גוגל תפטר עובדים בווייז. מה ההשפעה על מרכז הפיתוח הישראלי?

כחלק מתהליך מתמשך של מיזוג מוצרי המיפוי של גוגל, החליטו בחברה על קיצוץ עובדים בווייז, אך טרם ידוע מה יהיה קנה-המידה של הפיטורים • המהלך בא בעקבות החלטה להטמיע בווייז את מודעות גוגל, במקום מוצר המודעות של ווייז - מה שיביא להפחתה בכמות משרות הפרסום בחברה

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

אתמול (ג') מנהל מחלקת המפות של גוגל, כריס פיליפס, שלח לעובדי ווייז מייל בו נכתב כי החברה החליטה להטמיע בווייז את מודעות גוגל במקום מוצר המודעות של ווייז - מה שיוביל לפיטורים בחברה. במייל, שהובא באתר CNBC, נמסר כי "החלטנו שמוניטיזציית המודעות של ווייז תנוהל על ידי הארגון הגלובלי העסקי, בדומה לגוגל מפות. לצערנו, זה יביא להפחתה בכמות משרות הפרסום המתמקדות במכירות, שיווק, ניהול ואנליטיקה".

במייל לא צוין כמה עובדים יפוטרו, ונכון לרגע זה גוגל לא הוציאה הודעה בנושא. על פי ההערכה, הפיטורים נגעו לכמה עשרות עובדים בעולם, ורק בעובדים בודדים בישראל, הממוקמים במרכז הפיתוח של החברה במגדל אמפא (לשעבר אלקטרה) בתל אביב.

מאז סוף השנה שעברה, גוגל מנהלת תהליך התכווצות ובנייה מחדש, שכולל בין השאר גם את איחוד ווייז עם חטיבת המוצרים הגיאוגרפיים Geo, שאחראית על שירותים כמו גוגל מפות, גוגל ארץ וסטריט וויו - שירות צילום הכבישים והרחובות. המהלך הביא גם לעזיבתה של מנכ״לית ניהה פאריק, מחליפתו של המנכ״ל והמייסד נועם ברדין, שעזב את החברה תוך מתיחת ביקורת על התרבות הניהולית של גוגל. בזמן המיזוג בין הפעילויות, ווייז לא עדה במוקד הפיטורים. לאפליקציה הישראלית ישנים כיום 140 מיליון משתמשים פעילים בעולם.

פיליפס ציין כי החברה תוציא היום הודעה מסודרת למפרסמים ולשותפים למהלך המיזוג. כמו כן, אמר לעובדים שהוא וצוותו יענו על שאלות ויחלקו את התוכניות העתידיות של גוגל במפגש שיחול ב-11 ביולי. כזכור, בינואר האחרון, חברת האם של גוגל, אלפאבית, הודיעה שתפטר 12,000 אלף עובדים, שהיו אז 6% מכוח העבודה שלה.

מגוגל נמסר בתגובה: "גוגל עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים בווייז חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו מעבר ממערכת הפרסום הקיימת של וייז לטכנולוגית Google Ads. במסגרת המהלך צומצמו תפקידים המתמקדים במוניטיזציה של Waze Ads, ובהתאם לכך אנחנו נספק לעובדים סיוע וליווי יחד עם פיצויי פיטורים בהתאם לדרישות המקומיות".