טונה סטארקיסט, קפה ועוגיות: דיפלומט הודיעה על העלאת מחירים בשיעור של עד 6.1%

בדיפלומט הסבירו כי ההתייקרויות מגיעות בעקבות עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל • עוד ציינו בחברה כי בזכות מדיניות הורדת המכס על דגים מיובאים, דיפלומט הצליחה להקטין את עליית המחירים ולעכב אותה כל השנה האחרונה, למרות עלייה גבוהה של חומרי הגלם של הטונה

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט
מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

יבואנית המזון והטואלטיקה דיפלומט הודיעה היום (ה') ללקוחותיה על התייקרות של חלק ממוצריה. החל מ־1 ביולי, חלק ממוצרי הקפה, העוגיות והטונה אותם היא מפיצה ומשווקת, יתייקרו בשיעור ממוצע של 6.1%. מחירי מוצרי הטונה יעודכנו בשיעור שלא יעלה על 4%. 

שר הכלכלה ניר ברקת: "המונופולים מעלים מחירים בלי סיבה, ואנחנו נדרשים לצעדים דרסטיים" | ראיון
ועדה חמישית בעשור: מאחורי כישלון הממשלות בטיפול ביוקר המחיה | ניתוח

בדיפלומט הסבירו כי ההתייקרויות מגיעות בעקבות עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל. עוד ציינו בחברה כי בזכות מדיניות הורדת המכס על דגים מיובאים, דיפלומט הצליחה להקטין את עליית המחירים ולעכב אותה כל השנה האחרונה, למרות עלייה גבוהה של חומרי הגלם של הטונה, והדגישו כי המוצרים האלה לא נכללו בעליות המחיר שהתבצעו בשנה האחרונה.

נזכיר כי לפני כחודש הודיעה דיפלומט על העלאת מחירים בשיעור של עד 25% במותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון. בקיץ שעבר הודיעה החברה על העלאת מחיר, שנדחתה לאחר מחאה נגדה ונגד חברות נוספות שהודיעו על העלאת מחירים באותה עת, ביניהן שסטוביץ וקימברלי קלארק, על שורת מוצרים, ביניהם חיתולי פמפרס, שמפו הד אנד שולדרס ופנטן, ג'ילט, דגני הבוקר של קלוגס, חטיף פרינגלס וסטארקיסט - המותג שחלש ב־2022 על כ־40% משוק הטונה בישראל.

מהחברה נמסר כי "דיפלומט ממשיכה לעשות מאמצים להציע אריזות אלטרנטיבות לצרכן ולבצע עדכון מחירים באופן מתון המפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות המחירים מצד ספקיה". 

שחיקה ברווחיות

בתחילת השבוע פרסמה דיפלומט את דוחותיה לרבעון הראשון של 2023, והזהירה כי תיאלץ לייקר, שוב, חלק ממוצריה בהמשך השנה. דיפלומט הציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל, שנבעה הן מגידול אורגני והן מרכישת החברות נווה פארמה וביגדם ואיחודן לראשונה, החל מהרבעון הראשון של השנה.

הכנסות קבוצת דיפלומט ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ־791 מיליון שקל, בהשוואה לכ־672 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. לצד הצמיחה בהכנסות, סיימה דיפלומט את הרבעון עם ירידה ברווחים, כתוצאה משחיקה ברווחיות הגולמית בישראל ומעלייה בהוצאות התפעול וכן לאור העובדה שהחברה רשמה רווח חד-פעמי ברבעון המקביל אשתקד.