רגב תמליץ למנות לראש הרשות לתחבורה ציבורית מועמד ללא ניסיון בתחום

מועלם מסיים היום את תפקידו כמנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות, ואין לו כל ניסיון בתחום התחבורה הציבורית • הוא גבר על מועמדים מתוך הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ועל נוספים בעלי ניסיון עשיר בתחום • בקדנציה הקודמת של רגב במשרד התחבורה, שינו את תנאי המכרז כך שלא יהיה מחויב ניסיון כדי להתמנות לתפקיד

עידן מועלם, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות היוצא / צילום: יח''צ
עידן מועלם, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות היוצא / צילום: יח''צ

שרת התחבורה, מירי רגב, הודיעה לעידן מועלם על כוונתה להמליץ לממשלה על מינויו לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית. מועלם נפרד היום (א') מתפקידו כמנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות. בחירתה של רגב במועלם נעשית חרף העובדה שאין לו כל ניסיון בתחום התחבורה הציבורית, והוא עתיד להיות הרגולטור על התחום ואחראי על יותר מ-12 מיליארד שקל בשנה.

ממשיכה לחזק את אחיזתה: מקורב למירי רגב מונה לראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה
הן מבטיחות למשקיעים שהתחום רווחי, מכניסות מיליונים, ואז מתחננות לסיוע מהמדינה

מועלם מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות מזה שש השנים האחרונות. הוא בן 39 ובעל שני תארים, במשפטים ובמנהל עסקים. מהחברה הממשלתית נמסר כי "מאז נבחר מועלם לתפקיד החמ"ת לפני כשש שנים, הוא הצליח לשלש את היקף הפעילות השנתי של החברה מ-500 מיליון ל- 1.6 מיליארד ש"ח בשנה ולהוציא אותה ממצב הערת עסק חי לחברה משגשגת ומצליחה".

מועלם יחליף בתפקידו את רן שדמי, שסיים את תפקידו לפני כחודש וחצי, פחות משנה לאחר מינויו על־ידי הממשלה הקודמת. שדמי צמח ברשות הארצית לתחבורה הציבורית, שימש כממלא מקום ראש הרשות וכסגן. בעברו, כיהן כסמנכ"ל כספים של חברת אגד תעבורה, והוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחקלאות מהאונ' העברית ותואר שני במנהל עסקים מאונ' בן גוריון.

לפי הערכות בענף, עזיבתו של שדמי נבעה מחילוקי דעות מקצועיים מול השרה הממונה מירי רגב ואנשיה, והוא חלק משורה ארוכה של עזיבות מאז כניסתה למשרד בחודש ינואר האחרון. שדמי התכוון לעזוב גם בקדנציה הקודמת של רגב במשרד, ובסופו של דבר נשאר עם חילופי ההנהלה במשרד וברשות הארצית לתחבורה ציבורית.

גם הפעם התמודדו על התפקיד אנשים מתוך הרשות הארצית וכן נוספים בעלי ניסיון עשיר בתחום, אך בסופו של דבר רגב מביאה לממשלה המלצה על מינויו של אדם חסר כל ניסיון בתחבורה ציבורית. בקדנציה הקודמת של רגב במשרד התחבורה, שינו את תנאי המכרז כך שלא יהיה מחויב ניסיון בתחום. עם זאת, יודגש כי במכרז שפורסם בתקופתה של מרב מיכאלי במשרד - המכרז לא שונה חזרה ולא נוספה אליו דרישת הניסיון; אך כאמור, למרות זאת, מונה מנהל בכיר עם ניסיון בתחום.