בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; טסלה, אפל ואמזון איבדו גובה

מדד S&P 500 טיפס בכ-0.2%, הנאסד"ק רשם עלייה דומה, והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.6% • באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 0.4% במדדי המניות המרכזיים • עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב מתחילה השבוע

בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות. מדד S&P 500 טיפס בכ-0.2%, הנאסד"ק רשם עלייה דומה, והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.6%. 

מניות טסלה, אפל , מיקרוסופט, אלפאבית  ואמזון איבדו גובה. מנגד, מטא, ריביאן , פייפאל , ניאו ומיקרון בלטו בעליות חדות.

21:40

עליות קלות בוול סטריט כעת. מדד הנאסד"ק עבר לעלייה של כ-0.1%, והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.5%.

מניות טסלה , אפל , אנבידיה , מיקרוסופט ואמזון מאבדות גובה. מנגד, אינטל , מיקרון , אקסון מובייל , הום דיפו  ו-טקסס אינסטרומנטס  רושמות עליות חדות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות סולאראדג' , לייבפרסון , מאנדיי , אורמת , קמטק, סנטינל וואן  ופייבר .

20:14

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה. 

בשוק הסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות של כ-1%. מחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 77.7 דולר לחבית ומחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 73 דולר לחבית.

כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מציינים בסקירה שפרסמו כי "למרות קיצוצים בייצור אופ"ק וצעדי תמריצים מסין, מחירי הנפט לא עלו משמעותית. ביקוש חזק משווקים מתעוררים, במיוחד סין והודו, קיזז ביקוש נמוך יותר ממדינות ה- OECD . האספקה שאינה של אופ"ק, כולל רוסיה, איראן וונצואלה, עלתה על ציפיות השוק. הייצוא החזק של רוסיה דרך הים מעיד על חוסר עמידה בהתחייבויות לצמצום הייצור, מה שעשוי לבחון את הסבלנות של אופ"ק. במבט קדימה, עונת שיא הביקוש הקרובה לדלק סילוני ובנזין, יחד עם תנאי מזג אוויר פוטנציאליים, צפויה להדק את השווקים. בעוד שיש אי ודאות לגבי הביקוש, לגורמי ההיצע צפויה השפעה גדולה יותר על מחירי הנפט בשאר השנה. מדינות OPEC + ינהלו באופן פעיל את הייצור כדי לייצב את המחירים, וההערכה היא כי הנפט מסוג ברנט ייסחר בסביבות 90 דולר לחבית ברבעון הרביעי של 2023".

לגבי הזהב הם מציינים כי "מחירי הזהב ירדו בחודש האחרון עקב עליית תשואות והתחזקות הדולר האמריקאי. המתאם בין מחירי הזהב והשערים הריאליים בארה"ב היה משמעותי בשנת 2023. חששות לגבי נתונים כלכליים חזקים בארה"ב ותקרת החוב יצרו רוח נגד זהב. עם זאת, הביקוש הפיזי לזהב נותר יציב, כאשר בנקים מרכזיים, אחזקות זהב בתעודות סל ומשקיעים בשווקים אלטרנטיביים מגדילים את אחזקות הזהב שלהם. מאחר שסיכוני המיתון נמשכים והריבית הריאלית מגיעה בסופו של דבר לשיא בזמן שהדולר האמריקאי נחלש, הביקוש לזהב צפוי להיתמך במחצית השנייה של השנה. ההערכות הן שהזהב יגיע ל-2,100 דולר לאונקיה עד תחילת 2024". 

18:44

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק שומר על יציבות ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה. 

באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 0.4% במדדי המניות המרכזיים.

מניות אפל , מיקרוסופט , אנבידיה , טסלה  ואמזון רושמות ירידות של עד 2%. 

לקראת פתיחת עונת הדוחות בוול סטריט בימים הקרובים כותבים כלכלני גולדמן זאקס כי "קונצנזוס האנליסטים בשוק צופה ירידה ממוצעת של 9% ברווחי החברות במדד S&P 500 לעומת הרבעון המקביל ב-2022 ואנו מעריכים שהחברות יוכלו לעמוד בצפי הזה". 

17:30

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק שומר על יציבות ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות פייבר , פריון , צים, קמטק , אופקו וטאבולה .

