אמדוקס מתייעלת: תפטר אלפי עובדים בארץ ובעולם

עפ"י ההערכות בשוק, חברת התוכנה אמדוקס צפויה לפטר אלפי עובדים מתוך 32 אלף עובדיה ברחבי העולם • אמדוקס מעסיקה 5,000 עובדים בישראל שמהם יפוטרו כ-200, 4% מכוח-האדם בארץ

אמדוקס פארק / צילום: אורון גולקרוב
אמדוקס פארק / צילום: אורון גולקרוב

חברת התוכנה אמדוקס  צפויה לפטר אלפי עובדים מתוך 32 אלף עובדיה ברחבי העולם, כך מעריכים בשוק. אמדוקס מעסיקה 5000 עובדים בישראל שמהם יפוטרו כ-200, 4% מכוח-האדם בארץ.

מאמדוקס נמסר: "אמדוקס, בדומה לחברות גלובליות מובילות אחרות בוחנת את המצב המאקרו כלכלי העולמי באופן שוטף ופועלת בהתאם על מנת להבטיח המשך צמיחה. בהתאם לכך, אנו מניעים מעת לעת תהליכי התייעלות, תוך כדי המשך השקעה בתחומי צמיחה, בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו".

סבב פיטורים שני מתחילת 2023

נזכיר, כי רק בינואר האחרון החברה הכריזה על סבב פיטורים של כ-700 עובדים, מהם 100 בישראל, ובסך-הכול כ־2.3% ממצבת כוח-האדם של החברה.

סבב הפיטורים בינואר האחרון הצטרף לרצף הפיטורים בענף ההייטק שנבע מהירידות החדות בשוקי המניות בשנת 2022, אז הסבירה החברה כי: "אמדוקס היא חברה איתנה, בצמיחה מתמשכת ועם תחזית חזקה להמשך. עם זאת, מתוך אחריות וערנות למתרחש בעולם, אנו נדרשים לנקוט בפעולות למיקסום הגמישות והיעילות שלנו ועושים זאת בזהירות ובמתינות, ובהן הקטנת מצבת כוח-האדם הגלובלי בשיעור של כ-3%-2% גלובלית״.

אמדוקס, בניהולו של שוקי שפר, מספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-11.7 מיליארד דולר ומנייתה רשמה תשואה של כ-6% מתחילת השנה, בזמן שמדד נאסד"ק עלה בכ־30%. עם זאת, בשנה שעברה המניה עלתה ב־24% בזמן שרוב חברות הטכנולוגיה הניבו תשואות שליליות, ומדד נאסד"ק צנח בכ־33%.