מייסד קאזה וסקייפ משיק בארץ פלטפורמת פרסום חדשה

איש העסקים היהודי־אוסטרלי קווין ברמייסטר משיק את AdFreeway, חברת פרסום דיגיטלי המאמינה במודל שיווק על בסיס חוכמת המונים • פרופ' פיטר לינמן, מהדמויות המשפיעות בשוק הנדל"ן בארה"ב, הרצה לצוות של קרן פרומפיקס • ועמותת "גולשים ללא גבולות" קיימה אירוע התרמה שבו גויסו כ־130 אלף שקל • אירועים ומינויים

המוטו של AdFreeway: חוכמת המונים עדיפה על AI / צילום: חברת Adfreeway
המוטו של AdFreeway: חוכמת המונים עדיפה על AI / צילום: חברת Adfreeway

דווקא בעידן שבו חברות פרסום רבות משכללות את עבודתן באמצעות יישומי בינה מלאכותית, נכנסת לישראל חברת הפרסום הדיגיטלי AdFreeway המאמינה במודל שיווק על בסיס חוכמת ההמונים.

מדובר בחברה אוסטרלית מבית Global File Systems Inc, שמאחוריה עומד איש העסקים היהודי־אוסטרלי קווין ברמייסטר, שהוא גם מייסד קאזה וסקייפ. החברה פיתחה פלטפורמה חברתית לפילוח קהלים פוטנציאליים לפרסומות דיגיטליות - תחום שכבר רווי בלא מעט חברות בישראל, רובן כאמור פועלות בשיטות אחרות.

הפלטפורמה כוללת כ-10,000 משתמשים פעילים, שמעניקים דירוג לפוסטים, פרסומות ותכנים נוספים על בסיס יומי. מהנתונים הנצברים מופקות תובנות המסייעות למפרסמים להתאים סוגי קריאייטיב ותכנים לקהלים ספציפיים. ההצעה כוללת גם את מספר החשיפות המשוער, וערוצי השיווק המתאימים. עלות קמפיין מתחילה ב-1,500 שקל לשבועיים, עם ציפייה לכ-100 אלף חשיפות לפי ניתוח השוק הישראלי שעשתה החברה.

ברמייסטר הקים את החברה ב-2017, ומכהן כמנכ"ל. היא פועלת בעיקר בדרום אפריקה, ברזיל, ארה"ב ואוסטרליה, ובשנה האחרונה הריצה מספר פיילוטים ברחבי העולם, ביניהם בדרום אפריקה עם רשת המזון המהיר KFC וחברת הריטייל GAME. עדיין לא הוכרז מי יעמוד בראש הפעילות בארץ, אך החברה כבר מגייסת עובדים לתפקידי פיתוח, תכנות וניהול קמפיינים.

לדברי ברמייסטר, "ישראל היא שוק מיוחד. האווירה החמה ותעשיית ההייטק הצומחת באזור יהוו קרקע פורייה עבורנו לפתח ולשפר את הטכנולוגיה, ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלנו".

נזכיר כי שמו של ברמייסטר עלה לכותרות בישראל סביב שיתוף־פעולה שלו עם רמי לוי בהקמת שכונת נוף ציון במזרח ירושלים, הכוללת מאות יחידות דיור בסמוך לטיילת ארמון הנציב.

העצות של גורו הנדל"ן מארה"ב

מה אנו יודעים על מצב שוק הנדל"ן הגלובלי ועל הזדמנויות ההשקעה בו? לפרופ' פיטר לינמן (Linneman), מהדמויות המשפיעות בשוק הנדל"ן בארה"ב, יש כמה תשובות - כפי שעלה בהרצאה שנתן לצוות של קרן פרופימקס, המתמחה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, השקעות אלטרנטיביות ואנרגיה מתחדשת.

