אור צלקובניק ימונה לתפקיד מנכ"ל חדשות 13

דירקטוריון רשת 13 הודיע כי אור צלקובניק, שכיהן מאז 2015 בתפקיד מנכ"ל רדיו 103FM, ימונה למנכ"ל חדשות 13 החדש • הוא יחליף את אבירם אלעד, שכיהן בתפקיד במשך שנתיים ועזב לאחרונה • צלקובניק: "האתגרים מרובים, אך רבות יותר ההזדמנויות שבפתח"

אור צלקובניק / צילום: עדי לם
אור צלקובניק / צילום: עדי לם

דירקטוריון רשת 13 הודיע היום (ה') כי אור צלקובניק, שכיהן מאז 2015 כמנכ"ל רדיו 103FM, ימונה למנכ"ל החדש של חדשות 13. המינוי, שאושר פה-אחד, מגיע מספר ימים לאחר עזיבתו של מנכ"ל חדשות 13 היוצא, אבירם אלעד.

האם זה פלילי ואיך לא גילו על הפרשה בזמן: השאלות הקשות בהונאה שמסעירה את ההייטק
הפיטורים בווייז הזכירו: כך מראים לעובדים את הדלת בארה"ב

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13 הנכנס: "דלת גדולה נפתחת. אני נרגש מהזכות שניתנה לי להצטרף לחברת החדשות המובחרת של רשת 13, ולהוביל צוות אמיץ ומוכשר להישגים גדולים בעולם התקשורת הנוכחי, המשנה צורתו מדי יום. האתגרים מרובים, אך רבות יותר ההזדמנויות שבפתח, ואנחנו נמנף אותן ליצירת עיתונות טובה, מאוזנת ומגוונת ולתוכן חדשותי חוצה פלטפורמות".

בשנים האחרונות, שימש צלקובניק כמנכ"ל רדיו 103, ונחשב למי שהיה אחראי לפופולריות הגוברת של התחנה. תחת כהונתו הפכה תחנת הרדיו האזורית לשחקנית משמעותית בתקשורת הישראלית, ואף מהווה תחרות לתחנות הרדיו הארציות כמו גלי צה"ל ורשת ב'. צלקובניק חתום על משיכת טאלנטים חזקים לתחנה, כמו אראל סג"ל וגולן יוכפז, שגויסו בזמן תקופת ניהולו. הוא היה אחראי להצמדה בין ינון מגל ובן כספית, שמובילים יחד את אחת התוכניות החזקות של התחנה.

לפני תפקידו ברדיו 103, כיהן כסמנכ"ל הפיתוח של eco99FM וכעורך הראשי של גלגלצ ועורך בכיר בגלי צה"ל.

כניסתו של צלקובניק לתפקיד מנכ"ל חדשות 13 מהווה מינוי נוסף לתפקיד בכיר בעיתונות שהגיע מתחנות הרדיו האזוריות, כאשר האחרון הוא אבי משולם, שהיה מנכ"ל ברדיו 102 ומונה לתפקיד העורך הראשי של ידיעות אחרונות ו-Ynet.

"האדם הנכון להוביל את השינוי"

צלקובניק ייאלץ להתמודד עם אתגרים לא פשוטים בחדשות 13: נתוני רייטינג לא מחמיאים שנחלשים משבוע לשבוע, ביקורת קשה על צורת סיקור החדשות של הערוץ ובריחת טאלנטים שהתרחשה בחודשים האחרונים. אבירם אלעד היה בתפקיד שנתיים.

נדב טופולסקי, יו"ר רשת 13, ציין כי "אני סומך על אור שיעשה צעדים משמעותיים על מנת להביא את חדשות 13 למקום אליו היא ראויה. השוק המשתנה מחייב אותנו לראייה רחבה ולצעדים נחושים. אני רואה בו האדם הנכון להוביל את השינוי בעת הזו, ואני מאמין שיחד עם הצוות המצוין של חדשות 13, בעבודה אינטנסיבית וממוקדת, יוביל את החברה לכיוונים חדשים ולהישגים אליהם אנו מכוונים. אנחנו חברי הדירקטוריון ובעלי המניות מאמינים בו מאוד".

יורם אלטמן, מנכ"ל רשת 13, מסר: "אור מביא ניסיון ניהולי עשיר בתחום התקשורת, במגזר הפרטי והציבורי. הוא בעל הבנה עמוקה של סדר היום בישראל, הוביל מערכות אקטואליה באופן ראוי להערכה, ואנחנו שמחים מאוד לקבל אותו אל שורותינו. אין לי ספק שיכולות המנהיגות, היצירתיות והנחישות שלו, לצד ההבנה העמוקה בפלטפורמות הדיגיטל והסטרימינג יסייעו בהבאת חדשות 13 לצמיחה ולהצלחה".

יו"ר דירקטוריון חדשות 13, אייל דה פאו, מסר: "מינויו של אור צלקובניק למנכ"ל חדשות 13 אושר פה-אחד בדירקטוריון. אנו משוכנעים כי ניסיונו העשיר, גם במונחים של הגדלת רייטינג וגם בפנייה לקהלים חדשים בדיגיטל, יוביל את חברת החדשות לפסגות חדשות. אור צפוי להיכנס לתפקידו בתקופה הקרובה, ואנו מאמינים כי הכישורים והיכולות שהפגין בפעילותו הענפה לאורך השנים בתקשורת הישראלית, יהיו בעלי ערך רב עבור חדשות 13. אנו מאחלים לו הצלחה רבה ועומדים לצדו עם תחילת הדרך המשותפת".

נזכיר כי שר הביטחון, יואב גלנט, בחר שלא למלא אחר המלצת ועדת האיתור למנות את אור צלקובניק לתפקיד מפקד גלי צה"ל, והחליט למנות לממלא מקום מפקד התחנה את דני זקן.