבל את אישור השיווק בארה"ב. 

16:33

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס יורד בשיעור מזערי.

מאנדיי  מזנקת בכ-8% לאחר הדוחות שפרסמה היום. 

ניאוגיימס  טסה ב-113% לאחר שחברת המשחקים וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט הגישה הצעת רכש לחברת משחקי הלוטו הדיגיטליים לפי מחיר של 29.5 דולר למניה.

14:45

מאנדיי  הישראלית מזנקת בכ-15% במסחר המוקדם, לאחר שהפתיעה את השוק עם שורה תחתונה משופרת ביחס לתחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי Non-GAAP של 14 סנט למניה, בעוד שתחזית השוק הייתה להפסד של 28 סנט למניה. במקביל, תחזית ההכנסות השנתית עולה מ-688-693 מיליון דולר ל-702-706 מיליון דולר, צמיחה של 35%-36% ביחס ל-2022.

13:30

העליות בבורסות אירופה נמשכות, בשיעורים של 0.2% עד 0.5% במרבית הבורסות המרכזיות. במדריד נרשמת ירידה של 0.2% בניגוד למגמה, באיסטנבול נחלשת ירידת מדד BIST 100 לפחות מ-3% לאחר שצנח מוקדם יותר בקרוב ל-7%.

בוול סטריט מטפסים החוזים העתידיים על המדדים ב-0.3%-0.4%, ולצד זאת נרשמות עליות קלות בתשואות האג"ח הממשלתיות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בכ-2 נקודות בסיס ל-3.48%, ותשואת האג"ח לשנתיים מטפסת בנקודה מעל לרף ה-4%.

לפני פתיחת המסחר בניו יורק צפוי לשאת דברים נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, רפאל בוסטיק. המשקיעים יקוו שהוא ירמוז לגבי כיוון המדיניות המוניטרית העתידית.

11:50

הירידות בבורסת איסטנבול התמתנו. מדדי BIST 30 ו-100 יורדים בכ-3.5% כל אחד, מדד הבנקים הגדולים עדיין רושם ירידה חדה של כ-9%.

ניאוגיימס  הישראלית מרכזת עניין בשלב המסחר המוקדם בוול סטריט ויותר ממכפילה את שוויה, לאחר שקיבלה הצעת רכש מחברת אריסטוקרט בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר. המחיר למניה בהצעה, 29.5 דולר, מהווה פרמיה של 130% על מחיר הנעילה שלה בניו יורק ביום שישי.

בעלי המניות הבולטים בניאוגיימס הם ברק מטלון עם החזקה של 23.1% וכן אלי עזור ופיני זהבי עם החזקה של 14.5% מהמניות כל אחד. הגוף המוסדי Sunriver מחזיק ב-5.4% והמנכ"ל מוטי מלול מחזיק ב-1.2% ממניות החברה. המשמעות היא שמטלון יקבל בעסקה כ-234 מיליון דולר, עזור וזהבי יקבלו כל אחד 146 מיליון דולר, ומלול יקבל 11.7 מיליון דולר.

בהונג קונג ננעל המסחר בעלייה של 1.7% במדד הנג סנג.

10:40

הבורסה באיסטנבול צונחת ביותר מ-6%, כאשר לראשונה מאז כינון המשטר הנשיאותי בטורקיה ב-2017, הבחירות לנשיאות יוכרעו בסיבוב שני. בתום ספירת 98.89% מהקולות, הנשיא המכהן רג'פ טאייפ ארדואן קיבל 49.35% מהקולות, ואילו מנהיג האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו קיבל 45%.

מדד BIST 100 צונח ב-6.4%, מדד BIST 30 נחתך ב-6.6% ומדד BIST Liquid Banks (XLBNK), של הבנקים עם שווי השוק הגדול ביותר צולל ב-9.5%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. מדד דאקס הגרמני עולה ב-0.3%, פוטסי בלונדון עולה ב-0.5% וקאק מטפס בפריז ב-0.4%.

באסיה מדד ניקיי ננעל בעלייה של 0.8% ומדד שנגחאי שינה כיוון וקפץ ב-1.2%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, מתחזקת עליית מדד הדגל ל-1.8%.

גם בוול סטריט מתבהרת האווירה במסחר על החוזים העתידיים, והם כעת עולים בכ-0.3%. תשואות האג"ח הממשלתיות עדיין ללא שינוי של ממש.

