השר אמסלם למנהלת רשות החברות: "אל תפני אליי יותר"

במכתב ששלח השר אמסלם בתגובה לפנייה מטעם רוזנבוים, דרש ממנה להפסיק לפנות אליו, והאשים אותה ב"התנהלות שערורייתית המעלה חשד לעבירה על טוהר המידות" • בסוף המכתב ציין אמסלם: "את מוזמנת לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותפך לפוטש, גיל לימון" • רוזנבוים שלחה מכתב בתגובה: "לחצים פסולים, איומים אישיים וכתבות 'פייק' עם טענות שקריות רק מגבירים את נחישותי להוסיף ולשרת את הציבור"

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, והשר דודי אמסלם / צילום: כדיה לוי, רפי קוץ

ברקע הפנייה של השר דוד אמסלם לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, בדרישה להדיח את מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים - השר אמסלם שלח מכתב שדורש ממנה להפסיק לפנות אליו.

רשות החברות דורשת מנתיבי ישראל להסביר את מינוי מ"מ היועמ"שית בחברה

במכתב, שנכתב כתגובה למכתב אחר של רוזנבוים מהיום (ה'), הכריז השר אמסלם כי "לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך, אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר, לא אהיה שותף יותר למשחק הזה שאת משחקת בו". עוד הוא הדגיש: "בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירה על טוהר המידות - אני מסיר את אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים".

בסוף המכתב, הוא אף ציין כי "את מוזמנת כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותפך לפוטש, גיל לימון". לימון הוא המשנה ליועצת המשפטית לממשלה בתחום הציבורי-מינהלי. השבוע, רוזנבוים פנתה ללימון בבקשה להבהיר את סמכויותיה על פי חוק בנושאי מינויים, לאחר חילוקי דעות נרחבים בינה לבין השר אמסלם, האמון בין היתר על רשות החברות הממשלתיות.

בתגובה למכתבו של אמסלם, רוזנבוים העבירה לו מכתב נוסף, בו מסרה: "אבקש להבהיר כי בדעתי להוסיף ולפנות לכבוד השר בכל נושא בו הדבר נדרש על פי דין ומבחינה מקצועית. במכתבך, הגדרת את הפנייה ליועצת המשפטית לממשלה בקשר להנחיות כבוד השר, כ"פוטש" נגד השר. בכל הכבוד, אינני מקבלת הגדרה זו. בכוונתי להמשיך ולפעול בהתאם לדין, ולהמשיך לפנות לכבוד היועצת המשפטית לממשלה לפי הצורך ובכל מקום שבו הנחיות כבוד השר מעוררות שאלות משפטיות. לחצים פסולים, איומים אישיים, מכתבים אנונימיים וכתבות 'פייק' ובהן טענות שקריות המופצות נגדי על־ידי גורמים עלומים, רק מגבירים את נחישותי להוסיף ולשרת את הציבור נאמנה ולהבטיח כשומרת סף את השמירה על כללי המינהל הציבורי התקין".

אמסלם היה מעוניין, בין היתר, להדיח את יו"ר הרכבת (שפרש בינתיים) והדואר (שעל הדחתו הוסכם בינו לבין שרי התקשורת והאוצר), ולהוריד את אף המינימום של "נבחרת הדירקטורים" לחברות הממשלתיות. אך בעיני רוזנבוים, חלק ממה שאמסלם דרש אינו בסמכותו על פי חוק, והדבר שמור לה כמנהלת המקצועית של רשות החברות שמונתה על ידי הממשלה.

בין השניים התנהלה חלופת מכתבים שהלכה והסלימה בשבוע האחרון, עד כדי דרישה של אמסלם מנציבות שירות המדינה להדיח אותה.