מימוש שלישי לחנן מור בתוך חודש

קבוצת מור נמצאת בימים אלו בעיצומו של "מבצע מימושים" של נכסיה, בניסיון להקל על החוב הרובץ על החברה • השבוע היא דיווחה על מכירה נוספת - שלישית במספר - הפעם של נכס מסחרי בשכונת מורשת במערת מודיעין, תמורת 50 מיליון שקל

חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור / צילום: איל יצהר

במהלך החודש האחרון מכרה מור שלושה נכסים בתמורה כוללת של כ־143 מיליון שקל. זאת, בעוד שוויים הכולל בספרים היה כ־123 מיליון שקל. מדובר על שני נכסים מסחריים בשכונת מורשת ונכס מסחרי בשכונת נרקיסים בראשון לציון. שטחם הכולל של שלושת הנכסים הוא כ־5,200 מ"ר.

גארי ברנט: "דיירי ניות לא יקבלו קרקע בחינם"
"משבע ורבע אי אפשר לזוז": השכונות שלא ניתן לצאת מהן בבוקר 

נציין כי במסגרת התוכנית האסטרטגית שפרסמה החברה בדוחות שנת 2022 היא "סימנה" כמה נכסים ספציפים המיועדים למימוש, בשווי כולל של כ־825 מיליון שקל - אך אף אחד מהנכסים שנמכרו החודש לא נמצא בין הנכסים הללו.

מהלך המימושים האחרון נועד, כאמור, להקל בנטל הריבית על החברה. בדוח לשנת 2022 נכתב בהקשר זה כי "בשים לב למצבת התחייבויות הקבוצה, קיימת לה חשיפה בגין עליית הריבית והשינויים במשק. מגמות אלו הביאו את הנהלת החברה להכין תוכנית פעולה מפורטת הכוללת פעולות תפעוליות ופיננסיות למימוש נכסים, לצורכי מימון פירעון התחייבויותיה ולטובת חיזוק תזרים המזומנים של החברה".

בסוף 2022 הגיע היקף האשראי וההלוואות של החברה מתאגידים בנקאיים וחוץ־בנקאיים לכמעט שני מיליארד שקל - 1.992 מיליארד ליתר דיוק. זאת, לעומת חוב של כ־563 מיליון שקל בשנת 2020, "קפיצה" של כ־255% בתוך שנתיים. בסביבת ריבית פריים של 6.25%, מדובר בנטל כבד ומשמעותי במיוחד.