הרכישה החדשה של ביונסה וג'יי זי: בית בשווי 200 מיליון דולר

במהלך הימים האחרונים בוצעה עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בתולדות קליפורניה, אשר בוצעה ע"י ביונסה ובעלה ג'יי זי, כך לפי דיווח מאת אתר הרכילות TMZ • מדובר בעסקת הנדל"ן למגורים היקרה השנייה בהיסטוריה של ארה"ב • הנכס ממוקם במה שמכונה גם "שורת המיליארדרים" ומתפרס על למעלה מ-3,700 מ"ר

ביונסה וג'יי זי / צילום: Associated Press, Tyler Kaufman
ביונסה וג'יי זי / צילום: Associated Press, Tyler Kaufman

בימים אלה רכשו קווין בי ובעלה ג'יי זי בית במחיר שובר שיאים של 200 מיליון דולר, במה שסומנה כעסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בתולדות קליפורניה, כך לפי דיווח מאת אתר הרכילות TMZ.

בכך גנב הפאוור קאפל את השיא מהשכן החדש שלהם, המיליארדר מארק אנדריסן, ששילם 177 מיליון דולר עבור הבית ששוכן ממש ליד ב-2021, וגם עקף את הרכישה של ג'ף בזוס שב-2020 רכש בית בבוורלי הילס תמורת 160 מיליון דולר. 

רומן עבר עם שחקנית ברידג' רוסייה: כך ניסה ג'פרי אפשטיין לסחוט את ביל גייטס 

ביתם החדש של ג'יי זי וביונסה גם רושם את עסקת הנדל"ן למגורים היקרה השנייה בהיסטוריה של ארה"ב. במקום הראשון עדיין עומד הפנטהאוז בן 4 הקומות של מייסד סיטאדל, המיליארדר קן גריפין, שב-2019 שילם 238 מיליון דולר עבור הדירה המשקיפה על הסנטרל פארק של מנהטן.

מעונם החדש של זוג המוזיקאים האייקונים, 27712 Pacific Coast Highway, הוצע במקור תמורת 295 מיליון דולר, והוצג רק לקבוצה נבחרת של קונים "מתאימים" (כך לפי מגזין וייבק משין), כך שלמעשה הזוג השיג עסקה טובה מאוד עבור הבית. אם כי עם שווי כולל של 2.5 מיליארד דולר, סביר שלא היו צריכים לדאוג למשכנתה. 

"שורת המיליארדרים"

הנכס, המשקיף על האוקיינוס ​​השקט באזור "מפרץ גן העדן", המכונה גם "שורת המיליארדרים" ומתפרס על כ-40,000 רגל רבוע (מעל 3,700 מטר רבוע) בתערובת מודרנית של בטון וזכוכית, תוכנן על ידי האדריכל היפני זוכה פרס פריצקר לאדריכלות, טדאו אנדו, ​​המוכר בארה"ב בזכות תכנון המוזיאון לאמנות מודרנית של פורט וורת'. אנדו עומד גם מאחורי הבית שנבנה כעת עבור קניה ווסט במאליבו, ואחראי למגוון מבני בטון מרשימים ברחבי אסיה, אירופה וצפון אמריקה.

את הפלא הארכיטקטוני השוכן במובלעת שבקליפורניה הזמין וויליאם בל ג'וניור, מאספני האמנות הגדולים בעולם ובנם של יוצרי אופרות הסבון "היפים והאמיצים" ו"צעירים חסרי מנוח" (עפ"י סוכנות הנדל"ן The Real Deal), ששילם עבורו 14.5 מיליון דולר ב-2003, והמתין בסבלנות 15 שנה עד שהסתיימה בנייתו.

יצירת המופת המינימליסטית והמונוליתית, ממנה ייהנו כעת זוג האייקונים, בנויה בצורת L, כשהיא מורכבת מחללים עצומים ופתוחים המסומנים במסדרונות בטון וקירות זכוכית מהרצפה עד התקרה. מאחור, פטיו מוביל לבריכת שחייה, ביתן ומדשאה שטוחה הניצבת על צוק המשקיף על החוף, באחד משטחי האדמה היקרים במדינה.

נראה שלכוכבת הפופ ולבעלה הראפר יש סגנון אדריכלות מועדף. ב-2017, במה שהייתה עסקת הרכישה היקרה ביותר בלוס אנג'לס באותה שנה, שילם הזוג 88 מיליון דולר עבור אחוזה מודרנית על צלע גבעה בבל-אייר, המורכבת משישה מבנים מוקפים בפטיו רחבי ידיים וטרסות, ומתפרסת על כ-30,000 רגל רבוע (כ-2700 מטר רבוע). לאחר הרכישה הזרימו בני הזוג כמה מיליונים נוספים לעיצוב ושיפוץ הבית, שעלותו הסופית הגיעה למעל 100 מילון דולר.