העקשנות משתלמת: עם מסר עקבי ופרזנטור קבוע, מזרחי טפחות כובש השבוע את המדד

המיקוד באסטרטגיית השירות האנושי של בנק מזרחי טפחות ממצב את הפרסומת שלו כזכורה ביותר השבוע - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שלוש הפרסומות המושקעות ביותר מבחינה כספית אינן מתברגות במדד: מפעל הפיס, פייבוקס וחברת החשמל

דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

בחודשים האחרונים מנהלים הבנקים הגדולים בישראל קרבות פרסומיים סביב הצעות ערך למשכנתאות, שירות קשוב והרחבת המעגל גם ללקוחות צעירים. עד כה התברגו בראש המדד של גלובס וגיאוקרטוגרפיה בעיקר לאומי ודיסקונט, אולם השבוע מזרחי טפחות כובש את הפסגה, והפרסומת שלו היא הזכורה ביותר (13.2%).

בפרסומות האחרונות שלו עוקץ הבנק את המתחרים על כך שהם "גילו" את חשיבות השירות האנושי. בזו שהתברגה בדירוג (לקראת סוף השבוע עלתה אחת חדשה) מטיילים הפרזנטור דביר בנדק והכלב מנשה, ומגלים סניף בנק סגור - לא שלהם, כמובן.

 

בימים של הפגנות, מחאות ושביתות קשה לדעת למה לייחס את הסגירה, אבל בכל מקרה, המסר "עדיף לפתוח, כי לפעמים אנשים צריכים לפגוש אנשים" חלחל לתודעת הצופים. עם זאת, מבחינת אהדה, הפרסומת מתברגת רק במקום התשיעי.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9, אודי כגן וספירת הרמזורים - וזאת למרות שעלתה לאוויר כבר לפני כחודשיים, ורשמה השבוע נוכחות מופחתת בהפסקת הפרסומות. אגב, שתי פרסומות כלל לא שודרו השבוע, ולמרות זאת התברגו בדירוג - בנק לאומי ופרטנר, שתיהן באמצעות מקאן תל אביב.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

במרכז הפרסומת החדשה של בנק הפועלים עומד מאמן נבחרת הנוער בכדורגל אופיר חיים, ולא הפרזנטור הקבוע של הבנק עמוס תמם. למי שצופה בה לראשונה קשה למקם אותה ב"מגירה" הנכונה במוח כמעט עד סיומה, כלומר אין זיהוי מיידי עם הפועלים. הסיבה: היא מגיעה מהערוצים הדיגיטליים, שעליהם מופקד משרד שונה, האבאס בלינק.

אופיר חיים בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
 אופיר חיים בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

הפרסומת נועדה לקדם את המרכז לצמיחה פיננסית, והבחירה בחיים נעשתה בזכות המסע שעשה עם הנבחרת במונדיאליטו, והמיצוב שלו כדמות מעוררת השראה, אותנטית ודוגרית. בקיצור, שחקן נשמה. אלא שלפי הפרסומת, גם מי שיש לו את כל זה עשוי להיכשל בניהול תקציב משפחתי בחופש הגדול - ומכאן הצעת הערך הבנק. הפרסומת מתברגת במקום השישי בזכירות, והאחרון באהדה.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למפעל הפיס עם כ־1.5 מיליון שקל. במקום השני פייבוקס עם כ־1.2 מיליון שקל, ובשלישי חברת החשמל, גם כן עם כ־1.2 מיליון שקל. אף אחת מהן לא מתברגת במדד.

נחכה ונראה

הפרסומת החדשה של Yellow שבה מתארח צדי צרפתי גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף הפרסום. בינתיים היא עדיין לא חוצה את רף הזכירות הדרוש כדי להיכנס לדירוג.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום רושמת השבוע ירידה, מ-38 מיליון שקל ל-34 מיליון שקל.

המשרדים האהובים

גליקמן-שמיר-סמסונוב / PUBLICIS (ביטוח 9, בפער אדיר) ואדלר-חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט, yes) אחראים לפרסומות האהובות ביותר.


המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.