08:10

באסיה המגמה מעורבת. מדד ניקיי בטוקיו עולה בכ-0.7%, הנג סנג בהונג קונה מטפס ב-0.2% ובסידני ושנזן נרשמות עליות מזעריות. לעומת זאת, מדד שנגחאי נחתך בקרוב ל-1% וגם מדדי הדגל בטייוואן ובדרום קוריאה נחלשים. 

מניה נופלת ומנכ"לים מתחלפים: מה הוביל לסגירת המפעל הוותיק של אבן קיסר
"לכל דבר טוב יש תפוגה": מדוע פורש יו"ר חברת ההייטק שצנחה במעל 90%  
ה־S&P 500 מדשדש כבר חודשים. מתי המגמה תשתנה? | ניתוח טכני

בטוקיו נרשמות עליות בולטות לבנק שינסיי שמזנק ב-8.5% וכן לענקית האי-קומרס רקוטן, לחברת הטיפוח והקוסמטיקה שיסיידו וכן למניית מבשלות הבירה אסאהי. גם בהונג קונג בולטות יצרניות הבירה - בהן באדווייזר וצ'יינה ריסורסס ביר הולדינגס, בעטד שענקית הנדל"ן קנטרי גרדן צונחת ב-6.4% במחזור גדול. עליבאבא נסחרת ביציבות.

בוול סטריט החוזים יציבים בשעה זו. גם תשואות האג"ח הממשלתיות ללא שינוי של ממש, לאחר שעלו ביום שישי. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלתה בכ-7 נקודות בסיס ל-3.46%, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה בכ-8 נקודות ל-3.99%. ברקע למסחר - המשך המחלוקות והדיונים בקונגרס בנוגע להעלאת תקרת החוב של ארה"ב.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, כותב בסקירתו השבועית כי המשבר של תקרת החוב צפוי להיפתר, אולם "אנו חוששים שהפעם יכול לחזור על עצמו תרחיש דומה ל-2011. תקרת החוב תעלה ברגע האחרון, אך דירוג האשראי של ארה"ב עלול לרדת. הרי ארה"ב, עם גירעון של כ-8% תמ"ג, שצפוי להיות השנה כמעט הגבוה ביותר בין המדינות המפותחות, ועם יחס חוב לתמ"ג של יותר מ-120%, לא באמת ראויה לדירוג AAA/AA+. האירועים סביב משבר תקרת החוב יכולים לשמש טריגר לחברות הדירוג להורדת דירוג האשראי לארה"ב".

השבוע תימשך עונת הדוחות לסיכום הרבעון הראשון, ובין החברות המדווחות אפשר לציין את ענקיות הקמעונאות וולמארט והום דיפו, החברות הסיניות באידו ועליבאבא וחברות הטכנולוגיה סיסקו ואפלייד מטיריאלס. גם דוחות של חברות ישראליות שנסחרות בארה"ב יפורסמו השבוע, בהן חברות הטכנולוגיה מאנדיי, וויקס וריסקיפייד.

לפנות בוקר דווח שניאוגיימס  הישראלית (לא נסחרת בת"א) קיבלה הצעת רכש מהחברה הפרטית אריסטוקרט, בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר. המחיר למניה בהצעה, 29.5 דולר, מהווה פרמיה של 130% על מחיר הנעילה שלה בניו יורק ביום שישי.

בשוק הסחורות נמשך המומנטום השלילי ונרשמות ירידות של יותר מ-1% במחירי החוזים על הנפט הגולמי. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד מתחת לרף ה-70 דולר, ומחיר נפט מסוג ברנט נסוג ל-73.3 דולר לחבית. מחיר הזהב יציב סביב 2,015 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות מתונות של עד 1.5% בשערי המטבעות הגדולים. הביטקוין נסחר ברמה של 27.2 אלף דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,825 דולר.

מהמתרחש בעולם - לראשונה מאז כינון המשטר הנשיאותי בטורקיה ב-2017, הבחירות לנשיאות יוכרעו בסיבוב שני - לאחר שהנשיא המכהן רג'פ טאייפ ארדואן סיים עם פחות מ-50%. בתום ספירת 97.95% מהקולות, ארדואן קיבל 49.34% מהקולות, ואילו מנהיג האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו קיבל 44.99%.