"המחקר שערכתי מצא שהעיתוי הכי טוב להשקיע זה כשהמלווים בשוק כבר לא מלווים", ציין פרופ' לינמן בהרצאה. "על אף המצב הכלכלי המורכב, אני מעריך שבסופו של דבר ארה"ב תחזור לעצמה, וכך גם השווקים. להיכנס להשקעה בנקודות זמן שהשוק נתפס כלא נורמלי - זה העיתוי הנכון, אבל כמובן שנדרש לשם כך הון נזיל".

לינמן, פרופסור (אמריטוס) לנדל"ן בבית הספר למנהל עסקים וורתון של אוניברסיטת פנסילבניה, הוסיף כי הוא "מאמין מאוד בסקטור המולטיפמילי (מקבצי דיור). להערכתי זו תקופה טובה להשקעה והחזקה בסוג נכסים אלו בטווח של 7-10 שנים".

הקשר של פרופימקס עם לינמן נרקם דרך המייסד והמנכ"ל, אלחנן רוזנהיים, המכהן כיו"ר ועדת האתיקה וחבר הבורד של AFIRE (The Association for International Real Estate Investors), המאגד כ-180 גופי השקעה בינלאומיים, המייצגים נכסים מנוהלים בהיקף של יותר מ-3 טריליון דולר.

פרופימקס, שמציינת בימים אלו 26 שנות פעילות, נמצאת בעיצומו של סבב גיוס לקרן השישית ממשפחת קרנות ה-CircleOne שהושקה לאחרונה, ומיועדת למשקיעים כשירים. הקרן צפויה לבצע את מרבית השקעותיה במהלך השנתיים הקרובות.

מצנח הזהב

אבי לוין מונה לסמנכ"ל הכספים של RAD, המציעה פתרונות קצה לרשתות תקשורת.

סמנכל הכספים החדש של רד, אבי לוין / צילום: דוד גארב
 סמנכל הכספים החדש של רד, אבי לוין / צילום: דוד גארב

עודד דגן, 44, מונה למנהל הפעילות הישראלית של יצרנית הטלוויזיות הסינית TCL.

שלומי כהן מונה למוביל תחום הבינה המלאכותית של דלויט ישראל. קודם לכן כיהן במשך כ-20 שנה בתפקידים שונים בבנק הפועלים.

פרופ' תמר רז-נחום תכהן כנשיאת עזריאלי, מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.

אילן אביטל מונה למנהל המו"פ של הסטארט-אפ ניוריאליטי. קודם לכן כיהן כ-30 שנה בתפקידים שונים במערך המו"פ של אינטל.

עמי פישמן מונה לסמנכ"ל הכספים של סטארט-אפ הפינטק Okoora.

חדשות טובות

עמותת "גולשים ללא גבולות" הפועלת לשיקום נכי צה"ל ונפגעי פוסט־טראומה משירות הביטחון באמצעות גלישה ושילוב בקהילה, קיימה אירוע התרמה שבו גויסו כ-130 אלף שקל. העמותה פתחה הדסטארט, והמטרה היא לגייס 300 אלף שקל.

האירוע נערך באולם הטראסק בתל אביב בהנחיית הג'ודוקא אורי ששון. על הקולינריה היה אחראי קייטרינג פלפל, שאירח את השף אסף גרניט, ובחלק האמנותי הופיעו גלעד ויטל (שוטי הנבואה) ואורי בנאי. ואנס ווי אף ישראל (בהובלת המנכ"ל דורון מחלב) נתנו חסות.

אורי ששון, אביב לוי, אסף גרניט / צילום: אור גפן
 אורי ששון, אביב לוי, אסף גרניט / צילום: אור גפן

העמותה נוסדה לפני כשלוש שנים על ידי אביב לוי (26) קצינה במילואים, בהשראת הסרט הדוקומנטרי "ראש מעל המים", המתעד נכים ונפגעי פוסט־טראומה שהשתקמו באמצעות גלישת גלים. לעמותה 120 מתנדבים גולשים, ו-115 נכי צה"ל והלומי קרב, שנפגשים אחת לשבוע בחופי הים של תל אביב לסדנאות גלישה. מטרת העמותה היא להרחיב את פעילותה למקומות נוספים ברחבי הארץ.