כאל לא תעבור לקמפוס דיסקונט החדש: תשכור במגדל הפניקס במתחם ה-BBC

כאל תעבור למגדל הפניקס ART בסוף 2024, על רקע ההיפרדות הצפויה מדיסקונט בסוף 2025 וכצעד ראשון לעצמאות החברה • נראה כי גם הלוקיישן היווה שיקול, בעיקר בשל ההעדפה למשרדים במקום מרכזי

מתחם ה־BBC בבני ברק / צילום: Shutterstock
מתחם ה־BBC בבני ברק / צילום: Shutterstock

חברת האשראי כאל מבטלת את מעבר עובדיה לקמפוס דיסקונט במתחם האלף בראשון לציון - ועוברת במקום זאת למגדל הפניקס ART של חברת הפניקס במתחם ה-BBC בבני ברק. כך הודיעה לאחרונה החברה לעובדים, על רקע ההיפרדות הצפויה מדיסקונט בסוף 2025.

דוחות טובים לטבע: חזרה להציג צמיחה בהכנסות ושיפרה את התחזיות להמשך
חנן מור בדרך למימוש חלק מהקרקעות בשדה דב

ההיפרדות העסקית של חברת כאל מדיסקונט תתרחש במסגרת החוק להגברת התחרות בבנקים. כאל, שמוחזקת על ידי הבנק ב־72%, הייתה אמורה לעבור לקמפוס החדש במתחם האלף כמו כל עובדי דיסקונט, בחודשים הקרובים, וכבר הייתה ערוכה לכך, אך ברגע האחרון הוחלט "להפריד כוחות", ולו למראית עין. במקום, כאל תעבור לשטח של 10-11 קומות במגדל של הפניקס.

דיסקונט וכאל, בשיתוף בנק מרכנתיל דיסקונט, היו היוזמות של הקמת הקמפוס החדש בשנת 2016, בשטח של 21 דונם ובהיקף זכויות של 133 אלף מ"ר מעל לקרקע. בחודש ינואר האחרון התקבלה תעודת גמר לפרויקט, ובחודשים אלו מתחיל שלב המעבר לקמפוס, שיתרחש בכמה פעימות ואמור להסתיים בחודשיים הקרובים. בדיסקונט העריכו כי עלויות הקמת הקמפוס יסתכמו בכ־1.9 מיליארד שקל, ועד לסוף מרץ 2023 הושקעו בו כ-1.36 מיליארד שקל.

דיסקונט יקנה את החלק של כאל בקמפוס

המעבר של כאל לבניין החדש - באזור שבו, אגב, יושבות גם חברות האשראי המתחרות MAX וישראכרט - צפוי להתרחש עד סוף 2024. עד שנה לאחר מכן צפויה החברה להירכש על ידי גורם פרטי אחר, ולכן מדגישים בכאל כי "אין קשר בין השכירות בבניין של הפניקס לבין זהות הרוכש של כאל. מדובר בשכירות בלבד מחטיבת הנדל"ן של חברת הביטוח".

המעבר נעשה בעיקרו כדי לאפשר הפרדה מוחלטת, גם פיזית, בין כאל לבין דיסקונט, ולעשות זאת טרם הרכישה הצפויה. גורמים המעורים בהחלטה מציינים כי הישיבה המשותפת של שתי החברות באותו קמפוס, תחת דיסקונט, צפויה הייתה לגרום למורכבות רבה, ולכן ההיפרדות הזו טובה לשני הצדדים, "בדרך ליציאה לעצמאות של כאל". לכך יש להוסיף את חוסר שביעות הרצון של חלק מעובדי חברת האשראי, שלא אהבו את הרעיון שבמעבר לראשון לציון והעדיפו אזור מרכזי יותר, בסביבה בנויה ופעילה יותר. 

מבנק דיסקונט נמסר כי השטח שאותו אמורה הייתה כאל לאכלס צפוי להירכש על ידי הבנק בהמשך, במסגרת מכירה בתוך הקבוצה. "בכוונת הבנק ומרכנתיל להעביר יחידות נוספות, עסקיות בעיקר, מגוש דן לקמפוס, במקום כאל, כך שעוד עובדים צפויים לעבור לראשון לציון". בחודשיים הקרובים אמור הבנק להשלים את מהלך המעבר והאכלוס של כלל עובדיו בקמפוס בראשון לציון.