נמצא המחליף לדודו זבידה: עוזי לוי בדרך לתפקיד מנכ"ל מבנה

כחודשיים לאחר עזיבתו של מנכ"ל מבנה דודו זבידה, מסתמן כי עוזי לוי, מנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן, ינהל את חברת הנדל"ן • לוי שימש בעברו בתפקידים ציבוריים בכירים, בהם סגן ראש הממונה על התקציבים באוצר ומנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר"

עוזי לוי / צילום: איל יצהר
עוזי לוי / צילום: איל יצהר

נראה כי הטלטלה בשל עזיבתו של דודו זבידה את צמרת מבנה  קרובה לסיומה. כחודשיים לאחר עזיבתו של זבידה את תפקיד המנכ"ל, מינוי חדש מסתמן לראשות חברת הנדל"ן - עוזי לוי, שמכהן כיום כמנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן. 

יקבל שכר עד דצמבר: דודו זבידה נפרד בהסכמה ממבנה
אימפריית תרופות, נדל"ן ותקשורת: פתאום למשקיע השקט דוד פורר יש מה להגיד | ניתוח
מנכ"ל מבנה מפוטר למרות שהתפשר על שכרו, והדירקטוריון מסרב לספק הסברים לבעלי המניות | בלעדי

לוי כיהן בשורה ארוכה של תפקידי מפתח בעולם הנדל"ן הישראלי, בהם ראש מערך הנדל"ן של בנק לאומי, מנכ"ל אלעד גרופ קנדה ומשנה למנכ"ל ואחראי על הפעילות הבינלאומית בקבוצת נכסים ובניין. בנוסף שימש לוי בעברו בתפקידים ציבוריים בכירים, בהם סגן ראש הממונה על התקציבים באוצר ומנכ"ל החברה הממשלתית לדיור והשכרה - "דירה להשכיר". כמו כן כיהן כדירקטור בלתי תלוי בבנק ירושלים.

כמנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן היה לוי אחראי לניהול תיק נדל"ן בהיקף של מיליארדי שקלים ובהובלת מגוון רחב של עסקאות נדל"ן בארץ ובעולם. בתקופת כהונתו הוכפל תיק הנדל"ן של מנורה מבטחים מ-5 מיליארד שקל ל-10 מיליארד שקל.

לפני כחודשיים הודיעה מבנה על עזיבתו של זבידה את התפקיד. החברה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב והיזמי, תגמלה היטב את המנכ"ל שליווה אותה בתפקיד זה מאז 2014. עם זאת היחסים הסתיימו בטעם רע, כשאחד הנושאים העיקריים נגע למימוש האופציות של החברה שהוענקו לזבידה. לבסוף לפני כחודש נמצא פתרון בין הצדדים. אסיפת בעלי המניות נדרשת לאשר הסכם שלפיו יועסק זבידה כיועץ למבנה בתחום הדאטה סנטרס, מה שיאריך בשנה וחצי את מועד פקיעת האופציות שלו.

מניית מבנה ירדה ב-9% מתחילת השנה ושומרת על יציבות (ירידה של 3%) בסיכום של 12 החודשים האחרונים. מדובר בביצועים סולידיים, יחסית למהלומה שחטף סקטור מניות הנדל"ן בבורסה בתקופה זו, עם ירידה של עשרות אחוזים. שווי השוק הנוכחי של החברה נאמד ב-7.6 מיליארד שקל.

*** גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה בגלובס, יש מניות מיעוט בחברה הציבורית מבנה. כמו כן, גלובס שוכר מחברת מבנה משרדים במרכז בר און.