גל ההתייקרויות נמשך: שטראוס מעלה את מחירי מוצרי עלית עד 6%

עדכון המחיר יתבצע על מוצרי עלית כגון קפה נמס, קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי, וזאת החל מ-4 ביוני • בשטראוס הדגישו כי מדובר במוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב-12 השנים האחרונות

מוצרי עלית / צילום: אתר שטראוס
מוצרי עלית / צילום: אתר שטראוס

גל ההתייקרויות במשק לא עוצר: חברת שטראוס הודיעה היום (ב') כי "בעקבות עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם, האריזות ותשומות לתעשייה, ולאחר מהלכי התייעלות משמעותיים, שטראוס מודיעה לקמעונאים על עדכון נוסף במחירי המחירון לקמעונאים של מוצרים שהחברה לא ביצעה בהם עליית מחיר ב-12 השנים האחרונות ולא נכללו בעליית המחיר שהתבצעה בדצמבר 2022".  

איך מגיעים למבול התייקרויות? מרחיבים את המנגנון הכלכלי הכושל במדינה
גל אדיר של עליות מחירים שוטף את המשק, ואין מי שיעצור אותו | ניתוח 

עדכון המחיר יתבצע על מוצרי עלית, בהם קפה נמס, קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי. לפי שטראוס, העדכון הוא בשיעור ממוצע של 1.4%, ייכנס לתוקף ב-4 ביוני ויכלול עלייה מקסימלית של עד 6% למוצר בודד. 

מהחברה נמסר: "עדכון המחירים הנוכחי נעשה מתוך הכרח המציאות ונוכח עליות דרמטיות נוספות במחירי חומרי הגלם בחודשים האחרונים ולאור הצפי כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים. ברור לנו כי אין מדובר במהלך פשוט, וכי ההתמודדות עם יוקר המחיה נוגעת לכל בית בישראל. עשינו ככל שניתן על-מנת לוודא שעדכון המחירים יהיה נקודתי ומידתי ויכלול רק פריטים שלא התבצעה בהם עליית מחיר במהלך 12 השנים האחרונות. עדכון המחיר שמתבצע מפצה על חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת". 

נזכיר כי בתחילת החודש הודיעו תנובה, שטראוס, טרה ומחלבות גד על העלאת מחירי מוצרי החלב. לאחר מכן גם דיפלומט, שסטוביץ ואסם הודיעו על התייקרויות.