הרשת החברתית החדשה של מטא, Threads, הגיעה לשיא דרמטי שיכול להוות סיבה נוספת לדאגה עבור אילון מאסק: האפליקציה, אשר מזוהה עם אינסטגרם ומתחרה בטוויטר, רשמה היום (ב') מספר שיא של משתמשים בזמן מאוד קצר, 100 מיליון רשומים בתוך ארבעה ימים בלבד. 

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק שומר על יציבות ואילו הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה. 

מניות מטא , טסלה  ואנבידיה רושמות עליות ומנגד אפל , אמזון  ומיקרוסופט רושמות ירידות קלות.

15:30

נמשכת המגמה החיובית באירופה. החוזים העתידיים בארה"ב יציבים כעת.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות יצרניות הרכבים החשמליים טסלה , ניאו , ריביאן  ולוסיד .

בשוק האג"ח התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.08%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.9%.

13:59

נמשכת המגמה החיובית באירופה. הדאקס הגרמני עולה ב- ב-0.3% הפוטסי הבריטי מוסיף לערכו כ-0.2%,  ובורסת פריז עולה ב-0.4%.

בשוק הסחורות העולמי נרשמות ירידות שערים קלות לאחר שבסוף השבוע האחרון מחירי הנפט זינקו בחדות. מחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 78 דולר לחבית ומחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 73 דולר לחבית.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מתייחס למגמה בשוק הנפט ומרחיב: "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב. צעדים נוספים של הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, זאת על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של 2023, והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, בפרט בסין, הדבר יתמוך בביקושים לנפט. מעבר לכך, רכישות הנפט על ידי ממשלת ארה"ב, במטרה להגדיל חזרה את המלאי האסטרטגי, יתמכו גם כן בביקושים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של סביב כ-75-85 דולר לחבית".

11:36

מגמה חיובית באירופה. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.1%, הדאקס הגרמני מוסיף כ-0.2% לערכו ובורסת פריז עולה ב-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

בשוק האג"ח התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.07%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.9%.

10:15

מגמה מעורבת בפתיחה באירופה. מדד הדאקס הגרמני יורד ב-0.1%, הפוטסי הבריטי נסחר סביב רמות הבסיס ובורסת פריז יורדת ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול האירו ב-0.1%, ומול הליש"ט הדולר מתחזק ב-0.2%. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.2%.

08:43

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי יורד ב-0.1%, ההנג סנג עולה בכ-0.8%, בורסת שנחאי עולה ב-0.2% ומדד הקוספי מוסיף כ-0.2% לערכו.

בוול סטריט תיפתח השבוע עונת הדוחות לסיכום הרבעון השני של 2023. בין החברות שידווחו נמצאות פפסיקו, יונייטד הלת', ג'יי.פי מורגן, דלתא איירליינס, בלקרוק וסיטיגרופ.

הבוקר, החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים.

היפוך המגמה בדרך? רמת הסיכון ב-S&P 500 עדיין גבוהה 

באג"ח הממשל האמריקאי, התשואות על האיגרות לטווחים ארוכים המשיכו לטפס בסוף השבוע. גם הבוקר, תשואות האג"ח בארה"ב נסחרות בעליות. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עולה בכ־3 נקודות בסיס לרמה של כ־4.08%. גם התשואה על איגרת לשנתיים עולה קלות ונסחברת סביב 4.94%.

בשוק הפורקס העולמי, הבוקר הדולר מתחזק מול האירו ב-0.1%. מול הליש"ט הדולר מתחזק ב-0.2%, ומול הין הדולר מתחזק ב-0.6%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט זינקו בכ־3% במהלך המסחר בסופ"ש. הבוקר, החוזים על הנפט נסחרים בירידות קלות. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 78.1 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 73 דולרים.

בגזרת המאקרו, בסין, מדד המחירים לצרכן של חודש יוני ירד ל-0.0% בקצב שנתי. התחזיות המוקדמות ציפו כי האינפלציה תעמוד על 0.2%, בדומה לחודש הקודם.

בהמשך השבוע יתפרסמו מדדי המחירים לצרכן במספר מדינות בולטות, בהן ארה"ב, גרמניה, צרפת וברזיל. בארה"ב הנתון לחודש יוני יתפרסם ברביעי הקרוב. צפי הכלכלנים הוא לעלייה חודשית של 0.3% ושל 3.1% ברמה שנתית (לעומת 4% בחודש מאי). עם זאת, מדד הליבה צפוי לעלות ב־5% ברמה שנתית (לעומת 5.3% בחודש מאי).