ביג: בעלי החנויות יוכלו לפתוח, מי שישבות לא ישלם שכר דירה

קבוצת ביג הוציאה היום הודעה מרוככת, לפיה היא תתמוך בחנויות שיחליטו לשבות מחר בעקבות העלאת החוק לביטול עילת הסבירות להצבעה בכנסת • עם זאת, ביג סייגה כי "ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח, היא תכבד את רצונם"

מרכז קניות של ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
מרכז קניות של ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

יממה אחרי שמצאה עצמה במוקד סערה ציבורית, קבוצת ביג מעדכנת כי תתמוך ברשתות ובחנויות שיבחרו להצטרף לשביתה המתוכננת מחר (ג') במחאה על החקיקה לביטול עילת הסבירות, ולא תגבה שכר דירה על אותו היום. במקביל, שוכרים שיבקשו לפתוח את החנויות במתחמי ביג, יוכלו לעשות כן. 

"בניגוד לשמועות, ביג עומדת מאחורי החלטתה", נכתב בהודעה. "יחד עם זאת, ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח, היא תכבד את רצונם ולא תמנע זאת מהם. כדי לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר, לא ישלמו שכר דירה על יום זה".

הראל ויזל, ליאורה עופר ובכירים נוספים: לא להתקדם עם ביטול עילת הסבירות
איפה לשים את הכסף כשהמחלוקת על קידום הרפורמה מטלטלת את הבורסה 

מניית ביג עולה כעת ב-1.2%, בהתאמה למניות של קבוצות הנדל"ן המסחרי המתחרות, עזריאל י  ומליסרון  , שנסחרות באיזון בבורסה בתל אביב.

אתמול (א') ירדה מניית ביג ב-2.7%, אך השוק כולו התאפיין בירידות, ומדד מניב ישראל שהחברה נכללת בו ירד ב־2.1%.

קריאות לחרם, ותמיכה מחברות ההייטק

אתמול, כאמור, הודיעה קבוצת ביג כי אם החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה, היא מתכוונת להשבית את כל מרכזי הקניות של הקבוצה ביום שלישי, וציינה כי "במקרה שהחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה. חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל".

בתגובה החלו קריאות מצד שרים וגופים תומכי הרפורמה המשפטית, וביניהם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, להחרים את המרכזים המסחריים של ביג, ומנגד הקבוצה זכתה לתמיכה רחבה מחברות הייטק ומגופים נוספים שהודיעו כי יעבירו את תקציב רכישת המוצרים שלהם לחנויות הפועלות במתחמי ביג.

במהלך היממה האחרונה הודיעו חלק מבעלי הרשתות והחנויות במתחמי ביג כי אינם מתכוונים להשתתף בשביתה, וכי בכוונתם לפתוח מחר את חנויותיהם כרגיל, ביניהם רשת רמי לוי שיווק השקמה, עידן 2000 וקבוצת בריל. כעת כאמור מרככת ביג את הודעתה מאתמול בניסיון לפייס את השוכרים במתחמיה, ותוך כדי להמשיך במאבק.