סערת מינוי היועמ"שית של נתיבי ישראל: רשות החברות דורשת ישיבה מיוחדת

בשבוע שעבר, רשות החברות דרשה מנתיבי ישראל להסביר מדוע מונתה עינב אבוחצירא למ"מ היועמ"ש בחברה, למרות שהיו מתאימים ממנה לתפקיד • לאחר שהמכתב ששלחה רשות החברות בנושא לא נענה במשך שבוע, פנתה מיכל רוזנבוים ליו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל בדרישה לקיים ישיבה מיוחדת סביב העניין עד ה-21 ביולי

רשות החברות דורשת הסברים מחברת נתיבי ישראל / צילום: שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
רשות החברות דורשת הסברים מחברת נתיבי ישראל / צילום: שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כפי שפורסם בשבוע שעבר, רשות החברות דורשת מחברת נתיבי ישראל הסברים לגבי מינויה של עינב אבוחצירא לתפקיד ממלאת מקום היועץ המשפטי לחברה - למרות שהיו מועמדים בכירים ומתאימים ממנה לתפקיד. כעת, לאחר שהמכתב מהמחלקה המשפטית של רשות החברות לא נענה במשך שבוע - פונה מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, באופן ישיר ליו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, יגאל עמדי, ודורשת לכנס ישיבת דירקטוריון מיוחדת בחברה כדי לדון בכך.

לבקשת אמסלם ובניגוד להוראת היועמ"ש: הנציבות הקפיאה מכרז בכיר ברשות החברות
השר אמסלם למנהלת רשות החברות: "אל תפני אליי יותר"

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים שלחה מכתב ליו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל, האחראי על פיתוח תשתיות התחבורה בישראל. רוזנבוים דרשה כינוס דחוף של דירקטוריון החברה, בה ישיבו על שאלות המחלקה המשפטית ברשות החברות על מינויה של עינב אבוחצירא לממלאת מקום היועץ המשפטי לחברה.

במכתב קודם, שנשלח ב-4 ביולי, שואלת עו"ד אביבה שביט מהמחלקה המשפטית ברשות החברות את יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל נתיבי ישראל, מדוע מינו דווקא את אבוחצירא לממלאת מקום היועץ המשפטי לחברה. זאת, לדבריה, למרות שיש מועמדים טבעיים יותר לקידום, ביניהם שתי מנהלות אגפים בכירות המנהלות עובדים, בעוד שאבוחצירא לא עשתה זאת במסגרת תפקידה. בכך, לדברי המכתב, ישנה עקיפה של שתי דרגות של בעלי תפקידים מעליה.

מעבר לכך, בנתונים שעלו מהליך האיתור - אבוחצירא שובצה במקום ה-29 ברשימת המועמדים. מכאן, סיכמה אז עו"ד שביט, "המינוי של עו"ד אבוחצירא אינו עולה בקנה אחד עם ההיררכיה הארגונית במחלקה המשפטית".

רשות החברות כבר פסלה את מינויו של עו"ד אלעד ברדוגו, שהצהיר על עצמו כפוקד לליכוד, והוא גם אחיינו של העסקן ואיש התקשורת יעקב ברדוגו.

כעת, כותבת מיכל רוזנבוים שמכתבה של שביט לא נענה על ידי החברה. על כן, מסרה לחברת נתיבי ישראל כי "לאור חשיבות הנושא, הנכם נדרשים לקיים ישיבת דירקטוריון מיוחדת… אשר על סדר יומה הנושא הבא: "מכתב רשות החברות הממשלתיות בעניין מינוי מ"מ היועץ המשפטי של החברה". זאת עד ה-21 ביולי, יום שישי בשבוע הבא.